Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 89 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
robgru schreef:
vr 31 dec, 2021 08:00
Polling schreef:
ma 28 mei, 2018 21:18
AB3F26B6-38DE-46BD-A2B2-B4D15EF3CBC9.jpeg
Dit is hem. Rechtstreeks bij Waka-Waka. Het kleine kastje is de link, waar je een apparaat of een powerbank aan kunt aansluiten.
Ben benieuwd te horen hoe goed die Waka Waka werkt afwisselend zo'n schaduw schijnt moeilijk te zijn.

Op de fiets. Waar bevestig je die panelen ?
Wij hebben het een vakantie geprobeerd, maar inderdaad, de opbrengst was onvoldoende. Op de fiets achterop was het gedurende een fietsdag minimaal, waardoor we bij elke pauze een parkeerplek in de zon zochten. Na het fietsen op de camping eerst een goede plek voor de panelen, en dan laadde hij de powerbank tot zonsondergang zo’n 20% op. Dat was voor ons onvoldoende, dus toch vaak bijladen met netstroom. Darmee waren de voordelen weg. Wij doen het niet meer, gewoon twee powerbanks mee, en af en toe een laadpunt zoeken,
Dank jammer maar dat is wat ik eerdere hoorde

Kan zijn dat oorzaak is dat het paneel niet goed opschakelt nadat er schaduw is geweest

ga nu een powerbank aanschaffen
Moet ik nog letten op bepaalde specs?
robgru schreef:
vr 31 dec, 2021 08:24

ga nu een powerbank aanschaffen
Moet ik nog letten op bepaalde specs?
Je zou kunnen letten op bijvoorbeeld:

- Capaciteit van de powerbank
- Gewicht en afmetingen
- Snelheid waarmee je de powerbank zelf op kunt laden
- Snelheid waarmee je andere apparaten met de powerbank op kunt laden
- Hoeveelheid en soorten aansluitingen waarmee de powerbank opgeladen kan worden en kan opladen
- Pass through charge mogelijkheid om de powerbank als buffer te gebruiken bij bijvoorbeeld het laden met naafdynamo

Zo wilde ik graag 2 losse powerbanks. Een capaciteit waarbij ik samen met m'n nog aan te schaffen Forumslader voor naafdynamo bij een vliegreis geen problemen zou kunnen krijgen dat ze niet mee zouden mogen. Ze door wildkamperen niet 'snachts langzaam laten laden maar ook snel op kunnen laden bij bijvoorbeeld een restaurant. En dezelfde USB-C laadaansluiting als m'n telefoon om geen verschillende laadkabels nodig te hebben.

Zo kwam ik uiteindelijk op 2x de Hama PA-12, maar daar kan iedereen andere prioriteiten in hebben. Als je bijvoorbeeld niet navigeert op je telefoon, nooit vliegt met je fiets en/of juist wel iedere nacht op kunt laden op een overnachtingsadres kan er zomaar iets anders uit rollen.
Deze vraag is vaker voorbij gekomen:
search.php?keywords=Powerbank&terms=any ... ubmit=Zoek
Dank ik gebruik mijn telefoon alleen om mijn gpxtrack op de bryton 420 te zetten en om campings etc te vinden. Bryton houdt het 30 uur vol.

Navigeren met telefoon is ramp niet afleesbaar in de zon. En is na 5 uur leeg.

Powerbank moet snel zichzelf opladen van hoeft ie niet lang onbeheerd achter te blijven.
En dient voor nood.
12000 lijkt mij ruim voldoende.
Is waterdichtheid nog een ding?
robgru schreef:
vr 31 dec, 2021 11:41
Powerbank moet snel zichzelf opladen van hoeft ie niet lang onbeheerd achter te blijven.
En dient voor nood.
12000 lijkt mij ruim voldoende.
Is waterdichtheid nog een ding?
Koop een WakaWaka.
De WakaWaka is voldoende om je spullen op te laden en je hoeft niet een aparte lamp mee te nemen.

Opladen doe ik altijd bij buren op de camping.
Je spullen worden nooit gejat en zo af en toe levert het ook nog een kop koffie op.
Polling zegt werkt onvoldoende in de praktijk.
Ragertje. Om bijvoorbeeld zand uit montage nokken te verwijderen.
9B0F3A78-5C27-4DC3-882C-8135662F3A15.jpeg
Velotraumer schreef:
zo 02 jan, 2022 19:59
Ragertje. Om bijvoorbeeld zand uit montage nokken te verwijderen.
9B0F3A78-5C27-4DC3-882C-8135662F3A15.jpeg
Wellicht was deze reactie bedoeld voor een ander forum
Velotraumer schreef:
zo 02 jan, 2022 19:59
Ragertje. Om bijvoorbeeld zand uit montage nokken te verwijderen.
9B0F3A78-5C27-4DC3-882C-8135662F3A15.jpeg
Ik schroef overal boutjes in. Liever preventief schoonhouden.
Fedor schreef:
zo 02 jan, 2022 23:47
Velotraumer schreef:
zo 02 jan, 2022 19:59
Ragertje. Om bijvoorbeeld zand uit montage nokken te verwijderen.
9B0F3A78-5C27-4DC3-882C-8135662F3A15.jpeg
Ik schroef overal boutjes in. Liever preventief schoonhouden.
Okay dank goede tip
Ach, een beetje zand is prima Loctite.
Het gaat me er ook om dat er geen vocht/vuil binnen in frame of vork kan komen. Op een ander forum een verhaal gehoord over een compleet doorgeroeste buis van een stalen frame van een goed merk (misschien oude generatie?). Was waarschijnlijk van binnenuit gebeurd door vocht via de montagegaatjes.
Je zou er in plaats van boutjes siliconen plugjes in kunnen frutten.

Overigens vul ik die loze gaten ook op met boutjes. Komen tijdens een vakantie altijd wel een keer van pas.
Fedor schreef:
ma 03 jan, 2022 11:19
Het gaat me er ook om dat er geen vocht/vuil binnen in frame of verk kan komen. Op een ander forum een verhaal gehoord over een compleet doorgeroeste buis van een stalen frame van een goed merk (misschien oude generatie?). Was waarschijnlijk van binnenuit gebeurd door vocht via de montagegaatjes.
Duitse fietsen merken zoals intec bieden als optie een behandeling aan om het binnen door roesten van de buizen tegen te gaan. Vraag mij af waarom dat niet standaard gedaan wordt. ... Kosten waarschijnlijk.
Ik was bezig een stalen intec frame te kopen vandaar. Rij nu op aluminium.
robgru schreef:
ma 03 jan, 2022 11:32
Duitse fietsen merken zoals intec bieden als optie een behandeling aan om het binnen door roesten van de buizen tegen te gaan. Vraag mij af waarom dat niet standaard gedaan wordt. ... Kosten waarschijnlijk.
Vraag me af of de (Nederlandse) A-merken met stalen frames wel een binnenbehandeling doen. Het zou bijna geen optie mogen zijn imho want roest van binnenuit kan zelfs gevaarlijk zijn (breken van framebuizen of vorken).
Fedor schreef:
ma 03 jan, 2022 13:18
Vraag me af of de (Nederlandse) A-merken met stalen frames wel een binnenbehandeling doen. Het zou bijna geen optie mogen zijn imho want roest van binnenuit kan zelfs gevaarlijk zijn (breken van framebuizen of vorken).
Wat je zegt is een beetje in tegenspraak want het regent volgens mij niet echt gevallen van framebreuk door roest terwijl er best veel Nederlandse A-merkfietsen bij de stations in de regen staan.
Er is me wel ooit een frame gebroken dat misschien door roest kwam, maar die fiets was uit een ander tijdperk, geen A-merk, en had al vele mishandelingen in tijd en ruimte doorstaan. Daarna bleek dat je nog zeker een half jaar kon fietsen met een verticale buis die niet meer aan de bracketpot zat. Het effect op het rijgedrag was ongeveer dat van drie pils, waar ik als student toen niet problematisch over dacht.

Ik denk dat Intec het zonder aanbied vanwege dezelfde reden als waarom er geen andere onderdelen op de frames zitten: de koper doet het zelf. Het scheelt in de aanbiedingsprijs ook weer wat. Misschien gaat de handling een stuk sneller als een antiroestbehandeling moet drogen of een tijd schadelijke dampen afgeeft. Misschien heeft het met de volgordelijkheid te maken: lakken, frezen, antiroest, montage. Als het frame een antiroestbehandeling heeft gehad en je moet bracketpot en balhoofdbuis uitfrezen dan ben je de antiroestlaag weer kwijt op de plekken waar die misschien wel het allernuttigst is.
Het spul wat standaard gebruikt mag worden door de bedrijven is vanwege gezondheidseisen wat minder van kwaliteit dat wat wij als consument mogen kopen. Ik heb daar recent met Tout-Terrain een boompje over opgezet. Hun reden om het niet te doen was dat de buizen die zij gebruiken van nature goed corrosiebestendig zijn, 'gewoon Chro-Mo' zoals Surly, Salsa en waarschijnlijk ook Intec heeft daar minder weerstand tegen en ik heb daar helaas ervaring mee. Mijn Tout-Terrain frame heeft wel behandeling gehad van mij trouwens hoor, better safe then rusty 8)
Een paar levensloopbestendige freewheels. :)

Afbeelding
Megarange is leuk voor de knieën maar ze zijn niet met elke derailleur te schakelen.