Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 104 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Probleem zal zijn dat je niet goed bij je schroef kan.
Typisch een gadget dat je in de praktijk niet goed kunt gebruiken. Bij Ali stikt het van dat soort onzinproducten. Maar hier is de catch: koop iets en je gegevens belanden bij een Chinees bedrijf.
Nee, voor die prijs kan dat nooit iets zijn. Als je nadenkt hoeveel handelingen het kost om dit in jouw fietstas te krijgen, kan dit alleen maar één grote bak onderbetaald kinder- en/of slavenarbeid zijn. En je weet hoe dat gaat tegenwoordig, jij hebt er misschien nog wat aan, maar over 200 jaar moeten jouw nazaten hiervoor hun excuses aanbieden.

Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar we zijn met zijn allen wel hardleers.
Speeder300 schreef:
za 26 nov, 2022 07:46
maar als je het ding bij je hebt is altijd beter dan niets, en mijn ervaring met goedkoop gereedschap is dat als je het voorzichtig gebruikt je vaak toch nog een eind kunt komen.
Aan de andere kant is te goedkoop gereedschap vaak aanleiding tot kapotmaken van hetgeen waaraan je werkt. Het past slecht, je kunt slecht kracht zetten, kun slecht kracht doseren, je kunt er niet eens bij. Je kunt er zelfs gewond van raken. Uiteraard hoeven de prullen op Ali aan geen enkele norm te voldoen.
De foto ziet er ook nauwelijks uit als een echte foto. En wie weet wat voor rommel ze hebben gebruikt om het ding die kleurtjes te geven.
(sorry, mijn oude pet als bedrijfsarboverantwoordelijke nam het even over)
Poppink schreef:
za 26 nov, 2022 00:52
Zou dat wat zijn?
Zelf koop ik mijn kerstboomornamentjes liever lokaal.

Groetjes,

Carl
:oops: :oops: :oops:
Van veel van de producten die we kopen weten we helaas niet goed waar deze (of onderdelen) vandaan komen. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor elektronica, waar vaak grondstoffen uit China of Congo in zitten en waarvan we niet weten hoe die zijn gedolven en verwerkt. We hebben dus met zijn allen boter op onze hoofden.

In het geval van gereedschap ga ik zelf voor kwaliteit. Je wilt bijvoorbeeld niet dat een tool breekt of buigt als je iets wil aandraaien. Dan is goedkoop opeens duurkoop.
Carl schreef:
za 26 nov, 2022 10:33
Zelf koop ik mijn kerstboomornamentjes liever lokaal.
Zelf koop ik liever helemaal geen kerstboom ;)
Jurr schreef:
za 26 nov, 2022 10:50
Carl schreef:
za 26 nov, 2022 10:33
Zelf koop ik mijn kerstboomornamentjes liever lokaal.
Zelf koop ik liever helemaal geen kerstboom ;)
Mijn boycot werd vorig jaar nog kil ontvangen, maar inmiddels is er brede consensus in het gezin: geen kerstboom meer. Kappen met kappen.
willem.m schreef:
za 26 nov, 2022 10:52
Jurr schreef:
za 26 nov, 2022 10:50
Carl schreef:
za 26 nov, 2022 10:33
Zelf koop ik mijn kerstboomornamentjes liever lokaal.
Zelf koop ik liever helemaal geen kerstboom ;)
Mijn boycot werd vorig jaar nog kil ontvangen, maar inmiddels is er brede consensus in het gezin: geen kerstboom meer. Kappen met kappen.
Hier zijn we vorig jaar overgestapt op een tweede hands kunststof boom van Marktplaats. Duurzamer kan het niet. Is wel even wennen zo'n stuk plastic in de woonkamer. :lol:

Realiseer me ineens dat we enorm offtopic raken...
Offtopic?!

Dit is anders een prachtige ster voor in de (plastic) kerstboom 😅
Screenshot_20221126-110755.png
willem.m schreef:
za 26 nov, 2022 08:54
Typisch een gadget dat je in de praktijk niet goed kunt gebruiken. Bij Ali stikt het van dat soort onzinproducten.
Wel een heel goedkope momentsleutel. Ik ben alleen hem nog aan het zoeken.
willem.m schreef:
za 26 nov, 2022 10:52
Jurr schreef:
za 26 nov, 2022 10:50
Carl schreef:
za 26 nov, 2022 10:33
Zelf koop ik mijn kerstboomornamentjes liever lokaal.
Zelf koop ik liever helemaal geen kerstboom ;)
Mijn boycot werd vorig jaar nog kil ontvangen, maar inmiddels is er brede consensus in het gezin: geen kerstboom meer. Kappen met kappen.
Ik doe het sinds een aantal jaren zo:
IMG_20181221_185646.jpg
we blijven nog even off topic.
Leon schreef:
za 26 nov, 2022 10:23
Speeder300 schreef:
za 26 nov, 2022 07:46
maar als je het ding bij je hebt is altijd beter dan niets, en mijn ervaring met goedkoop gereedschap is dat als je het voorzichtig gebruikt je vaak toch nog een eind kunt komen.
Aan de andere kant is te goedkoop gereedschap vaak aanleiding tot kapotmaken van hetgeen waaraan je werkt. Het past slecht, je kunt slecht kracht zetten, kun slecht kracht doseren, je kunt er niet eens bij. Je kunt er zelfs gewond van raken.

(sorry, mijn oude pet als bedrijfsarboverantwoordelijke nam het even over)
Voor wat betreft het eerste: volkomen gelijk, goed gereedschap werkt het beste. Daarom schreef ik ook over dat “voorzichtig gebruiken” van slecht/goedkoop gereedschap, je kunt dan toch nog een redelijk eind komen.

Voor wat betreft Arbo: het ligt God zij dank achter me, maar ik krijg nóg visioenen van de mooie, gekleurde veiligheidshelm, áltijd en óveral te dragen, niet zozeer voor de veiligheid, maar meer als oefening in gehoorzaamheid, als een soort Westers equivalent van de Islamitische hoofddoek, zeg maar :wink: .
Speeder300 schreef:
za 26 nov, 2022 14:59

Voor wat betreft Arbo: het ligt God zij dank achter me, maar ik krijg nóg visioenen van de mooie, gekleurde veiligheidshelm, áltijd en óveral te dragen, niet zozeer voor de veiligheid, maar meer als oefening in gehoorzaamheid, als een soort Westers equivalent van de Islamitische hoofddoek, zeg maar :wink: .
En dan de hoofd stoten aan laag hangend leidingwerk bijvoorbeeld. Kunt er wel een nekhernia aan overhouden.
Of een overzetbril dragen over je gewone bril en dan vervolgens geen diepte meer zien een paar trappetjes op en af. 8)
Speeder300 schreef:
za 26 nov, 2022 14:59
Voor wat betreft het eerste: volkomen gelijk, goed gereedschap werkt het beste. Daarom schreef ik ook over dat “voorzichtig gebruiken” van slecht/goedkoop gereedschap, je kunt dan toch nog een redelijk eind komen.
Moeten de boutjes wel meewerken. Wat te doen bij een vastzittend boutje als je alleen maar zo'n waardeloos stuk gereedschap bij je hebt? Of neem je dan goed gereedschap mee als back-up? ;)
Moeten de boutjes wel meewerken
Bij mijn vakantiefiets was dat nog nooit een probleem, wel bij de vele "stations"fietsen die ik onder handen heb gehad. Maar gelukkig was dat meestal thuis met goed gereedschap.
Bronsky schreef:
za 26 nov, 2022 15:45
Speeder300 schreef:
za 26 nov, 2022 14:59

Voor wat betreft Arbo: het ligt God zij dank achter me, maar ik krijg nóg visioenen van de mooie, gekleurde veiligheidshelm, áltijd en óveral te dragen, niet zozeer voor de veiligheid, maar meer als oefening in gehoorzaamheid, als een soort Westers equivalent van de Islamitische hoofddoek, zeg maar :wink: .
En dan de hoofd stoten aan laag hangend leidingwerk bijvoorbeeld. Kunt er wel een nekhernia aan overhouden.
Of een overzetbril dragen over je gewone bril en dan vervolgens geen diepte meer zien een paar trappetjes op en af. 8)
Of bij de ambulance staan omdat je je eigenwijze pappenheimers niet streng genoeg op de regels hebt gewezen. Gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt.
Bert van Sprang schreef:
za 26 nov, 2022 17:22
Moeten de boutjes wel meewerken
Bij mijn vakantiefiets was dat nog nooit een probleem, wel bij de vele "stations"fietsen die ik onder handen heb gehad. Maar gelukkig was dat meestal thuis met goed gereedschap.
Die van het tussenstukje bij een deelbare achtervork zijn vaak notoire vastzitters ;) (loop ik om de zoveel tijd ff na overigens).
Speeder300 schreef:
za 26 nov, 2022 14:59
Voor wat betreft het eerste: volkomen gelijk, goed gereedschap werkt het beste. Daarom schreef ik ook over dat “voorzichtig gebruiken” van slecht/goedkoop gereedschap, je kunt dan toch nog een redelijk eind komen.
Klopt. Bijkomend probleem is vaak dat mensen die weten hoe ze gereedschap moeten gebruiken vaak het goede spul al hebben en mensen die niet weten hoe je gereedschap gebruikt de prullen.

#cadeautip!