Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 114 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
Ik zou 1cm minder eraf halen. :wink:
Toch iets minder FSA dan eerst ;)
Fedor schreef:
Mooi he dat laswerk van een titanium frame. Alleen daarom al.
Tom vds schreef:
di 14 feb, 2023 13:55
Als ze zelfs vliegtuigen van kunststof maken zou ik me over een plastic beugeltje aan fiets geen zorgen maken 8)
Bij die redenering zijn wel een paar opmerkingen te maken. :D
Tja, wat bedoel je dan met 'kunststof'? Er zijn zoveel verschillende soorten van, met verschillende mechanische eigenschappen ... Willekeurige website: https://www.ensingerplastics.com/nl-nl/ ... enschappen
Precies daarom, zoveel soorten kunststof.
Ortlieb weet vast wel welke te gebruiken. Hun tassen-ophang-systeem is ook niet van staal!

Vaak zit er een negatieve klank aan het (Nederlandse woord) plastic.
Plastic is gewoon Engels voor kunststof. En omspant ontzettend veel soorten.

Ik heb ook nog nooit twijfel gehoord over het onderdeel waar in de regel de stuurtas mee bevestigd wordt. Ook plastic/kunststof.

Kortom: koudwatervrees als het over kunststof op of aan de fiets gaat?
Dat vliegtuig was natuurlijk slechts als voorbeeld bedoeld. Had ook “auto” kunnen zijn.

Groet,
Tom.
Daarbij heeft iemand het woord wegwerpplastic verzonnen. Hulde daarvoor. Wat een plezier hebben we van dat woord.
Tom vds schreef:
wo 15 feb, 2023 03:46
Kortom: koudwatervrees als het over kunststof op of aan de fiets gaat?
Of een inschatting van het idee dat er tot 20 kilo vrijwel onafgeveerd spul continu zit te rammelen aan één onderdeel dat de zaak recht houdt waarvan niet te zien is hoe klein de sollbruchstelle is, hoe die geconstrueerd is, met welke spanning het gemonteerd kan worden, wat het door Jurr genoemde aanhaalmoment voor effect daar op heeft en van welk soort kunststof in welke verwerkingskwalitiet het is?
Men heeft ervoor gekomen zom twee metalen delen met elkaar te bevestigen door middel van een kunststof onderdeel dat zelf weer met een metalen boutje en moertje bevat. Dat vind ik altijd interessant.
Leon schreef:
wo 15 feb, 2023 12:38
…rammelen….
Tja, met rammelen krijg je alles stuk… :lol:

Groet,
Tom.
Ook maar eens in kunststof geïnvesteerd:
20230215_223330.jpg
ForumForumslader eigenlijk, want gekocht via dit forum ;)
atlas.jpg
Alivio in Panama? Carmina op Sicilië? Misschien is er in Canada wel een plek die Deore heet. Maar ik ga naar Marokko.
Heb de afgelopen periode ook wat nieuws aangeschaft:
aanwinst1.JPG
1=ipv twee aparte.
aanwinst2.JPG
2=nieuw voorwiel met SON
aanwinst3.JPG
3=oplader.
aanwinst4-5-6.JPG
4= Revelate Designs Mag Tank 2000 (daar ligt de Appcon 3000 in)
5= Revelate Designs Egress Pocket
6= Ortlieb Frame-Pack RC Toptube

1,2,3 en 4 ook al meegehad op vakantie in Schotland afgelopen zomer.
5 en 6 later aangeschaft.
mdw schreef:
di 14 feb, 2023 07:19
Quick rack van ortlieb, om zonder rugzak naar het werk te fietsen.
En voor de uitgebreidere gezinsfietsvakantie.
rekjeortlieb.pdf.jpgrekjeortlieb2.jpg
Hoe weet ik of zo’n rek past op mijn Karate Monkey?
mdw schreef:
di 14 feb, 2023 07:19
En voor de uitgebreidere gezinsfietsvakantie.
rekjeortlieb.pdf.jpgrekjeortlieb2.jpg
Bewust de nokjes voor een drage niet gebruikt met een ander merk/ model drager?
DeFiets schreef:
wo 01 mar, 2023 23:21
Bewust de nokjes voor een drage niet gebruikt met een ander merk/ model drager?
Neen, omdat ik het er snel af wil hebben, het zit er ook meer niet dan wel op.
LHTJoost schreef:
wo 01 mar, 2023 18:51
Hoe weet ik of zo’n rek past op mijn Karate Monkey?
Even kijken bij ortlieb hoe je het bevestigd, dan jouw fiets bekijken en dan weet je het wel ;-)
CarlW schreef:
ma 20 feb, 2023 12:14
atlas.jpg

Alivio in Panama? Carmina op Sicilië? Misschien is er in Canada wel een plek die Deore heet. Maar ik ga naar Marokko.
Ik heb dezelfde op mijn marrakesh ;)

bij jou is het precies een 2X, terwijl ik die spider precies niet meer kan vinden (net als direct mount 42t kettingbladen zoals ik nu heb), of heb jij ergens een geheime bron?
kristiano schreef:
do 02 mar, 2023 10:09

Ik heb dezelfde op mijn marrakesh
I like the way you think, mister :lol:

Heeft me inderdaad wat tijd gekost om alles bijeen te puzzelen. Uiteindelijk een nieuwe triple 104/64 spider met 2 bladen en een bash guard gevonden voor een redelijke prijs op ebay USA.

Voor grote kettingbladen is er deze bcd 110 spider: https://www.bike24.com/p2239889.html

Op ebay uk vind je soms 2°hands spiders van race face.
En dan is er deze: https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/rac ... src=aw.ds

Race Face regelt de kettinglijn met de aslengte (boost/non boost) dus hoe hun losse spiders boost of non boost kunnen zijn is me een raadsel. Heb naar Canada gemaild maar tevergeefs, voor de persoon die me heeft geantwoord was het ook een raadsel.
"Universele standaard, de laatste die je ooit nodig zal hebben!" Jos toch. :roll: Mooie crank, dat wel.
Ik vroeg me vorig jaar al af of de solutie in de verfrommelde tube nog goed was maar pas vorige week kwam ik toevallig ergens in een DHZ-zaak langs een rek met fietsspul en dacht "O ja, het wordt hoog tijd." Plakkers bleek ik thuis nog genoeg te hebben.
Afbeelding
Een jaarlijks terugkerende nieuwste aanwinst dus. Dat doet me eraan herinneren dat ik weer houtsnippers voor in de tuin moet gaan halen. Of wachten tot die zakken in de aanbieding zijn.