Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 85 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Dat ziet er net als de rest van de fiets keuring uit.
Mijn Gilles Berthoud zadel en de clamp van mijn zadelpen hebben door een ongelukje wat schade opgelopen waardoor het zadel en de kop van de pen niet meer helemaal in vorm zijn. Nieuwe rails onder het zadel en een ander zadel op de pen mocht helaas niet baten, er bleef een zijwaartse afwijking. Omdat ik de neus van de GB wat smal vond en het zadeldek wat glad voor offroad gebruik besloten om een Ergon SMC Core te proberen en de GB voor een ander moment te bewaren. Ik ben benieuwd naar het zadel, het voelt zachter dan de zadels waarmee ik normaal rijd maar de reviews waren dermate goed dat ik het een keer ga proberen. De nieuwe pen is een Thomson vanwege het (mijns inziens) onovertroffen klemmechanisme en de aansluiting op het frame. :lol:

Afbeelding
Nieuwe balhoofd- en vorktransfers voor mijn Snel Expedition. Een van mijn absoluut favoriete ontwerpen.

Met dank aan de firma Snel:

Afbeelding
daiz schreef:
za 11 sep, 2021 20:25
Omdat ik de neus van de GB wat smal vond en het zadeldek wat glad voor offroad gebruik besloten om een Ergon SMC Core te proberen en de GB voor een ander moment te bewaren. Ik ben benieuwd naar het zadel, het voelt zachter dan de zadels waarmee ik normaal rijd maar de reviews waren dermate goed dat ik het een keer ga proberen.
Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen want de SMC Core staat hoog genoteerd op mijn wishlist om een vervanger van een Infinity Seat te vinden.
daiz schreef:
za 11 sep, 2021 19:41
Dat ziet er net als de rest van de fiets keuring uit.
Dankje!
bdr schreef:
za 11 sep, 2021 21:26
Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen want de SMC Core staat hoog genoteerd op mijn wishlist om een vervanger van een Infinity Seat te vinden.
Ik laat het weten wanneer ik wat kilometers heb gemaakt. Helaas staat de fiets nog even stil vanwege wat speling op het balhoofd die ik er zelf niet uit krijg, daar mag de dealer komende week naar kijken.
bdr schreef:
za 11 sep, 2021 21:26
Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen want de SMC Core staat hoog genoteerd op mijn wishlist om een vervanger van een Infinity Seat te vinden.
Deze week een aantal ritten van 5+ uur gemaakt op de SMC en het zadel bevalt mij meteen al prima. Hetgeen me erg meevalt is de zachtheid. In de Ergon promotie filmpjes zie je het zadel aardig meebewegen, maar ondanks de dikke lagen voelt de zit gewoon stevig (gelukkig). Gevoelige zitbotjes heb ik altijd wel een beetje bij langer ritten, dat is op dit zadel niet anders en ligt gewoon aan mijn lijf. De rails hebben een prettige vorm en voldoende ruimte voor voor/achter aanpassing, ze lopen alleen niet wijder uiteen aan de achterkant waardoor de klem van de zadelpen even uit elkaar moest bij het monteren. Ik ben vooralsnog blij met de aankoop en denk dat ik wel vrienden ga worden met dit zadel (voor wat het voor een ander waard is uiteraard).
A881F802-25A6-43F1-A44A-43E4385A1191.jpeg
Dit was de ouwe.

089F268F-6587-4667-B969-CFF435155AE5.jpeg
]
Zo zeg, dat is een heel verschil.
Kun je achterhalen waardoor de tanden zo ongelijk zijn gesleten, met steeds aan de overzijde hetzelfde patroon?
Een fietsende mens is een tweecylindermotor hè? Rechts-Links-Rechts-Links...
Psies. deze fiets heb ik +/- 1500km gereden (gokje, rij zonder tellert), vrijwel uitsluitend singletrack. Toen ik hem kocht besloten de aandrijving op te rijden. Is gelukt :lol:

Zelf ook nog nooit zo'n fraai slijtagepatroon gezien. En: hij reed nog werkelijk heel goed. Maar dan moet je vervolgens ook wel alles vervangen. Anders doet 'ie het niet. Bladen, ketting, cassette, derrriwieltjes.
Staat er ineens een vrachtwagen in je straat;
20211012_141009.jpg
Met je Amber Road frame en vork 8)
Dik framepje, lekkere kleur 8)

Volgende week klaar?

:wink:
Lekkere kleur zeg dat blauw! Benieuwd naar de verdere afmontage (-:

Succes met de opbouw!
Grandonneur schreef:
di 12 okt, 2021 21:10
Dik framepje, lekkere kleur 8)

Volgende week klaar?

:wink:
Nee van de winter eens rustig afbouwen...
Jurr schreef: Lekkere kleur zeg dat blauw! Benieuwd naar de verdere afmontage (-:

Succes met de opbouw!
Rohloff, Son 28, XT remmen, Andra 40 velgen, King Cages, B+M achterlicht, Son koplamp, Denham stuur - dat staat ongeveer wel vast.
Lekker hoor. Benieuwd naar het eindresultaat :)
Dankje! Komt goed :D
1 (3).jpg
In Horsterwold waren de banden vuil voor ik het wist
Nieuwe banden, met dank aan Jelle van Justpedal.nl. Niet alleen reageert hij op het contactformulier op zijn website -- en dat is tegenwoordig een uitzondering --, hij heeft de tijd genomen om de 48mm banden die ik wou voor- en achteraan te passen om wanneer het niet paste ook nog eens 42mm banden te monteren.

Zonder spatborden zou het wel lukken maar aangezien ik de banden in de winter wil gebruiken toch maar bij 42mm gebleven.

(Ook nog een goedkope aanwinst, tweedehands Zipp Service Course 70 XPLR stuur, 11º outsweep en nauwelijks flare, beter dan de Pro Big Flare 30º maar meer outsweep en een klein beetje flare zou toch nog beter zijn, nu valt het stuur smal onder in de beugels)
Keurig netjes doosje van de postnlmeneer,
507773C9-FBD8-4C74-AB55-510E6C14F670.jpeg
:wink:

Blij mee! Één 1x8 mtb gaat nu sowieso naar 1x11, kan hij de pittiger singletracks wat beter aan. De andere set gaat of op een andere 1x8 mtb, of een (of andere) 3x9 mtb gaat naar 1x11. Vanavond onderhandeling aan de etenstafel.
bdr schreef:
vr 29 okt, 2021 19:15

Zonder spatborden zou het wel lukken maar aangezien ik de banden in de winter wil gebruiken toch maar bij 42mm gebleven.
Blijft een fraaie fiets (-: Bevallen de nieuwe banden?

Grandonneur schreef:
za 30 okt, 2021 15:45
Keurig netjes doosje van de postnlmeneer [...]
Lekker hobbyen in het herfstweer ;)