verzekering met chip op fiets

Leon schreef:
zo 29 apr, 2018 09:08
...als het al niet dieven zijn die de fietsen in een busje stoppen waar zo'n zender meteen al niet te volgen is.
Misschien is een propje aluminiumfolie om het blokje al genoeg om het signaal genoeg te verzwakken?
Gezien het feit dat alleen bij plaatsing bij het ringslot het signaal sterk genoeg is om te volgen, zou dit best kunnen...

En van die 30 agenten moet ik ook nog zien. De meeste fietsen worden in de grote steden gestolen en daar (en ook in de rest van NL) heeft de politie wel andere prioriteiten dan fietsendiefstal... Daarom loopt het aantal aangiftes ook terug.
Ze hadden het in dat stuk wat ik gelezen heb over grote schade als je hem zo willen verwijderen.
Dan denk ik dat het toch echt ergens op het frame geplakt wordt.
En niet op het slot wat in 4 minuten eraf ligt
Fedor schreef:
zo 29 apr, 2018 10:06
En van die 30 agenten moet ik ook nog zien. De meeste fietsen worden in de grote steden gestolen en daar (en ook in de rest van NL) heeft de politie wel andere prioriteiten dan fietsendiefstal... Daarom loopt het aantal aangiftes ook terug.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de politie zich met harde beloften aan een particulier project zou committeren en daarmee andere gedupeerden bij voorbaat zou benadelen. Waar komt die info vandaan?
Elektronica is volgens mij een veel te zwak punt in zulke beveiligingssystemen.

Een stukje elektronica uitschakelen is simpelweg een kwestie van zorgen dat je bij het circuit geraakt (klein gaatje boren, als dat überhaupt al nodig is), contact maken ergens op het circuit, een stevige condensator zich laten ontladen en het systeem is vrijwel gegarandeerd gaar...
De dievengilde heeft vast ook wel enkele techneuten rondlopen en het zal niet lang duren vooraleer er een eenvoudig, klein, handig apparaatje in zakformaat beschikbaar is. Vergeet niet dat die fietsenroversbendes tegenwoordig ook geen kleine jongens meer zijn (=georganiseerde internationale misdaad). Wanneer je leest welke hoogtechnologische hulpmiddelen ze tegenwoordig ter beschikking hebben om moderne wagens uitgerust met de laatste nieuwe elektronische snufjes om de tuin te leiden en te stelen, dan is dit werkelijk een peulschil. :cry:
M.a.w. in mijn ogen véél te kwetsbaar als betrouwbare beveiligingsoplossing.

En men spreekt hier over een systeem dat signalen kan uitzenden. Dat impliceert dat er op één of andere manier een stroombron moet zijn, wellicht een batterij. Batterijen gaan niet oneindig mee dus het apparaat moet op één of andere manier open kunnen om de batterij te vervangen dus dan kan je het waarschijnlijk nog eenvoudiger uitschakelen.

Greetz,
Bram
Kan iemand vertellen wat nou precies het probleem is? Los van persoonlijke meningen over de ANWB en het er wel of niet lid van willen zijn, de prijs van de verzekering en het wel of niet werken van zo'n tracker (ik ben zelf geen lid), staat op de site (https://www.anwb.nl/verzekeringen/fiets ... erzekering activiteiten=Blijven%20Fietsen%20Verzekering#dekking):

"Wordt jouw fiets gestolen? Je moet er niet aan denken. Met onze fietsverzekering komt alles weer goed. Bij diefstal sporen wij uw fiets op met Track&Trace. En is jouw fiets na 48 uur niet teruggevonden? De eerste 5 jaar ontvang je een nieuwe fiets van hetzelfde merk en hetzelfde type, ook bij prijsstijgingen. Je gaat er dus nooit op achteruit."

Dat is toch waarom je een verzekering wilt afsluiten?
Kan iedereen de Blijven Fietsen Verzekering afsluiten?
Nee, alleen ANWB-leden kunnen dit product afsluiten. Voor € 15,00 per jaar ben je lid van de ANWB, de kosten van een partnerlidmaatschap zijn € 5,00 per jaar.
Ik ben geen ANWB-lid, wat zijn dan de mogelijkheden?
Je kunt bellen met de ANWB om direct je lidmaatschap in orde te maken.
De tweewielerspecialist maakt jou lid bij afsluiten van de verzekering, zodra dit mogelijk is.
Kan er meer dan één ANWB Blijven Fietsen Verzekering gesloten worden op klantniveau?
Ja, zolang deze fietsen ook van dezelfde persoon zijn. Dit omdat de Fietspas persoonsgebonden is.
Dit is wel een vereiste. Ik ben benieuwd of er een max cat.prijs bestaat bij afsluiten van deze verzekering. Het minimum is €100. Voor mensen die een verzekering willen klinkt deze wel goed. Al vraag ik me af wat ze doen als je track & trace eraf gesloopt wordt na diefstal. Wanneer deze kapot gaat of iets dergelijks tijdens gebruik wordt deze kosteloos vervangen. Ik ga er vanuit dat dit in wordt gecalculeerd, en dat de meeste dieven wellicht niet letten op de track & track binnen 48uur.
Waar wordt de track&trace-zender geplaatst?
Achter het slot. Dit is de beste plek voor het signaal. Op andere plekken hebben we getest maar is het signaal zwakker.
Kan de ANWB Blijven Fietsen Verzekering worden afgesloten voor alle soorten fietsen?
Ja, alleen de focus ligt op elektrische fietsen.
Dit is de redenatie vanuit de focus op de elektrische fiets. Positie is achter het slot, zou dat betekenen dat er een ringslot verplicht aanwezig moet zijn? Er zijn fietsen waar geen conventioneel ringslot past en/of onwenselijk is.

https://www.anwb.nl/verzekeringen/fiets ... ragen-abfv
Je mag hem ook op een andere plek doen, zoals onder het zadel, op je helm of je slikt hem in :D

Ook al zijn de broekplassers en azijnpissers er niet blij mee; beter iets dan niets.
Ik vind het zelf een goed initiatief. Maar ja ik zal wel de enige zijn die er zo over denkt (terwijl ik als fietsenboer strikt genomen baat bij fietsdiefstal heb, want dan wordt er misschien weer een andere bij mij gekocht :evil: :evil: :evil: :evil: )
Wie zou er het meeste voordeel hebben bij een systeem dat niet blijkt te werken waardoor de fietsen - hoe kan dat nou? - gestolen worden, niet teruggevonden - wat raar! - , uitbetaald en een nieuwe gekocht?
Sorry Eric, je redenatie vind ik niet geldig.
Ik mag toch aannemen dat intelligente mensen daarover hebben nagedacht en als ze dan met deze oplossing komen zou mijn broek afzakken. Wees eerlijk heb jij niet staan lachen, een kastje lijmen met twee komponenten lijm. Iedereen verwacht toch iets wat in het frame wordt gemondeerd.
Maar laat de markt zijn werking doen. Ik wacht het nog even af.

Lijkt me beter dat ze met epoxy een zender/ontvanger op een ringslot gieten. Niet veel werk misschien wat minder netjes.
cycloantverpia schreef:
zo 29 apr, 2018 14:40
Batterijen gaan niet oneindig mee dus het apparaat moet op één of andere manier open kunnen om de batterij te vervangen dus dan kan je het waarschijnlijk nog eenvoudiger uitschakelen.
Zou 6 jaar mee moeten gaan, daarna wordt de hele zooi vervangen.
Zou 6 jaar mee moeten gaan, daarna wordt de hele zooi vervangen.
Past dus mee in het rijtje met de mobiele telefoons waarvan je de batterij na verloop van tijd niet kan vervangen.
Leve de wegwerpmaatschappij! Waar is de tijd dat je de fiets nog met overtuiging een duurzaam vervoermiddel kon noemen?
Momenteel heb ik verzekeringen lopen bij Unigarant, ik wacht het nog even af totdat ik op een aantal vragen meer duidelijkheid heb.
Friso* schreef:
zo 29 apr, 2018 22:57
Momenteel heb ik verzekeringen lopen bij Unigarant, ik wacht het nog even af totdat ik op een aantal vragen meer duidelijkheid heb.
En dan? Misschien dat dit alleen via de ANWB-verzekering (veel duurder dan Unigarant) kan lopen?
Fedor schreef:
ma 30 apr, 2018 06:58
Friso* schreef:
zo 29 apr, 2018 22:57
Momenteel heb ik verzekeringen lopen bij Unigarant, ik wacht het nog even af totdat ik op een aantal vragen meer duidelijkheid heb.
En dan? Misschien dat dit alleen via de ANWB-verzekering (veel duurder dan Unigarant) kan lopen?
Unigarant is vooralsnog duurder maar ben tevreden. En dochter van ANWB.