Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 61 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
20201106_200607.jpg
Zo. Na de voornaaf ook de achternaaf gebruikt gevonden.... :-)
In afwachting van mijn nieuwe velgen, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een setje brede gravelbanden gekocht voor de oude velgen... beetje spelen moet kunnen soms toch ? :p
6DA5CB46-A364-4289-9A44-9D04EC8C0C2C.jpeg
Ik heb mijn brooks b17 imperial vervangen door dit Terry-zadel, en dat zat heerlijk tijdens 2 korte ritten van een uur. Ben benieuwd naar de langere afstanden!

Bijlagen

Fietsert7 schreef:
di 17 nov, 2020 20:23
Ik heb mijn brooks b17 imperial vervangen door dit Terry-zadel, en dat zat heerlijk tijdens 2 korte ritten van een uur. Ben benieuwd naar de langere afstanden!
Ik ook ;)

Als een zadel meteen lekker zit, is het maar de vraag of dat na een paar uur ook zo is. Vaak is er sprake van een te zacht zadel dan (want dat zit meteen zo lekker).
Fedor schreef:
wo 18 nov, 2020 10:23
Fietsert7 schreef:
di 17 nov, 2020 20:23
Ik heb mijn brooks b17 imperial vervangen door dit Terry-zadel, en dat zat heerlijk tijdens 2 korte ritten van een uur. Ben benieuwd naar de langere afstanden!
Ik ook ;)

Als een zadel meteen lekker zit, is het maar de vraag of dat na een paar uur ook zo is. Vaak is er sprake van een te zacht zadel dan (want dat zit meteen zo lekker).
Helemaal eens.

Ik heb het zadel er voornamelijk opgezet voor de wat kortere ritten in de eigen omgeving, en daar lijkt hij (in gewone kleding) prima voor geschikt. En toch ben ik benieuwd hoe het op de langere ritten is.

Mijn b17 imperial is incl. zeembroek prima voor lange ritten, maar zonder zeem weer net te hard voor de korte ritten. Als ik op bezoek ga bij vrienden/familie doe ik dat liever in gewone kleding :)

Als het Terryzadel niet bevalt voor lange ritten, gaat de b17 er gewoon weer op 😉
Fedor schreef:
wo 18 nov, 2020 10:23
...
Als een zadel meteen lekker zit, is het maar de vraag of dat na een paar uur ook zo is. Vaak is er sprake van een te zacht zadel dan (want dat zit meteen zo lekker).
Precies. Mijn keiharde Gilles Berthoud zit vreselijk als ik net op mijn fiets stap, maar vervolgens hou ik het er wel de hele dag op uit, zolang de route maar afwisselend is en ik 'actief' kan rijden. Zachte zadels zijn denk ik geschikt voor appeltaarttochtjes.
willem.m schreef:
wo 18 nov, 2020 10:54
Fedor schreef:
wo 18 nov, 2020 10:23
...
Als een zadel meteen lekker zit, is het maar de vraag of dat na een paar uur ook zo is. Vaak is er sprake van een te zacht zadel dan (want dat zit meteen zo lekker).
Precies. Mijn keiharde Gilles Berthoud zit vreselijk als ik net op mijn fiets stap, maar vervolgens hou ik het er wel de hele dag op uit, zolang de route maar afwisselend is en ik 'actief' kan rijden. Zachte zadels zijn denk ik geschikt voor appeltaarttochtjes.
Rijd je dan wel met zeem op je GB?
willem.m schreef:
wo 18 nov, 2020 10:54
Zachte zadels zijn denk ik geschikt voor appeltaarttochtjes.
Een nieuw begrip op het WF-forum ;)
Fietsert7 schreef:
wo 18 nov, 2020 10:57
Rijd je dan wel met zeem op je GB?
Ik wel iig. Korte tochtjes gaan wel zonder maar dan voel je de drukpunten wel.
Fietsert7 schreef:
wo 18 nov, 2020 10:57
willem.m schreef:
wo 18 nov, 2020 10:54
Fedor schreef:
wo 18 nov, 2020 10:23
...
Als een zadel meteen lekker zit, is het maar de vraag of dat na een paar uur ook zo is. Vaak is er sprake van een te zacht zadel dan (want dat zit meteen zo lekker).
Precies. Mijn keiharde Gilles Berthoud zit vreselijk als ik net op mijn fiets stap, maar vervolgens hou ik het er wel de hele dag op uit, zolang de route maar afwisselend is en ik 'actief' kan rijden. Zachte zadels zijn denk ik geschikt voor appeltaarttochtjes.
Rijd je dan wel met zeem op je GB?
Ja, dat wel. Of ben ik daarmee net zo appeltaarttochtfähig als iemand die zonder zeem op een zacht zadel fietst? :| (oops!)
appeltaarttocht
is misschien een nieuw begrip op het wf-forum, bij de vereniging is het (helaas :D ) welbekend. Ooit ben ik ook in zo'n groep verzeild geraakt, ik stond raar te kijken toen al binnen heet uur het eerste café werd opgezocht.
Fedor schreef:
wo 18 nov, 2020 10:59
willem.m schreef:
wo 18 nov, 2020 10:54
Zachte zadels zijn denk ik geschikt voor appeltaarttochtjes.
Een nieuw begrip op het WF-forum ;)
Ja, niemand heeft het hier ooit eerder over zachte zadels gehad.

Carl
Ja, niemand heeft het hier ooit eerder over zachte zadels gehad
:D :D :D :D :D :D :D :D
Carl schreef:
wo 18 nov, 2020 16:51
Fedor schreef:
wo 18 nov, 2020 10:59
willem.m schreef:
wo 18 nov, 2020 10:54
Zachte zadels zijn denk ik geschikt voor appeltaarttochtjes.
Een nieuw begrip op het WF-forum ;)
Ja, niemand heeft het hier ooit eerder over zachte zadels gehad.

Carl
:lol:
neutrino.jpg
Nieuw projectje... mijn Velo Orange Neutrino in aanbouw. 20" minivelo. Heb lang getwijfeld tussen SS, derailleur of versnellingsnaaf.. gekozen voor Alfine. Derailleur zal veel te laag hangen.
Grum schreef:
za 21 nov, 2020 12:42
neutrino.jpgNieuw projectje... mijn Velo Orange Neutrino in aanbouw. 20" minivelo. Heb lang getwijfeld tussen SS, derailleur of versnellingsnaaf.. gekozen voor Alfine. Derailleur zal veel te laag hangen.
De derailleur heb je ook met korte kooi, die zal de weg dan ook niet raken, wel heb je natuurlijk dat er meer rommel van de weg wordt meegenomen. Waarom de keuze van 2 verschillende schijfremklauwen (voor TRP en achter AVID zo te zien)
Grum schreef:
za 21 nov, 2020 12:42
Nieuw projectje... mijn Velo Orange Neutrino in aanbouw. 20" minivelo. Heb lang getwijfeld tussen SS, derailleur of versnellingsnaaf.. gekozen voor Alfine. Derailleur zal veel te laag hangen.
cool ding 8) , zéker een projectje dat hier ook nog wel eens in gedachten voorbij komt. Erg benieuwd hoe hij er straks uit gaat zien, ze worden van teleurstellend matig tot aan waanzinnig opgebouwd.

Derri kon prima hoor. Ook lange arm. Op ligfietsjes is de combo 406 wiel met derri volkomen courant.
_Peter_ schreef:
za 21 nov, 2020 16:45
Grum schreef:
za 21 nov, 2020 12:42
De derailleur heb je ook met korte kooi, die zal de weg dan ook niet raken, wel heb je natuurlijk dat er meer rommel van de weg wordt meegenomen. Waarom de keuze van 2 verschillende schijfremklauwen (voor TRP en achter AVID zo te zien)
Goed gezien :D. Het is heel simpel.. 1 TRP had ik al lang.. het was moelijk om nog een spyre te vinden.. overal uitverkocht of te duur... BB7 heb ik 2 dagen geleden op de kop getikt op 2dehands...
Vandaag deze multitool besteld, gezien op een mtb op redbull tv. Wat een super oplossing om je multitool altijd bij de hand te hebben.

Bijlagen

Grandonneur schreef:
za 21 nov, 2020 17:50
Grum schreef:
za 21 nov, 2020 12:42
Nieuw projectje... mijn Velo Orange Neutrino in aanbouw. 20" minivelo. Heb lang getwijfeld tussen SS, derailleur of versnellingsnaaf.. gekozen voor Alfine. Derailleur zal veel te laag hangen.
Derri kon prima hoor. Ook lange arm. Op ligfietsjes is de combo 406 wiel met derri volkomen courant.
Helemaal waar , alleen wel erg gevoelig voor vuil en rommel wat op de weg ligt kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Zeker als je het hele jaar door fietst pakt de ketting juist ook extra veel zand en zout mee als je met een klein wiel en derrie rijdt.