Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 98 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2572 berichten
willem.m schreef:
wo 07 sep, 2022 20:40
Heel goed, een witte helm. Dan ben je gelijk een stuk zichtbaarder voor mede weggebruikers. (Ik heb zelf om die reden ook een witte).
Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Ging mij om een goed zittende helm.
Voor de zichtbaarheid heb ik wel gekozen voor géén zwarte fietstassen (rood), géén zwarte regenjas (blauw), géén zwarte regencap (geel).
PS. de kleur is trouwens niet wit maar licht mintgroen.
GribGrab handschoenen, kwam verpakt in kartonnen doos van formaat 39 x 40 x 7 cm
IMG_3023.jpeg
Dan ben je gelijk een stuk zichtbaarder voor mede weggebruikers
Om die reden heb ik onlangs een felgroene helm gekocht, maar ik vind hem toch iets te fel.
cratoni-pacer-mtb-helmet-lime-matte-1.jpg
J de Groote schreef:
do 08 sep, 2022 13:40
GribGrab handschoenen, kwam verpakt in kartonnen doos van formaat 39 x 40 x 7 cm
De moderne betekenis van "luchtpost". :wink:
Nieuwe vakantiefietsprojectje. Een Gazelle Sprinter Race uit 1980. Ik zal nog vaker op vakantie moeten ...

Afbeelding
Dat wordt zonder twijfel weer een juweeltje. Reuze benieuwd naar het antwoord op de vraag: waarom deze?

Toelichting: er staan zó veel leuke oude fietsen op MP (/fietsenmakers, /schuurtjes, /etc). Waarom kies je de ene wel en de ander niet, wat zijn de criteria?
Zo heb ik laatst een keurige San Marco Rolls gescoord want ik houd van dat ding. Nou kun je die voor hetzelfde geld en een beetje mazzel vinden mét of zonder fiets eromheen.

Tja dan zit je plots met een fiets (zonder zadel) waarvan maar de vraag is of dat weer tot een projectje moet leiden en zo ja; hoe dan :roll:
Grandonneur schreef:
vr 16 sep, 2022 13:17
Zo heb ik laatst een keurige San Marco Rolls gescoord want ik houd van dat ding. Nou kun je die voor hetzelfde geld en een beetje mazzel vinden mét of zonder fiets eromheen.

Tja dan zit je plots met een fiets (zonder zadel) waarvan maar de vraag is of dat weer tot een projectje moet leiden en zo ja; hoe dan :roll:
Onder mijn San Marco Rolls zat een Vittorio tandem, hoop lol mee gehad. En het desbetreffende zadel weer cadeau gedaan aan een mede-forumlid, want ik kon er niet aan wennen ;)
Grandonneur schreef:
vr 16 sep, 2022 13:05
Dat wordt zonder twijfel weer een juweeltje. Reuze benieuwd naar het antwoord op de vraag: waarom deze?
In 2014 deed ik mee aan de C&V Clunker 100 Challenge op Bikeforums. Daar streed ik o.a. tegen ene IJsbrand, die zo'n fiets had meegenomen. Hij was daar toen erg enthousiast over, en dat heb ik onthouden:

https://www.bikeforums.net/16571962-post336.html

https://www.bikeforums.net/18033635-post394.html

Vanmorgen kwam ik er trouwens achter dat @ijsbrand ook hier lid is:
ijsbrand schreef:
vr 11 dec, 2015 21:31
Afbeelding

Mijn forensenfiets/winterfiets. Een Gazelle Sprinter Race uit 1980, met een Reynolds 531 frame, en een voor de hoogte van het frame korte bovenbuis. Rijdt enorm stabiel.

Gemoderniseerd met naafdynamo en naafversnelling, en wielen met dubbelkamervelgen. Dual pivot remmen.

Voorlicht, de nu elders besproken Philips SafeRide. Achter een B&M Secula.

Was op het moment van ombouw de enige betaalbare manier waarop ik een lichtgewicht stalen frame met racebocht kon combineren met een naafversnelling -- ik wilde een Clubman-type fiets. Inmiddels heb ik online gezien dat er ook fietsenbouwers zijn die hedendaagse varianten ontwikkelen.
Grandonneur schreef:
vr 16 sep, 2022 13:05
Toelichting: er staan zó veel leuke oude fietsen op MP (/fietsenmakers, /schuurtjes, /etc). Waarom kies je de ene wel en de ander niet, wat zijn de criteria?
Tsja. Dat vraag ik mezelf ook wel eens af. Hoewel maat en prijs natuurlijk altijd een rol spelen, gaat het uiteindelijk toch vooral om "leuk!". :D
ijsbrand schreef:
vr 11 dec, 2015 21:31
Mijn forensenfiets/winterfiets. Een Gazelle Sprinter Race uit 1980, met een Reynolds 531 frame, en een voor de hoogte van het frame korte bovenbuis. Rijdt enorm stabiel.
Merk op dat hij stabiel hier waarschijnlijk bedoelt zonder een boel vakantiebagage. Onder vakantiefietsers hoor(de) je niet vaak de kwalificatie stabiel als het om dit soort fietsen ging.
Leon schreef:
vr 16 sep, 2022 14:47
Merk op dat hij stabiel hier waarschijnlijk bedoelt zonder een boel vakantiebagage. Onder vakantiefietsers hoor(de) je niet vaak de kwalificatie stabiel als het om dit soort fietsen ging.
Dit type fiets, de demi-course, zit traditioneel tussen de racefiets en de vakantiefiets in. Voor de een is dat een soort niemandsland, voor de ander juist de sweet spot.

Ik rijd op vakantie 90% van de tijd met alleen zadel- of stuurtas, en dat maakt dit type juist wel interessant: minder nerveus dan een racefiets, maar levendiger dan "echte" vakantiefiets.

Maar uw kilometrage kan uiteraard variëren. :)
Fedor schreef:
vr 03 dec, 2021 00:41
Nieuwe aanwinst: Extra dik merino thermoshirt. Laat de droge kou maar komen :)
Bewaar 'm buiten bereik van motten. Ik heb drie maanden geleden een nieuw merinowollen shirt gekocht,.In een kleidinglade gelegd en gisteren voor het eerst gedragen. Kwam er achter dat er meteen al een keurig rond gat in zit, door-en-door van achter- naar voorpand. Ik ga kleding van dit materiaal maar bewaren in een afgesloten plastic zak o.i.d.

(edit: even wat info opgezocht)
vincent schol schreef:
za 17 sep, 2022 12:53
Fedor schreef:
vr 03 dec, 2021 00:41
Nieuwe aanwinst: Extra dik merino thermoshirt. Laat de droge kou maar komen :)
Bewaar 'm buiten bereik van motten. Ik heb drie maanden geleden een nieuw merinowollen shirt gekocht,.In een kleidinglade gelegd en gisteren voor het eerst gedragen. Kwam er achter dat er meteen al een keurig rond gat in zit, door-en-door van achter- naar voorpand. Ik ga kleding van dit materiaal maar bewaren in een afgesloten plastic zak o.i.d.
Balen…de drogist heeft wel middeltjes om dit te voorkomen.
Leon rent naar kast .... pfff, shirtje is nog goed.
Dank voor de tip.
(N.b. ik ga geen bestrijdingsmiddelen in de kast leggen)
Leon schreef:
za 17 sep, 2022 13:06
... (N.b. ik ga geen bestrijdingsmiddelen in de kast leggen)
Daar verwoest je zo een huwelijk mee 😉

Er wonen 2 motten
in mijn ouwe jas
en die twee motten
die wonen daar pas
je raakt gewoon weg van je stuk
als je het ziet da pril geluk
hij vreet mijn hele jas kapot
alleen voor haar die dot van een mot
ik noem haar Charlotte
en hem noem ik bas
die dotte van motten
in mijn ouwe jas

Ik voelde mij eerst een beetje belaagd
ik dacht het is net of er wat aan me knaagt
maar toen kreeg ik die gaten in de gaten
ik dacht nog even hoe heb ik het nauw
maar toen begreep ik het al gauw
ik zag twee motten in de gaten zitten knagen
ik greep meteen naar de DDT
maar daar verwoest je zo een huwelijk mee
en besloot meteen ik zal dat echtpaar dan maar laten.
Leon schreef:
za 17 sep, 2022 13:06
Leon rent naar kast .... pfff, shirtje is nog goed.
Dank voor de tip.
(N.b. ik ga geen bestrijdingsmiddelen in de kast leggen)
Ik wel 🤓
Misschien maar een gewoonte van maken; regelmatig naar je kast rennen om te checken 😉
Vanwege wollen jasjes heb ik al veel cederblokjes in de (inloop)kast. Hopen dat dat voldoende is.

Edit: Even gechecked, nog geen gaatjes :)
Het shirtje zit nu in een van de waterdichte zakjes die ook in de kast lagen. Klaar.
Aanvulling op Willem.m's post.
Een Tron & Berthet zadel:

Afbeelding