Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 92 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Poppink schreef:
do 27 jan, 2022 19:08
dunlop schreef:
do 27 jan, 2022 18:11
Toch nog een vraag. Wat te doen als over 3 jaar de batterij kaduuk is?
Een beetje accu gaat zomaar 10 jaar mee.
De software zorgt er voor dat de accu nooit tot de max geladen wordt en als je de accu niet steeds volledig leeg laat lopen loopt het wel los met batterij problemen.
Over tien jaar wordt ik 80 jaar, de 'mannenzwaai' gaat me w.s. eerder opbreken dan de capaciteit van de panasonic cells.
non-fixie schreef:
do 27 jan, 2022 16:24
Zoals afgesproken. Met groen glas. 8)

Afbeelding
Ha! Classic. Echt heel fraai.

Zin in lekker weertje zeker nu?
J de Groote schreef:
do 27 jan, 2022 19:14
Over tien jaar wordt ik 80 jaar, de 'mannenzwaai' gaat me w.s. eerder opbreken dan de capaciteit van de panasonic cells.
Nou ja, je hebt nu in ieder geval alvast een lage instap. :lol:

Ik laat mezelf wel uit.
Grandonneur schreef:
do 27 jan, 2022 19:35
Zin in lekker weertje zeker nu?
Nou en of!

Ben nog bezig met de rest van de outfit:

Afbeelding
non-fixie schreef:
do 27 jan, 2022 19:37
J de Groote schreef:
do 27 jan, 2022 19:14
Over tien jaar wordt ik 80 jaar, de 'mannenzwaai' gaat me w.s. eerder opbreken dan de capaciteit van de panasonic cells.
Nou ja, je hebt nu in ieder geval alvast een lage instap. :lol:

Ik laat mezelf wel uit.
De Robust, die de afgelopen dagen op Strava voorbij zie komen, is er een bijzonder geschikt en stijlvol middel voor;-)
Nieuw achterwiel is binnen.
7192D6B8-77A8-4BEC-92F9-C30EB8C42C99.jpeg
Het heeft een lange adem gehad maar nu eindelijk de nieuwe riem en tandwielen 46:22 op de fiets :D
Fedor schreef:
vr 04 feb, 2022 15:36
Het heeft een lange adem gehad maar nu eindelijk de nieuwe riem en tandwielen 46:22 op de fiets :D
En goedgekeurd :). Vandaag ruim 1000 hm met o.a. de Berg la Clouse met max 18% en nog een aantal pittige hellingen in Herve.

Nog steeds zwaar voor de benen maar ik knal niet meteen het rood in qua ademhaling en hartslag. Herstel gaat dus veel sneller.
JandeFietser schreef:
do 03 feb, 2022 18:15
Nieuw achterwiel is binnen.

7192D6B8-77A8-4BEC-92F9-C30EB8C42C99.jpeg
👍🏻XT naaf? Matched met het voorwiel?

Mijn nieuwe achterwiel komt later deze week.
Ik dacht bij mezelf, ik koop maar eens fietsschoenen om te wandelen.
Net als zoveel Wereldfietsers gebruikte ik voorheen wandelschoenen om te fietsen.
Het werden Five Ten mountainbike schoenen, zonder spd-clips want die gebruik ik enkel op de mountainbike of spinning fiets.
Volgens de omschrijving kun je hier prima mee wandelen, zijn ze licht en voelen ze aan als sneakers en dat is precies wat ik wilde.
Dus voordat ik ermee ga fietsen eerst maar eens 5 km wandelen. De zolen zijn lekker stroef maar ook stijf.
Na enkele km's voel ik de eerste pijntjes in mijn voet. Enfin, zal de nieuwigheid wel zijn. Het plan is om ze net als de leren bergschoenen van vroeger eens goed in te lopen. Ten slotte moeten de schoen wennen aan de voeten en niet andersom.

groet Terra
schoenen.jpg
Framepje op de kop getikt, zaten bruikbare donordelen op en het is een maatje kleiner dan m’n gebruikelijke mtb.

F7A20DB3-3FDC-49D6-8896-335574297243.jpeg

Plan is nu om deze on-a-budget als vette dropbarcrosser te gaan bouwen. Ik denk: een racedonor vinden met 3x9 voor crankset, shifters, derailleurs. En dan met bb5 remmetjes wegens leverbaar.

Voorvork weet ik nog niet. Maar even zo laten eerst.

Wat denken jullie, is een Road groep op dit frame probleemloos te doen of zie ik iets over het hoofd? Tips voor welke groep wel/niet te kiezen? Iemand wellicht een bruikbare donor ter overname staan :lol: ?
DeFiets schreef:
za 12 feb, 2022 20:29
Carbon frame van de plaatselijke chinees.

Raceschakelaar groep gaat passen.
De eerste zin snap ik niet helemaal, de tweede wel. Ga het gewoon doen. Heb me nog een beetje ingelezen, clearance van een road crankstel op mtb frame kan te krap zijn, maar daar verzinnen we dan wel wat op.
Frame moet vork zijn.
Ja sorry hoor.
Wat ben ik ook een ekster soms.

DF2D3699-BF0F-420F-943E-7B3CE6958814.jpeg
Grandonneur schreef:
di 01 mar, 2022 14:09
Wat ben ik ook een ekster soms.
Wat een groot nest heb je dan.
En wat zal het vol staan!
Misschien wat voor een Wereldfietser excursie. :wink:
@grandonneur: Jouw blauwe en gouden fiets vormen samen een mooi gebaar 🇺🇦 ❤️
Poppink schreef:
di 01 mar, 2022 14:11
Wat een groot nest heb je dan.
En wat zal het vol staan!
Het eerste is waar! Ik ben happy met een groot nest. Vol; dat is relatief. Als het mij of een ander niet hindert of in de weg staat, is het dan vol?

MP stelde me om één of andere reden deze aanschaf voor. Stond om de hoek voor een luttel bedrag, nuttige delen (crankset, derri’s, wielen, zadel, remmen) en het frame is identiek aan de identieke die ik al heb en die heel fijn is. Dus deze mag ooit als versie 2.0 de weg op :D

Ach het is een hobby en ik doe er niemand kwaad mee hoop ik :roll:
Blij dat ik kennelijk niet de enige ben met hardnekkig fietsenekstergedrag.
blokdoorn schreef:
di 01 mar, 2022 21:01
fietsenekstergedrag
Scrabble.
Grandonneur schreef:
za 12 feb, 2022 09:46
Wat denken jullie, is een Road groep op dit frame probleemloos te doen of zie ik iets over het hoofd? Tips voor welke groep wel/niet te kiezen? Iemand wellicht een bruikbare donor ter overname staan :lol: ?
Een hele road groep zou ik niet hoeven voor een off road drop bar vakantiefiets wegens te zwaar lichtste verzet. En als je voor 8 of 9 speed gaat kun je sowieso een MTB (SGS) achterderailleur (bijv alivio m3100) met lange kooi monteren zodat je een cassette met grotere kransjes (bijv 11-36) kunt rijden. De kabeltrek van MTB achterderailleurs is bij 8-9sp identiek aan die van racederailleurs en daardoor compatibel met raceshifters.
En is een dubbel MTB crankstel en voorderailleur anders ook het overwegen waard? Dan hoef je sowieso niet met een extra brede trapas en daardoor q-factor te rijden. Ik heb 2x8 met 22/36 voorbladen op mijn 'gravel-vakantiefiets' en dat schakelt prima met de Claris wegshifters (al zou dat officieel niet compatibel te zijn wat betreft kabeltrek).