Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 96 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Shorttrack schreef:
di 14 jun, 2022 19:10
Wellicht door velen al gezien. Maar nieuws is nieuw. (Ook tweedehands)

Giant terrago. Dit wordt de nieuwe woon/werk en vakantiefiets.
Mooi.
Ik blijf vinden dat die oude MTB's iets hebben. Een clean uiterlijk natuurlijk, en ze zijn enorm veelzijdig.
25 jaar geleden heb ik er een gekocht, een frame van het intussen verdwenen Diamant.
Je kon er vette banden opleggen en het bos in trekken, je kon er snellere banden opleggen en behoorlijk hard gaan op asfalt, je kon er een bagagedrager op monteren, de versnellingen hadden een goed bereik, ze waren niet te zwaar ... Mijn eerste lange fietsreizen heb ik op een dergelijk ding gemaakt.
Ik blijf van mening dat een zgn. gravelbike gewoon een moderne versie van die oude MTB's is.
derdekeer schreef:
di 14 jun, 2022 20:06
Shorttrack schreef:
di 14 jun, 2022 19:10
Wellicht door velen al gezien. Maar nieuws is nieuw. (Ook tweedehands)

Giant terrago. Dit wordt de nieuwe woon/werk en vakantiefiets.
Mooi.
Ik blijf vinden dat die oude MTB's iets hebben. Een clean uiterlijk natuurlijk, en ze zijn enorm veelzijdig.
25 jaar geleden heb ik er een gekocht, een frame van het intussen verdwenen Diamant.
Je kon er vette banden opleggen en het bos in trekken, je kon er snellere banden opleggen en behoorlijk hard gaan op asfalt, je kon er een bagagedrager op monteren, de versnellingen hadden een goed bereik, ze waren niet te zwaar ... Mijn eerste lange fietsreizen heb ik op een dergelijk ding gemaakt.
Ik blijf van mening dat een zgn. gravelbike gewoon een moderne versie van die oude MTB's is.
Dat vind ik ook. De oude look staat mij erg aan. Was een beetje terughoudend over de 3x7. Er waren mensen die mij adviseerde hier zeker niet voor te gaan. Maar het idee dat ik er nog altijd een 8 of 9 speed van kon maken stelde me wel gerust. Maar nu ik er op fiets merk ik dat 3x7 echt wel voldoet. Zo'n ruim bereik ga ik zeer zelden maar nodig hebben.

Het voelt nu weer alsof ik op "nen echt fiets" fiets. Om een vergelijking te geven. Ik heb een citroen 2cv. Als ik daarin rijd heb ik ook het gevoel dat ik weer in een "echte auto" rijd. Niet zo'n ding dat al bijna zelf kan rijden.

Ga nog wel wat aan de fiets doen maar hij rijd echt super. Er zit nog geen (werkende) km teller op dus weet niet precies hoe hard ik fiets. Maar ik vermoed dat ik rustig rond de 30km per uur kan fietsen zonder teveel inspanning.
Shorttrack schreef:
di 14 jun, 2022 21:02
Was een beetje terughoudend over de 3x7. Er waren mensen die mij adviseerde hier zeker niet voor te gaan.

Het voelt nu weer alsof ik op "nen echt fiets" fiets. Om een vergelijking te geven. Ik heb een citroen 2cv. Als ik daarin rijd heb ik ook het gevoel dat ik weer in een "echte auto" rijd. Niet zo'n ding dat al bijna zelf kan rijden.
Die 3x7 is ruim genoeg voor de meest uiteenlopende ritten. Een goed verzet.
Een gemiddelde van 30 km/u haal ik niet meer op een oude MTB, maar 20-25 jaar geleden lukte dat nog.
Dat "echt fietsen" had ik ook. Mijn fiets blonk in niks uit, maar was tegelijk goed voor alles. Ik heb er immens veel plezier aan beleefd.
J de Groote schreef:
di 14 jun, 2022 18:41
Dry Bag Holster voor vrekken;-)
Ik mag zoiets wel, beetje "basteln" :D
Netjes gemaakt zo!

Groet,
Tom.
Votige week dacht ik nog dat ik alles al had, en een trotse nieuwste aanwinst er voor mij niet meer in zat.
Vandaag kwam ik echter op een webpagina van Eurobike met allemaal vernieuwde fietsonderdelen.
Niet echt nieuwe onderdelen.
Maar wel zoveel vernieuwd dat het invloed had op mijn hartslag.

Veel van deze onderdelen zijn bedacht door kleine vernieuwers die veel moeite moeten doen om ooit de rubriek "mijn nieuwste aanwinst" te halen.
Met jouw stem kan je hen daarbij helpen.
https://www.eurobike.com/en/program-hig ... omponents/

Mijn nieuwste aanwinst zullen RSD-naven van Andless zijn.
Maar even gestemd op de wielen van Andy van Andless uit Vlaardingen :)
Jurr schreef:
ma 20 jun, 2022 10:33
Maar even gestemd op de wielen van Andy van Andless uit Vlaardingen :)
Die carbonnen spaakwielen zien er ook wel mooi uit, het bedrijf zelf doet echter verder niets met fietsen, dus in hoeverre dat allemaal ook uitgetest is is de vraag.
Ja jongens ik weet zelf ook niet waarom hoor. Kon hem toch niet laten staan of wel dan.
587F21BB-FC26-4924-984B-40F4DC99DB42.jpeg
ED3D5163-2EE3-4BE9-9D31-88A3B6F11B7D.jpeg
Trapas en ketting zijn gaar, verder eigenlijk bijzonder weinig op aan te merken.. :shock:. Eens kijken wat ik ermee ga doen.
^^ Leuk ding! En in een geweldige kleur. :thumb:
non-fixie schreef:
vr 01 jul, 2022 21:55
^^ Leuk ding! En in een geweldige kleur. :thumb:
Hij is ietsje minder geelgoud dan de ATX. Desondanks bijzonder lekker hoor.. 8)

Eigenlijk wilde ik de 62 ipv de 59. Komt net wat mooier uit voor mezelf. Als iemand de gouden Peloton in 62 weet te staan dan wil ik hem :D

Leuk oorspronkelijk fietsje destijds echt de basisversie. 4130 chromoly frame schadevrij rijdt fijn, past 28mm in (net). Ach de deal was een nobrainer. yolo.
Die zadelpen ziet er wat roestig uit. Kan daar wat aan gedaan worden? Anders breekt hij misschien af....
Ik heb afgelopen vrijdag mijn uitrusting aangevuld. Blij mee.

Helinox chair zero als vervanging voor mijn action picknick kleed
IMG_20220702_203327_0.jpg
Nieuwe pata's met spd click. Toch eens proberen of dat iets voor mij is.
IMG_20220702_203015_9.jpg
Waslijntje i.p.v. drogen over fietsstuur, bovenhuis, bagagedrager etc. met het risico van eraf waaien en vervolgens in het ketting terechtkomen.
IMG_20220702_203106_2.jpg
En last but not least en compasbel
IMG_20220702_203045_6.jpg
Overigens erg fijn geholpen bij een bekende niet nader te noemen speciaalzaak in het oosten des lands.
Martin E. van Doornik schreef:
za 02 jul, 2022 23:31
Die zadelpen ziet er wat roestig uit. Kan daar wat aan gedaan worden? Anders breekt hij misschien af....
Zo te zien is het een aluminium pen. Dan komt de roest van de keren dat het zadel lager heeft gestaan. De pen gaat daardoor niet breken. Het frame ook niet.
Iedereen zou een moeten kijken hoeveel roest er aan de binnenkant van een zitbuis zit van een oude stalen fiets. Veel. Desondanks breken ze daardoor nooit.
De roest van de pen kun je prima verwijderen door iets schurends. Begin met iets milds. Ga in de richting van evt. lijntjes op de pen of, indien geen lijntjes, maak er een egaal oppervlak van. De binnenkant van het frame schoonmaken is lastiger. Doe een poging en maar gooi er geen water in want die gaat naar de bracketpot. Daar is al meestal meer roest dan bij het zadel.
Dit bedrijf staat bij kampeerders bekend tot ver over de grens.
Combineer een bezoek aan deze niet nader genoemde speciaalzaak met een bezoek aan🌹, 20 km verderop in Duitsland en je kunt voor relatief weinig geld een knappe uitrusting bij elkaar sprokkelen.

Die mooie kompasbel combineert - in combinatie met mijn stuur althans - belabberd met de magneten van de Ortlieb stuurtasjes.
Misschien is dit iets voor een onderwerp Raad Zaakje?
Leon schreef:
zo 03 jul, 2022 10:34
Misschien is dit iets voor een onderwerp Raad Zaakje?
Waarschijnlijk wel.
Die stop voor de afvoer wees me in die richting, maar die Helinox stoel kon ik zo snel niet vinden in het assortiment.
Mogelijk is er nog een tweede speciaalzaak in het oosten des lands.
Poppink schreef:
zo 03 jul, 2022 10:40
Die stop voor de afvoer wees me in die richting, maar die Helinox stoel kon ik zo snel niet vinden in het assortiment.
Chair Zero staat er gewoon tussen.
bast1aan schreef:
wo 13 apr, 2022 20:37
Nieuwe band om binnenkort te proberen: René Herse Naches Pass.
rene-herse-naches-pass_kl.jpg
Vandaag gemonteerd en rondje van 65km mee gereden. In ieder geval erg comfortabel ondanks relatief hoge druk van 5 bar, snel is ie denk ik ook wel. Ben benieuwd wat de grip is bij de eerste regenbui, en hoe snel ie lek gaat. Door soepele wegligging is grip op klinkers en ruig asfalt onder droge omstandigheden in ieder geval al beter.
Bronsky schreef:
zo 03 jul, 2022 09:49
Ik heb afgelopen vrijdag mijn uitrusting aangevuld. Blij mee.

..

Nieuwe pata's met spd click. Toch eens proberen of dat iets voor mij is.
IMG_20220702_203015_9.jpg

..
.
Zijn dit Vaude Sykkel schoenen? Daar heb ik ook naar gekeken maar ze van de lijst geschrapt toen ik in de reviews las dat de SPD cleats zo ver uitsteken dat je er op wegglijdt als je op harde en gladde ondergrond loopt. Heb jij daar al ervaring mee?
Ik heb ze nog niet veel gebruikt. Wel even gelopen met de plaatjes eronder maar ik ben niet uitgegleden of zo. Loopt niet lekker die plaatjes. Knarst nogal.

Maar er worden loopzooltjes bij geleverd voor de langere wandelingen. Dan lopen ze wel oké. Daarmee heb ik al wel een halve dag geslenterd door de tuinen van Appeltern

Wandelschoenen worden het nooit natuurlijk.