Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 110 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
👍 knallen maar! 🚴‍♂️
bob-r-de-vries schreef:
vr 06 jan, 2023 12:50
N+1
Voor de snellere (dag)ritjes, en/of vakanties met wat minder bagage.
(Koga Colmaro Extreme)
Heerlijk ding zeg, genieten!

Welke band past daar 584/622 in?
Grandonneur schreef:
vr 06 jan, 2023 22:51
bob-r-de-vries schreef:
vr 06 jan, 2023 12:50
N+1
Voor de snellere (dag)ritjes, en/of vakanties met wat minder bagage.
(Koga Colmaro Extreme)
Heerlijk ding zeg, genieten!

Welke band past daar 584/622 in?
Standaard zit er een 47-584 in. Denk dat de 50mm ook wel past qua ruimte.
bob-r-de-vries schreef:
vr 06 jan, 2023 20:29
Rotor wordt gemonteerd als Shimano niet verkrijgbaar is. Mazzeltje dus :-)
Mooi spul idd. Wel een "standaard" 46-30? Rotor lijkt niet kleiner dan 34 te gaan.
Fillmore tubeless ventielen. Een setje kost 40 euro, een paar reservedopjes 14 euro.
20 euro voor een ventiel? Die voor een auto kosten €14,95. Per HONDERD.
https://www.automotive-line.nl/product/ ... 100-stuks/
Tubeless fietsers is toch een aparte categorie die het geld volgens de fabrikanten graag laten rollen ;). Dus kans om ze uit te knijpen.
Leon schreef:
za 14 jan, 2023 11:17
20 euro voor een ventiel? Die voor een auto kosten €14,95. Per HONDERD.
https://www.automotive-line.nl/product/ ... 100-stuks/
Die passen niet
or het rijden van de European Divde Trail heb ik een nieuwe fiets aangeschaft. Mijn oude vertrouwde Specialized Rockhopper was na 9 jaar op. Het een Baobab fiets geworden. Een oer Hollands product, een fiets met een stalen frame en helemaal naar wens opgebouwd met zo eenvoudig mogelijk en dus met betrouwbare onderdelen. De fiets is een kruising tussen een vakantiefiets en een mountainbike. Eigenlijk een gravelbike met flat-bar (vlak stuur)

Afbeelding

Kijk mijn blog voor meer uitleg en specs. https://henriopcamino.blogspot.com/
Of bekijk vlog#04 over deze fiets https://www.youtube.com/watch?v=G7dgcWDsdT8&t=11s
Voor het rijden van de European Divde Trail heb ik een nieuwe fiets aangeschaft. Mijn oude vertrouwde Specialized Rockhopper was na 9 jaar op. Het een Baobab Moja fiets geworden. Een oer Hollands product, een fiets met een stalen frame en helemaal naar wens opgebouwd met zo eenvoudig mogelijk en dus met betrouwbare onderdelen. De fiets is een kruising tussen een vakantiefiets en een mountainbike. Eigenlijk een gravelbike met flat-bar (vlak stuur)

Afbeelding

Kijk mijn blog voor meer uitleg en specs. https://henriopcamino.blogspot.com/
Of bekijk vlog#04 over deze fiets https://www.youtube.com/watch?v=G7dgcWDsdT8&t=11s
Da's een mooie zeg! Fraai ook die lichte kleur Mezcals in combinatie met het licht kleurige frame. Nette afmontage ook, ga je vast een hoop plezier aan hebben (-:

Heb je 1 van de demo's van het Baobab Experience Center gekozen of is 'ie nieuw gebouwd voor je?
Heb je 1 van de demo's van het Baobab Experience Center gekozen of is 'ie nieuw gebouwd voor je?
[/quote]

Fiets is helemaal conform mijn wensen voor opgebouwd. Frame is er een uit de eerste serie die Baobab Bikes (Marc) heeft laten bouwen.
Fiets rijdt zowel in het bos als op de weg fantastisch. Super strak. Ben er zeer blij mee.
Hebben de voortasjes voldoende ruimte? Ortlieb geeft zelf duidelijk aan dat ze niet scheef gemonteerd mogen worden.
Fedor schreef:
di 17 jan, 2023 23:41
Ortlieb geeft zelf duidelijk aan dat ze niet scheef gemonteerd mogen worden.
Tsja... zo scheef zitten de oogjes op een Surly vork, zoals ook door Baobab gebruikt, nu eenmaal:

https://surlybikes.com/parts/ecr_fork

'k Vind het best creatief met de ruimte omgaan zo met wat bagage de ene kant op wijzend en twee bidons de andere kant op. Wel goede bidonhouders gebruiken op een voorvork, want zeker met gevulde literbidons op die plek moet het wel goed vast zitten. En daarbij elke bidon nog een spanbandje geven deed ik het liefst.
Henri op Camino schreef:
di 17 jan, 2023 19:30
European Divide Trail
Overigens wel flink wat pakvolume voor de route die er gereden wordt. Die kan in delen best pittig offroad zijn begrijp ik uit verslagen van anderen. Met veel stukken lopen zullen misschien wat compactere tassen achterop makkelijker zijn om naast je fiets omhoog te lopen bij niet-fietsbare delen? Misschien nog even een kritische blik op je paklijst om van je 'Volvo stationwagon' dan misschien geen sportwagen te maken, maar wel een 850R? Zo'n mooie gele bijvoorbeeld ;)
Jurr schreef:
di 17 jan, 2023 23:49
Tsja... zo scheef zitten de oogjes op een Surly vork, zoals ook door Baobab gebruikt, nu eenmaal:
Salsa heeft ook van die pokdalige vorken. Mooi om meer ruimte kwijt te kunnen maar idd oppassen bij bredere tassen dat deze niet in het wiel komen.

Voor bidonhouders op de voorvork: King Cage Iris (maar die kende je al). Evt. beetje buigen en dan zitten de bidons echt vast.
Henri op Camino schreef:
di 17 jan, 2023 19:30
Het een Baobab Moja fiets geworden.
leuke fiets, mooie reis dat 'ie gaat maken :)

Uit interesse; waarom geen maat groter genomen? gezien stuur/stuurpen/zadel had dat toch makkelijk en mooier uitgekomen?
Het heeft even geduurd (besteld begin 2021!), maar hier is hij dan:
325959416_1366638247472579_6474817965895433823_n.jpg
Niet omdat het moet, maar omdat het kan :D .
Fedor schreef:
di 17 jan, 2023 23:41
Ortlieb geeft zelf duidelijk aan dat ze niet scheef gemonteerd mogen worden.
Waarom zou dat niet mogen?
Heeft dat te maken met de bevestigingsmethode die Ortlieb gebruikt?
Tassen die scheuren?

Groet,
Tom.
Bert van Sprang schreef:
wo 18 jan, 2023 11:50
maar hier is hij dan

[...]
Mooi zeg!

Gezien je focus op gewicht bij je vorige fiets, wat is het verschil in gewicht met deze?
Tom vds schreef:
wo 18 jan, 2023 12:30
Waarom zou dat niet mogen?
Heeft dat te maken met de bevestigingsmethode die Ortlieb gebruikt?
Tassen die scheuren?
Stukjes uit de instructies. Deze zijn wel gewijzigd volgens mij. Vroeger mocht je niet op scheve montagepunten monteren, nu is dat plaatje gewijzigd omdat er nu een adapter voor is om de tas recht te kunnen monteren.
2.PNG
1.PNG
1.PNG (32.72 KiB) 412 keer bekeken