Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verzekering met chip op fiets - Forum Wereldfietser

verzekering met chip op fiets

Eindelijk goed nieuws. De ANWB gaat per 1 mei bij 1000 fietsen zaken in heel Nederland fiets verzekeringen afsluiten voor ongeveer 85 per jaar, (je kan ook kiezen voor 3 of 5 jaar) daar voor maken zij met een speciale methode een chip vast aan je fiets. Als deze gestolen word moet je een app. openen waardoor er bij de centrale een alarm gaat, Zij kunnen dan gelijk zien waar je fiets is. Boa's gaan meteen op pad om de fiets te lokaliseren.

Het mooiste is dat de ANWB garandeert dat de fiets in 2 dagen weer terecht is zo niet dan krijg je een nieuwe fiets.

Ik vertrek op 2 mei op mijn Santos naar Gent in België. Ga toch maar even op 1 mei langs bij Hans struijk fietsen om voor 1 jaar een verzekering af te sluiten.

Mario
Bericht verwijderd na verzoek via privebericht omdat het offtopic zou zijn.
Kunnen al die WF'ers ff van de desbetreffende ANWB-pagina af? Is nu totaal niet benaderbaar ;)
Santos fietsen worden vaak gestolen vandaar.

Hans struijk zit vlak bij mijn huis vandaar.

Dat het jou niet boeit, boeit mij niet😉

Mario
Ik betwijfel of die boa's daar gelijk voor op pad gaan, en wat doen zij dan als je fiets gestald staat in een (bijvoorbeeld) shurgard opslag, gaan ze toch zeker niet al die ruimtes afstruinen. En werkt dat signaal ook voldoende als die in een stalen container gestald staat?
En werkt het enkel binnen de NL grens of ook daarbuiten?

Volgens mij klinkt het systeem veilig echter is het niet.
Wees eens positief. De politie heeft hun medewerking toegezegd.

De politie haalt de fietsen uit veiligheids overwegingen weg, omdat zij gelijk kunnen op vragen wie de dief is.

Het kunnen ook gevaarlijke criminele bendes zijn.

Ik ben allang blij dat er een partij is die samen met de fietsen branche en de politie iets proberen te doen aan met name dure fietsen, die vaak op bestelling gestolen worden.

Ik heb vaak verhalen gehoord en gelezen, ook op dit forum, dat mensen hun pas gekochte dure fiets kwijt waren en later tegen kwamen op marktplaats in Polen.

Mario
Ik had ergens gelezen dat als de fiets niet binnen 2 dagen terug is je een nieuwe fiets kreeg.
Dus iemand zal er toch echt wel achteraan gaan :)
Louis schreef:
vr 27 apr, 2018 07:58
wat doen zij dan als je fiets gestald staat in een (bijvoorbeeld) shurgard opslag, gaan ze toch zeker niet al die ruimtes afstruinen. En werkt dat signaal ook voldoende als die in een stalen container gestald staat?
En werkt het enkel binnen de NL grens of ook daarbuiten?
Hé jij daar. Géén vervelende vragen stellen hoor!

Die preventiesticker is voor tweedehands fietsen natuurlijk ook interessant :-)

Anwb schreef:Waar wordt de track&trace-zender geplaatst?
Achter het slot. Dit is de beste plek voor het signaal. Op andere plekken hebben we getest maar is het signaal zwakker.
Een hele mooie:
Anwb schreef: Kunnen we jou d.m.v. de track&trace-zender volgen?
Nee, we gebruiken het signaal niet om jou te volgen. Alleen de laatste 2 locaties worden steeds vastgelegd.
Let er op dat het "antwoord" geen antwoord is op de gestelde vraag.

Leuke combi:

Kan de track&trace-zender op een andere fiets gemonteerd worden?
Nee, de track&trace-zender zit vast op de fiets.

+
Wat gebeurt er met de zender als de fiets wordt doorverkocht?
De zender mag worden verwijderd en worden weggegooid.
Ik had juist weer gelezen dat die zender niet te verwijderen is zonder de fiets echt compleet te slopen.
Anders heeft het ook niet echt veel nut
Die 85 euro per jaar lijkt me nogal positief gesteld, gezien de dekking:
Nee, want het product bestaat standaard uit de volgende dekkingen: diefstal, beschadiging, fietspas (incl. pechhulp), verhaalsrechtsbijstand, ongevallen.
Zonder de chip kost zo'n complete verzekering bij de ANWB al zo'n 160 euro/jaar (met de "beste" postcode) voor een dure hybride fiets.
Voor een e-bike met dezelfde waarde ligt de premie vreemd genoeg wel een stuk lager: zo'n 117 euro/jaar.
supermario schreef:
do 26 apr, 2018 21:23
Eindelijk goed nieuws... ...fiets verzekeringen afsluiten voor ongeveer 85 per jaar... ... Santos....
Die €85...?
Een fiets “uit het duurdere segment” zullen we maar zeggen, verzekeren voor €85, daar steekt vast iets achter.
Je moet natuurlijk eerst lid worden (of zijn) van de ANWB. Da’s ook minimaal €15 per jaar.
Nu heb ik voor geen van mijn fietsen een verzekering afgesloten, wist dus ook niet wat een reële premie zou zijn. Als ik even snel op de site van de ANWB een offerte maak voor een fiet in de “hogere prijsklasse”, kom ik al gauw op een €140 per jaar voor het basis pakket. (En dan niet eens voor een postcode gebied in Amsterdam).
Ik begrijp dat een gestolen fiets zonder track en trace zo goed als zeker tot uitkeren zal leiden en met de nieuwe chip (schijnbaar) niet. Maar dan toch, €85 ...?
Is dat niet slechts voor een data abonnement van de chip/gps/zender bovenop je verzekering?

Edit: Fedor, zelfde gedachte, je bent net iets eerder.
Groet,
Tom.
M276 schreef:
vr 27 apr, 2018 09:42
Ik had juist weer gelezen dat die zender niet te verwijderen is zonder de fiets echt compleet te slopen.
Anders heeft het ook niet echt veel nut
Zal idd technisch wat beter uitgelegd moeten worden. Als de dealer de chip kan verwijderen kan een dief dat ook.
De premie die je betaald is natuurlijk afhankelijk van de waarde van de fiets.

Als je meer opties wilt bv bij beschadiging ook vergoed betaal je iets meer.

Voordeel is wel dat je een ANWB pas krijgt en verzekerd ben van fiets hulp onderweg.

Mario
supermario schreef:
za 28 apr, 2018 14:34
Voordeel is wel dat je een ANWB pas krijgt en verzekerd ben van fiets hulp onderweg.
De verzekering is vooral voor e-Bikes bedoeld (en die zijn ook vaak heel wat meer waard dan 2000 euro waar die 85 euro premie op gebaseerd is). Die mensen kunnen vaak ook wel wat fietshulp gebruiken. Ik ga er van uit dat de meeste WF'ers dat niet nodig hebben ;)
Hoi Fedor

Klopt. Maar trekking fietsen kunnen ook verzekerd worden. De rest krijg je er gratis bij.

L

Mario
Afgelopen week kwam iemand van de ANWB/Unigarant toelichting geven. Via driehoekspeiling (radiografisch dus) kan bepaald worden waar de fiets zich bevindt. Vandaar dit in principe alleen binnen Nederland gebeurt. Op -bij voorkeur- het ringslot wordt met een twee componentenlijm een zwart doosje gelijmd.
Het schijnt dat er 30 politie ambtenaren zijn vrijgemaakt om dt project te ondersteunen.

Tevens goed nieuws is dat de ANWB zich -weer- meer op fietsers gaat richten.
Sowieso vind ik dat ANWB/Unigarant zich erg goed en soepel opstelt (althans bij ons) wat schade en diefstal betreft.

En ja, er zijn natuurlijk nadelen. Maar voor die drie tientjes voor de transponder (uit mijn hoofd) en de verzekeringspremie gloort er wel licht aan de horizon :D .
Ik heb een verzekering van Unigarant (goedkoper dan van de ANWB zelf terwijl Unigarant een 100% dochter van de ANWB is) maar daar wordt de optie nog niet geboden.
Eric Schuijt schreef:
za 28 apr, 2018 21:29
Op -bij voorkeur- het ringslot wordt met een twee componentenlijm een zwart doosje gelijmd.
Het schijnt dat er 30 politie ambtenaren zijn vrijgemaakt om dt project te ondersteunen.
Ik pies in mijn broek. :oops:
Inderdaad: what could possibly go wrong?
Je rost de chip als je die herkent als dief eraf en plakt hem vervolgens op iets anders wat ook beweegt, een andere fiets, een auto of een trein. Jammer alleen dat je dat niet kan volgen.
En wat nu als je geen ringslot op je fiets hebt/wilt/kan monteren?
Eric Schuijt schreef:
za 28 apr, 2018 21:29
Op -bij voorkeur- het ringslot wordt met een twee componentenlijm een zwart doosje gelijmd.
Is dit echt? Echt? Ben ik nu compleet van de wereld als ik hier mijn twijfels bij heb?

Ik denk dat het hoogstends werkt voor een domme junk of zatte student die een fiets jat om een stukje te fietsen op een fiets die per ongeluk niet op slot is gezet.

[Crimineel brein aan]
Alle andere dieven zullen namelijk één onderdeel meteen verwijderen: het slot. Dat hebben ze namelijk net vernield om de fiets te stelen. Of met een waterpomptang gaat het blokje er rap af.
En anders zal een deel van de dieven er in slagen om de drie kilometer (zie mijn woonplaats) naar België af te leggen, als het al niet dieven zijn die de fietsen in een busje stoppen waar zo'n zender meteen al niet te volgen is.
Misschien is een propje aluminiumfolie om het blokje al genoeg om het signaal genoeg te verzwakken?
[crimineel brein uit)