Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Gisteren een gereedschapsetje samengesteld voor onderweg. Voorheen gebruikte ik altijd een multitool van Topeak. Maar dat was vaak toch een beetje behelpen. Nu losse bitjes met een mini rateltje van Wera. Had ik veel eerder moeten doen! Niet alleen onderweg maar ook thuis pak ik bijna altijd dit rateltje.

Afbeelding
Shadow schreef:
zo 03 jun, 2018 00:37
Wat een mooie fiets zeg, Nexus 8, V-brakes, lekker clean, helemaal goed. Vrouwlief heeft een Cortina als mamafiets, die heeft ook een Nexus 8 en naafdynamo gekregen na aanschaf, fijn ding. ( ga morgen wel naar een andere kijken met haar, maar dat heeft een kinder-reden :D )
Ik heb de Nexus 7, voor 100€ meer had ik 8 versnellingen kunnen hebben.
Dit gaat dan samen met een powerbank en USB aansluiting in je stuurpen.
Voor mij een beetje overbodig en daarom ook niet voor gekozen.
Jammer, die Nexus 7 is echt een stuk zwaarder trappen als een 8...
Berger schreef:
zo 03 jun, 2018 08:10
Gisteren een gereedschapsetje samengesteld voor onderweg. Voorheen gebruikte ik altijd een multitool van Topeak. Maar dat was vaak toch een beetje behelpen. Nu losse bitjes met een mini rateltje van Wera. Had ik veel eerder moeten doen! Niet alleen onderweg maar ook thuis pak ik bijna altijd dit rateltje.

Afbeelding
Mooi! Ik gebruik ook Wera schroevendraaiers, fijn spul.
Nieuwe tractor voor vrouwlief;
B4554953-08CD-4298-9859-1BECC766F76D.jpeg
Kona Ute met Shimano 2x9, moet ander stuur, zadel en banden op, maar de prijs was goed.
Nou het forum werkt weer niet mee aan meer dan 1 plaatje per post plaatsen, dus dan maar in 2;

Toen we weg wilden rijden kwam de verkoper nog een Surly Chromoly front rack 2.0 aan lopen, kosten normaal 179 euro maar het lag in de weg en mocht mee voor 50 euro;
C20E9EA9-9462-4D5A-8E92-C87CC0A2F83A.jpeg
Laat dit nou perfect passen bij een frame wat ik in bestelling heb staan...
Kwam ik zomaar tegen bij de kringloopwinkel, helemaal €1,50 :D
6A2BCAB8-DB5D-4E63-ADE0-E612023CBA80.jpeg
jeroenh schreef:
di 05 jun, 2018 22:23
Kwam ik zomaar tegen bij de kringloopwinkel, helemaal €1,50 :D
Wauw! (Niet dat het geld waard is volgens MP, maar toch)
Leon schreef:
wo 06 jun, 2018 09:32
jeroenh schreef:
di 05 jun, 2018 22:23
Kwam ik zomaar tegen bij de kringloopwinkel, helemaal €1,50 :D
Wauw! (Niet dat het geld waard is volgens MP, maar toch)
Bijzonder. Ook nog leuk om te lezen trouwens! :D
Jazeker erg leuk om te lezen, het zet ook alle gedoe over materiaal/fietsen/uitrusting/wegtoestand in een wat ander perspectief :shock:
Het is overigens helaas niet de gebonden oude uitgave, maar een nieuwere pocket uitgave, maarja voor dat geld moet je niet al te kritisch zijn toch?
Ein-de-lijk m’n velglint binnen, dus kunnen de banden erop;
8FEADA89-0EC2-4552-8733-FBBBDAABC0D3.jpeg
Maxxis Hookworm in 63-559 op Halo SAS velgen met Son en Halo naaf.
Spulletjes komen langzaam aan binnen, cranks en stoker stem voor de kids waren vandaag binnen;
B793B30A-12BA-4B67-93B4-7E43D2C09730.jpeg
185mm Thorn cranks in JIS en 4x64/104 steek, bashring komt nog achterna.
Stoker stem, eigenlijk voor tandems, maar ook prima te gebruiken voor kleine apen;
52B807A6-D6FC-497B-84C4-AD920FC8A44F.jpeg
Heb 2 setjes, voor vrouwlief en m’n eigen cargo.
Afbeelding
* Een nieuwe batterij-achterlicht-reflector mocht wel eens sinds 1999. (€12,15)
* Ik hoorde op dit forum pas een paar weken geleden dat er cranckbouten bestaan waarmee je de cranck ook los krijgt. Dat scheelt een stuk gereedschap meenemen. (€6,61)
* Nieuwe remblokjes op voorraad is altijd fijn, ook al weet ik dat de oude nog lang mee zullen gaan. Die zitten nu tegen de 9000 km. Ze hadden geen dual-compound in voorraad, maar ik fiets toch zelden meer in de nattigheid. ( €18,10)
* Omdat Supreme Black niet meer bestaat ben ik nu overgegaan op Finish Line Wachs, dat volgens Duitse testrapporten erg goed moet zijn. Ik was toevallig ook aan een nieuwe ketting toe, die ik nog op voorraad had, dus kan ik over 2000 km vertellen of dit goed spul is. Het is bij eerste gebruik wel heel erg waterig. Je ketting blijft er mooi schoon van want in tegenstelling tot het roetzwarte Supreme Black is dit spul kleurloos. (€7,07)

Stuk voor stuk dingen die je bji de lokale fietsenboer niet zult aantreffen.
Lekker spulletje weer :D
Leon schreef: Stuk voor stuk dingen die je bji de lokale fietsenboer niet zult aantreffen.
Dat dacht ik gister ook toen ik bij de lokale FM om conussen vroeg voor een Shimano FH-M475, die had ie gewoon :D
De 1/4 kogels dan weer niet :roll:
Leon schreef:
zo 17 jun, 2018 09:46
* Ik hoorde op dit forum pas een paar weken geleden dat er cranckbouten bestaan waarmee je de cranck ook los krijgt. Dat scheelt een stuk gereedschap meenemen. (€6,61)
pas er wel mee op. Heb verschillende fietsers onderweg gezien die het draad van de cranks kapot hadden gedraaid. De cranckbouten moeten er echt goed in zitten. Er zit niet heel veel draad op. Wij gebruikten ze vroeger wel altijd maar wel eerst even controleren of ze er echt goed in zitten.
Marco Meijerink schreef:
zo 17 jun, 2018 20:41
Leon schreef:
zo 17 jun, 2018 09:46
* Ik hoorde op dit forum pas een paar weken geleden dat er cranckbouten bestaan waarmee je de cranck ook los krijgt. Dat scheelt een stuk gereedschap meenemen. (€6,61)
pas er wel mee op. Heb verschillende fietsers onderweg gezien die het draad van de cranks kapot hadden gedraaid. De cranckbouten moeten er echt goed in zitten. Er zit niet heel veel draad op. Wij gebruikten ze vroeger wel altijd maar wel eerst even controleren of ze er echt goed in zitten.
Ik heb het al geprobeerd. Ik heb de ringen met draad aan de buitenkant er diep, volledig dus, ingedraaid. Het ging gemakkelijk, er was zelfs veel speling vond ik. Het leek me mechanisch al niet iets heel sterks.
Leon schreef:
zo 17 jun, 2018 09:46
....niet meer bestaat ben ik nu overgegaan op Finish Line Wachs, dat volgens Duitse testrapporten erg goed moet zijn. .... Het is bij eerste gebruik wel heel erg waterig.
20 jaar geleden was dat mijn eerste kettingsmeer na het kookvetblik (komt uit de mtb-wereld): Finish Line Wax stond erop en na flink schudden zag het ook uit als wax/was. Hechtte goed, maar ditmaal absoluut niet, lijkt inderdaad wel water. Loopt door de ketting heen. Waardeloos. Zonde van mijn geld. Ik blijf toch bij Icewax van Pedro's.
Hier ook een tevreden gebruiker van Icewax - heb de overstap gemaakt van een olie naar wax ketting en bevalt me veel beter. Veel minder last van viezigheid.