Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 88 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Dan ist goed! :D
Blijft een gaaf ding zo'n Pugsley! Sneeuw, zand, en allerhande gekkigheid... ding gaat maar door.

Kan wel een flinke dropperpost in zo ;)

Als je veel lengte in een vaste zadelpen zoekt, kijk bijvoorbeeld eens naar een Shannon Hardcore zadelpen. Waar bijvoorbeeld Thomson ophoudt bij 410mm lengte gaat de Shannon in 27.2mm diameter door tot 500mm lengte. Nieuw vrij prijzig, maar gebruikt komen ze ook wel eens voorbij. Let wel op met je zoekmachine, met die naam en typeaanduiding kun je ook andere dingen tegenkomen ;)
Mijn zoekmachine hield het netjes Jurr, voornamelijk zadelpennen.
Voor de sneeuw krijgt ie binnenkort nog nieuwe sloffen. Een zwarte vrijdag deal leverde twee Jumbo Jims in 4,40 op voor 50% van de prijs. Van de Maxxis achterop verwacht ik niet teveel grip in winterse omstandigheden.
Lastig om met die bromfietsbanden te parkeren in fietsrekken. :|
Shadow schreef:
do 02 dec, 2021 20:56
16 tands, krijg je er standaard bij.
Overbrenging wordt 46-22 met riem, als me dat niet bevalt wordt het ketting met 43-19.
Fijn is wel dat je eerst het 4 noks tooltje mag kopen om de splined carrier voor kettingtandwielen eraf te halen, dan de lockring carrier voor riemtandwielen erop, tandwiel erop en met het volgende tooltje de lockring vast zetten, eigenlijk heb je dan ook nog de riemsleutel nodig, maar die is overal uitverkocht momenteel en je hebt hem pas nodig met verwijderen, dus hopelijk over een paar jaar pas.
Waarom geen schroeftandwiel er op? Scheelt iig wat gereedschap.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 03 dec, 2021 00:11
Lastig om met die bromfietsbanden te parkeren in fietsrekken. :|
Dat geldt al voor banden groter dan 2”.
Nieuwe aanwinst: Extra dik merino thermoshirt. Laat de droge kou maar komen :)
Velotraumer schreef:
do 02 dec, 2021 21:29
5D7FEDB1-FC7F-40CF-B109-D4CCAF53A2F8.jpegVoor mij een nieuwe aanwinst en mijn eerste tweedehands fiets 💪🏻 Laat die winter maar komen!
Zorg wel dat de remkabels niet vastvriezen (een druppel water in de buitenkabel is genoeg)
Fedor schreef:
vr 03 dec, 2021 00:37
Waarom geen schroeftandwiel er op? Scheelt iig wat gereedschap.
Omdat dat allemaal oude voorraad is als het nog te koop is en je riemlijn - minimaal - wijzigd, dus je kan daarna weer uitlijnen of in het ergste geval een andere trapas.
Misschien wel mijn favoriete aankoop van 2021. Voor in de fietstas, om onderweg nette plakjes mee van de Innereien-Wurst te snijden. Een praktische, duurzame en heel redelijk geprijsde klassieker.

Gepatenteerd in 1867 door Heinrich Kaufmann uit Solingen en nog steeds in productie, de Mercator K55K:

Afbeelding
Als de politie maar niet met zwaailichten en al bij jouw huis stopt wegens verbod van openbare messenbezit.... :lol:
Als dat al verboden is... :shock:
non-fixie schreef:
ma 27 dec, 2021 23:21
Gepatenteerd in 1867 door Heinrich Kaufmann uit Solingen en nog steeds in productie, de Mercator K55K:
Afbeelding
Mooi dit soort klassiekers die nog steeds in productie zijn.
Martin E. van Doornik schreef:
di 28 dec, 2021 09:25
Als de politie maar niet met zwaailichten en al bij jouw huis stopt wegens verbod van openbare messenbezit.... :lol:
Dan is je scherm te groot. Houdt Ctrl-{min} vast tot het mes kleiner is dan 28 cm. Dan is er niks aan de hand.
Overal is wel een WIKI <https://en.wikipedia.org/wiki/Mercator_K55K>

"The Mercator knife also found some popularity with delinquent youths, and by the mid-1960s the "K55K" or "K55" was described as the "weapon of choice among the older teenagers of the South Bronx."
J de Groote schreef:
di 28 dec, 2021 16:10
Overal is wel een WIKI <https://en.wikipedia.org/wiki/Mercator_K55K>

"The Mercator knife also found some popularity with delinquent youths, and by the mid-1960s the "K55K" or "K55" was described as the "weapon of choice among the older teenagers of the South Bronx."
Dan heb ik er nog wel eentje voor je. :D

Deze heb ik zojuist uit de brievenbus gevist. Het ontwerp stamt uit 1896 en komt uit Miki, in Japan. Leek me handig voor de zalm- en tonijnplakjes onderweg. De 肥後守 (Higonokami):

Afbeelding
Ik houd me al jaren beroepsmatig bezig met innovatie, en ik moet zeggen: hoe langer ik dat doe, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat niet alle vernieuwingen ook verbeteringen zijn. Deze messen zijn daar mooie voorbeelden van. Want wees nou eerlijk: wat heb je, ook anno 2022, meer nodig dan dit om je appeltje te schillen of je Amazon-doosje open te maken?

Overigens heb ik er nog één in bestelling. Degenen die meegegoogled hebben weten inmiddels waarschijnlijk wel welke dat is. :wink:
Hele mooie hebbedingetjes, ik heb sind jaar en dag een 'windmühlen messer hippekniep'.
J de Groote schreef:
di 28 dec, 2021 19:47
Hele mooie hebbedingetjes, ik heb sind jaar en dag een 'windmühlen messer hippekniep'.
Ook een fraai mes! Ik heb ooit een Hippekniep gehad, maar die ben ik al jaren kwijt, helaas. :cry:
Polling schreef:
ma 28 mei, 2018 21:18
AB3F26B6-38DE-46BD-A2B2-B4D15EF3CBC9.jpeg
Dit is hem. Rechtstreeks bij Waka-Waka. Het kleine kastje is de link, waar je een apparaat of een powerbank aan kunt aansluiten.
Ben benieuwd te horen hoe goed die Waka Waka werkt afwisselend zo'n schaduw schijnt moeilijk te zijn.

Op de fiets. Waar bevestig je die panelen ?