Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 95 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Voor een toekomstig project, een Gipiemme Special Triplo:

Afbeelding

En misschien wel het klassieke tourzadel, een Idéale 90 "rodée main selon Daniel Rebour":

Afbeelding
Deze: Afbeelding

Ik reed al een tijdje rond met een exemplaar waarvan de nummers compleet waren afgesleten. Had wel krasjes gemaakt in de rand maar dat bood in schakelrijke omgevingen toch onvoldoende informatie (hoeveel versnellingen heb ik nog over?).

En een blik voor mijn oude (nu reserve) riem maar die is wel erg ruim dus daar zit nu naast de riem ook tissues e.d. in.
Ha ha, ik was een jaar of vijf geleden bij Bike4Travel met dezelfde wens. Ook bij mijn R-grips waren de nummers afgesleten. Weet je wat de verkoper toen zei: Ik adviseer je om dat niet te doen, want die nieuwe liggen minder fijn in de hand.Toen heb ik het maar niet gedaan. Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal en het kan goed zijn dat je nu de juiste keuze hebt gemaakt, maar het staat me vooral bij dat sommige verkopers niet per se iets aan je willen slijten.
Ja, die oude Rohloff shifters waren inderdaad best fijn. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden, en de rest van de oude shifter niet compatible is met de nieuwe grip.

Soms kun je ergens nog wat oude voorraad treffen van het oude type grip om zo nog wat jaren door te rijden met het oude type shifter. Maar als de grip een soort plakkerige kauwgum is geworden...
Ja, ik rij ook nog steeds rond met mijn originele grip uit 2005. Alle cijfers zijn al lang weg, alle ribbels zijn ook weg, de grip is zelfs niet echt driehoekig meer. Maar hij doet het nog goed en is niet getransformeerd tot kauwgum. In tegenstelling tot vroeger schakel ik niet meer op cijfers, maar enkel op gevoel (wattage laten we maar zeggen). Als ik dan plots geen versnellingen meer heb (wat bijna nooit gebeurt), dan merk ik het wel. Je kan er op dat moment toch niks aan doen :-)
En de 7, die herken je uit de duizend :-)
Nieuwe band om binnenkort te proberen: René Herse Naches Pass.
rene-herse-naches-pass_kl.jpg
Zo'n hele soepele dus. Benieuwd wanneer ik gek word van het lek rijden, en wat de grip op nat asfalt is. Ik heb net in een ander topic een heel verhaal getypt dat pleit voor wat degelijkere banden 🤪 🤭
Sportief fietsje voor mevrouw non-fixie van een bekende Amsterdamse framebouwer. Opnieuw opgebouwd naar haar maten en voorkeuren:

Afbeelding
Wat heb jíj een mooie hobby @non-fixie.

Mooi fietsje, mooie kleur, mooie banden, mooi zadel, mooi stuurlint en helemaal af met kabels op kleur.
Eerder "je vernieuwde oude aanwinst"
20220508_114832.jpg
Oorspronkelijk opgebouwd als fiets voor mijn zoon, is hij nu in gebruik als mijn woon-werk, weekend en vakantiefiets.
Recent grondig opgepoetst met een Surly Corner Bar, Magura MT5 remmen, SON naafdynamo en SRAM X0 shifters en derrailleur (2x9).
Op mijn gravel-tour naar Valkenburg beviel de nieuwe set-up prima. :D
Mooie Cotic!
Loop ik in de Lidl en wat zie ik daar tussen de damesslips, superlijm en muurhaken? Eén paar schoenen. Fietsschoenen! Mijn maat! Even geprobeerd en ze passen ook nog. 20 euro. Merk: Crivit (het Lidl-merk). Vanmiddag meteen geprobeerd en er lijkt me weinig mis mee. Voldoende stijve zool. Geen SPD of kliksysteem maar profielzolen.
Afbeelding
Ook geen mogelijkheid voor SPD?
Nee.
Afbeelding

Bij een aantal aanbieders lange levertijden dus voor alle zekerheid alvast een setje gekocht. Mijn huidige beginnen wat lichte speling (+ tikgeluid) te vertonen na 25k km. Deze overigens al eens laten servicen dus dat is ook misschien nog een optie. Dan ook nog een reservesetje want ook het oppervlak is al behoorlijk versleten.
Afgelopen week heb ik een tube Cien Love Your Planet antizonnebrandmiddel bij de Lidl gescoord. Dit uiteraard niet dure spul - Lidl - kwam bij de test van de Consumentenbond dit jaar als Beste Koop én als Groene Keuze uit de bus. Daarmee dus bewezen dat een goed en milieuvriendelijk antizonnebrandmiddel mogelijk is én niet duur hoeft te zijn. Milieuvriendelijkheid is bij antizonnebrandmiddelen best wel een teer punt omdat er vaak microplastics en andere milieuschadelijke stoffen in zitten en de middelen vaak rechtstreeks in zee terechtkomen en anders wel via de rioolwaterzuivering gaan; rioolwaterzuiveringen die in de landen waar het spul gebruikt gaat worden soms helemaal niet zo goed werken.
Enig puntje van kritiek van de Consumentenbond is dat er allergenen in zitten.
Enig puntje van kritiek van mij is dat er een vrij stevig damesgeurtje aan blijkt te zitten, maar ach. Mocht ik ongewenste belangstelling krijgen van mannenzijde dan laat ik dat wel even weten hier.
Afbeelding
Wat is de inhoud van zo'n tube?
Die van mij 150 ml. Die van de Consumentenbond 200. Volgens de Consumentenbond kost het €4,70.
Dry Bag Holster voor vrekken;-)

Materiaal een restant borderfolie, een paar buckles, lock ladders en een stukje strap uit de gratis-rugzak-reperatiebak van een lokale kampeermarkt.

Inspiratie voorbeeld zie schermafbeelding

Er passen 3-8 L Dry Bags in, ik gebruik een Alpkit Airlok Tapered 13L
IMG_2943.JPG
Schermafbeelding 2022-06-11 om 22.46.53.png
J de Groote schreef:
di 14 jun, 2022 18:41
Dry Bag Holster voor vrekken;-)
Oh, handig! Daar passen wel vijf stokbroden in! :D

Afbeelding
Wellicht door velen al gezien. Maar nieuws is nieuw. (Ook tweedehands)

Giant terrago. Dit wordt de nieuwe woon/werk en vakantiefiets.
20220610_214517.jpg