Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 91 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Ha dankuwel!

Ja dat kleurtje was wel de reden om daadwerkelijk wat met het frame te gaan doen. Moest dan ook voldoende zilver naast het goud. ik hou d'r van.

Nu oldskool on-a-budget, mooi geslaagd. Het is/wordt een hobbydingetje.
Het probleem :twisted: :
B0A84D11-434F-4B2B-92D8-AC531BC5571C.jpeg

De oplossing:

5583CBA1-2C71-4C14-9B0F-E96CA1BF04CF.jpeg
96EC2F25-1FC9-4950-9F0B-E0AE1A0DB48C.jpeg
Zo, voor het eerst zelf velglint vervangen. Geen idee of ik het helemaal goed heb aangepakt, maar het zit. Ik was enorm aan het stoeien met een nieuwe buitenband die er maar niet mooi rond op wilde. Tot ik erachter kwam dat het oude rubberen velglint waarschijnlijk de boosdoener was. Het leek steeds weer tussen de band en de velg te zitten.
Het nieuwe is 18mm voor een 17mm velg binnenmaat. Ik hoop dat ik het een beetje goed gedaan heb en de band er nu wel lekker op gaat.
Mijn nieuwste aanwinst van een tijdje teug (viewtopic.php?t=30712&start=1480#p391910), maar nu voorzien van genoeg bruikbare onderdelen voor de geplande vakanties in zuidelijk Europa. Alleen een bagagerekje ontbreekt nog.

En zoals je hebt kunnen zien is goud helemaal de kleur van 2022. :D

Afbeelding
Mooi hoor, al zal het geen fiets zijn voor heel zware bepakking. Wat voor shifters zitten er op?
Het moest er een keer van komen, een elektrische fiets om bij tegenwind en of een heuvel op de hevig protesterende brakke longen tegemoet te komen. Vergeleken met een gangbare elektrische fiets gekozen voor eentje waarbij 'alles' lichter is. Gewicht fiets, koppel motor en capaciteit accu. Boven de begrenzing fietst het als een gewone racefiets. Paar ritjes met max. ondersteuning gefietst, ik schat dat er voor twee en half tot drie uur 'jus' in zit afhankelijk van nivo ondersteuning, weersomstandigheden, terrein, hoogteverschillen. Hellingen met meer dan één cijfer stijging gaan niet lukken.
IMG_2774.jpeg
J de Groote schreef:
ma 24 jan, 2022 10:14
... Hellingen met meer dan één cijfer stijging gaan niet lukken.
Deze fiets ziet er stoer uit!

Waarom zou je er geen steile klimmen mee kunnen doen?
Omdat het koppel van een wielmotor beperkt is en het koppel van de berijder gezien het aantal versnellingen ook. Gelukkig ligt Assen niet in Toscane, al zou ik waarschijnlijk naar Assen willen verhuizen als deze Nederlandse stad daar lag.
non-fixie schreef:
ma 24 jan, 2022 00:01
En zoals je hebt kunnen zien is goud helemaal de kleur van 2022. :D

Afbeelding
Schitterend. bovendien een compliment voor de mooie diepe spatborden.

Een Ray-Ban olympian deluxe op de neus en 't plaatje is af 8)
J de Groote schreef:
ma 24 jan, 2022 10:14
Het moest er een keer van komen, een elektrische fiets
Lekker kleurtje en veel ruimte voor bredere bandjes. Wat is het er voor één?
Fedor schreef:
ma 24 jan, 2022 11:43
J de Groote schreef:
ma 24 jan, 2022 10:14
Het moest er een keer van komen, een elektrische fiets
Lekker kleurtje en veel ruimte voor bredere bandjes. Wat is het er voor één?
Een Cannondale https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... one-neo-sl
J de Groote schreef:
ma 24 jan, 2022 10:14
Het moest er een keer van komen, een elektrische fiets om bij tegenwind en of een heuvel op de hevig protesterende brakke longen tegemoet te komen.
En, ben je er blij mee?
Flix schreef:
ma 24 jan, 2022 20:36
J de Groote schreef:
ma 24 jan, 2022 10:14
Het moest er een keer van komen, een elektrische fiets om bij tegenwind en of een heuvel op de hevig protesterende brakke longen tegemoet te komen.
En, ben je er blij mee?
In het Noorden zeggen ze dan het kon minder;-)
En de Scott commercial van al weer even geleden is goed voor de nodige zelfspot <https://www.youtube.com/watch?v=EgaX0rjsDYY>
Wim schreef:
ma 24 jan, 2022 09:24
Mooi hoor, al zal het geen fiets zijn voor heel zware bepakking. Wat voor shifters zitten er op?
Dank je. En nee, de bagage zal waarschijnlijk beperkt blijven tot een stuur- en/of zadeltas.

De versnellingsbak bestaat uit Daytona 9-speed shifters, Deore derailleurs en een Maillard 6-speed freewheel. Een verrassend prettige combinatie, waarschijnlijk door de Maillard-vertanding. Die is duidelijk minder gevoelig voor spontaan schakelen dan Hyperglide, maar pakt de ketting wel mooi snel op.

Grandonneur schreef:
ma 24 jan, 2022 11:19
Schitterend. bovendien een compliment voor de mooie diepe spatborden.

Een Ray-Ban olympian deluxe op de neus en 't plaatje is af 8)
Dank je. De Honjo's had ik al een tijdje liggen, wachtend op het juiste project. Dit leek me dat wel.

Goeie tip voor de bril! Wat denk je, bruin of groen glas?
non-fixie schreef:
ma 24 jan, 2022 22:49
Goeie tip voor de bril! Wat denk je, bruin of groen glas?
absoluut groen. mediterraan sfeertje en zo hoort het. bruin is easy rider.
Grandonneur schreef:
ma 24 jan, 2022 23:09
absoluut groen. mediterraan sfeertje en zo hoort het. bruin is easy rider.
Easy Rider ... nee, daar kom ik niet meer mee weg. Meer ergens tussen Gran Torino en About Schmidt, ben ik bang. :cry:

Groen dus. :)
Zoals afgesproken. Met groen glas. 8)

Afbeelding
J de Groote schreef: Een Cannondale https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... one-neo-sl
Mooie fiets. Ben wel een beetje jaloers.
Toch nog een vraag. Wat te doen als over 3 jaar de batterij kaduuk is?
Kan je dan batterijwisselen?
dunlop schreef:
do 27 jan, 2022 18:11
J de Groote schreef: Een Cannondale https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... one-neo-sl
Mooie fiets. Ben wel een beetje jaloers.
Toch nog een vraag. Wat te doen als over 3 jaar de batterij kaduuk is?
Kan je dan batterijwisselen?
De batterij kan door de FM vervangen worden, ik zag een video met demontage/ montage een klusje van 'niks'. Voorlopig moet ik er even niet aan denken;-)
dunlop schreef:
do 27 jan, 2022 18:11
Toch nog een vraag. Wat te doen als over 3 jaar de batterij kaduuk is?
Een beetje accu gaat zomaar 10 jaar mee.
De software zorgt er voor dat de accu nooit tot de max geladen wordt en als je de accu niet steeds volledig leeg laat lopen loopt het wel los met batterij problemen.