Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 106 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Jurr schreef:
za 03 dec, 2022 10:32
28 is veelal race, licht gravel en lichte mountainbikes. Op meer bikepacking georiënteerd gravel en zwaardere mountainbikes en E-MTB's kom je wel vaker 32 tegen. 36 is daar een zeldzaamheid, en mocht er onderweg op reis wat mee gebeuren dan misschien ook lastig lokaal te verkrijgen? Dat maakt dat ik bij 32 ben gebleven.
Heel veel standaard gravelwielen zijn tegenwoordig 24-spaaks. Ook bijv. van DT-Swiss en daar worden toch heel wat ruige - ook bepakte - tochten mee gereden.

Losse MTB-velgen zie je wel veel 32-spaaks maar complete MTB-wielen zijn ook vaak 24.
Fedor schreef:
za 03 dec, 2022 11:20

Heel veel standaard gravelwielen zijn tegenwoordig 24-spaaks. Ook bijv. van DT-Swiss en daar worden toch heel wat ruige - ook bepakte - tochten mee gereden.

Losse MTB-velgen zie je wel veel 32-spaaks maar complete MTB-wielen zijn ook vaak 24.
Zit ook nog best een hoop carbon tussen tegenwoordig met die weinige spaken.

'k Heb ook nog wel een 24 spaaks aluminium voorwiel in 27.5 met 38mm brede velg. Daar ging met 75mm zo'n brede band omheen dat ik het daar ook met bagage wel vertrouwde tot ik eindelijk een gebruikte Son met de juiste kleur, steekasmaat en spaakgaten had gevonden. ;)
Een stukje nieuw rubber, ben benieuwd hoe deze zich gedragen in het bos. En ja ik weet het, ze zijn niet bedoeld voor het bos crossen. Maar ja misschien zijn ze er wel erg goed in 🤣[url]https://www.facebook.com/10006825845258 ... pp=fbl[url]
Je moet bij fb ingelogd zijn om de link te kunnen openen, dus veel forumbezoekers kunnen of gaan dit niet zien. O.a. ik.
Ik kan er wel bij maar vreemde link
LHTJoost schreef:
za 03 dec, 2022 20:51
Ik kan er wel bij maar vreemde link
De sluitende tag van de URL tussen blokhaken heeft geen slash erin, daarom smoelt het wat raar.
DaVinci schreef:
do 01 dec, 2022 20:54
Het boek van Marten is nog wel op meer plaatsen te koop:
https://www.boekwinkeltjes.nl/su/?qs=&q ... &prijstot=
Toen je dit plaatste was het op 7 plaatsen te koop, nu nog op 5. :D
Mooi toch!
Goed voor een paar winteravonden leesplezier.
Fedor schreef:
do 24 nov, 2022 10:46
Wat voorbereiding voor de winter... warme (hoop ik ;)) overschoenen
Vandaag de nieuwe overschoenen (GripGrab Arctic X) getest. Nog steeds wel koude tenen maar wel een heerlijk warme wreef. En de koude tenen zou ik ook krijgen in de wandelschoenen (zelfs al bij minder koude temperaturen) dus ik ben tevreden. Helemaal gezien de gevoelstemperatuur bij de (gelukkig korte) afdalingen: -26 °C. En bij het weer klimmen pers je toch ook een beetje het bloed uit je voeten lijkt me, dus meer koudegevoel..
Had jij laatst ook merinowollen sokken aangeschaft? Zo ja, scheelt dat nog t.o.v. andere sokken wat betreft warme voeten?
willem.m schreef:
zo 04 dec, 2022 17:28
Had jij laatst ook merinowollen sokken aangeschaft? Zo ja, scheelt dat nog t.o.v. andere sokken wat betreft warme voeten?
Nog niet geprobeerd maar dat gaat de komende tijd vast nog wel gebeuren (en dan vooral de wintersokken) :)
Hopelijk helpen ze om ook de tenen warmer te houden (of minder snel te laten afkoelen, want helaas lijkt dat na een paar uur in de kou fietsen onvermijdelijk).
willem.m schreef:
zo 04 dec, 2022 17:40
Hopelijk helpen ze om ook de tenen warmer te houden (of minder snel te laten afkoelen, want helaas lijkt dat na een paar uur in de kou fietsen onvermijdelijk).
Herkenbaar. Een eerste voorwaarde voor dikkere sokken dan in herfst en lente is voor mij dat de schoenen dan ook extra ruimte daarvoor bieden.
Naast niet fietsen (geen optie voor ons natuurlijk) is het enige wat bij mij helpt winterschoenen zoals die van NorthWave bijvoorbeeld, naast dat ze waterdicht zijn helpt de isolatie die ze in de constructie hebben aangebracht mij ook echt om langer dan met dikke sokken en/ of een stukje isolatie onder het zooltje in de kou te fietsen.
Fedor schreef:
zo 04 dec, 2022 16:50
Helemaal gezien de gevoelstemperatuur bij de (gelukkig korte) afdalingen: -26 °C.
-26˚C :shock:

Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd waar jij vandaag hebt gefietst... :?:

Zelfs met een gecombineerde fiets-wind snelheid van 80 km/h moet het al meer dan 10 graden vriezen om aan een gevoelstemperatuur van -26˚C te komen (volgens de Canadese methode, wereldwijd het meest gebruikt).
Van belang voor de afkoeling is dan ook nog eens de duur van blootstelling aan die omstandigheden.

Overigens komt een gevoelstemperatuur van -26˚C in onze contreien bijna niet voor.

Groet,
Tom.
Leon schreef:
zo 04 dec, 2022 10:50
DaVinci schreef:
do 01 dec, 2022 20:54
Het boek van Marten is nog wel op meer plaatsen te koop:
https://www.boekwinkeltjes.nl/su/?qs=&q ... &prijstot=
Toen je dit plaatste was het op 7 plaatsen te koop, nu nog op 5. :D
Heb er ook één besteld :D
Nou goed, dan voelde het minder koud maar nog steeds frisjes. Een andere site kwam idd op -15 uit.
Rose heeft me weer voorzien van spul om een paar jaar vooruit te komen. Ik had nog twee kettingen liggen maar die moeten komende maanden beiden gemonteerd, dus de twee op de foto zijn voorraad.
Helaas kon ik de bijbehorende 42 (voor 8sp FC-M410) niet vinden, dus hopelijk gaat het nog een ketting goed. Daarna (of eventueel meteen) kan ik een onderdelenswap doen met de op dat vlak identieke fiets van mevrouw hier, wier fiets nauwelijks gebruikt wordt en waarvan de 42 al helemaal weinig gebruikt is.
Tip: mocht je al bijna 12 maanden niets besteld hebben bij 12Gobiking, wacht dan nog even want na één jaar kreeg ik een bon voor 10% korting*. :D
Afbeelding

*: m.u.v. fietsen, elektronica en fietstrainers.
@Leon: Vraagje: waarom Rose en geen Bike-Components? Die laatste zijn bijna local supplier ;) en vaak wat goedkoper. Of heeft Rose een beter aanbod in "oudere" maten?
Ik weet niet of ik Bike-Components gecheckt heb. Ik zal nog eens kijken. (Edit: haha, ik wist niet dat die voor jou zó local waren.) Ik heb verder een boel zaken nagekeken met mijn boodschappenlijstje en op dit moment was Rose de juiste om deze dingen in een keer te bestellen. Edit 2: BC heeft geen 7/8-speed voorbladen meer.

By the way: nu heb ik ineens een ligfiets met een Rohloffnaaf, of is het een Rohloffnaaf met een ligfiets? Dat had ik vanmorgen bij het opstaan niet gedacht...