Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 82 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Ik heb de pomp ook (in een zilveren uitvoering) en heb het ding 1 keer op een tocht meegenomen en daarna weer terug naar de oude vertrouwde pomp, die iets groter en zwaarder is maar de band wel sneller en met minder moeite oppompt.

Dus test het ding even voor je hem meeneemt, het is voor iedereen toch weer anders zo lijkt het.
_Peter_ schreef:
zo 11 jul, 2021 11:20
Ik heb de pomp ook (in een zilveren uitvoering) en heb het ding 1 keer op een tocht meegenomen en daarna weer terug naar de oude vertrouwde pomp, die iets groter en zwaarder is maar de band wel sneller en met minder moeite oppompt.

Dus test het ding even voor je hem meeneemt, het is voor iedereen toch weer anders zo lijkt het.
Mijn laatste pomp heb ik aangeschaft na 4 verschillende pompjes uitgeprobeerd te hebben op fietsbanden in de fietsenwinkel.
Twee pompjes waren bagger en van de overige twee heb ik gekozen voor de minst slechte.
Eigenlijk zou ik mijn vertrouwde oude Zefal mee moeten nemen, maar onderweg vind ik altijd wel een gelegenheid om de banden echt vol met wind te pompen.
Ik heb ook die zilveren uitvoering. Wij hebben het nooit erg gevonden om wat slagen extra te pompen. (Als wat extra inspanning je al te veel zou zijn, neem dan een elektrische pomp mee, zou ik zeggen.) En je wordt er vanzelf fit van, zoals uit onderstaande foto blijkt. In het voordeel van _peter_ pleit dan wel weer dat zo'n lange (Zefal?)pomp handig is als je vervelende honden 🐶🐺 wilt afschrikken. Dus als je in landen als Griekenland, Georgië of Peru wilt gaan fietsen, scheelt dat weer een extra stok of pvc-buis.

Screenshot_20210711-113743.png
Ben jij dat Willem nu je net van je roei trainer afgestapt bent?
Poppink schreef:
zo 11 jul, 2021 11:54
Ben jij dat Willem nu je net van je roei trainer afgestapt bent?
Klopt! Ik heb de roeitrainer gekocht om de spiermassa te ontwikkelen om die kleine Lezynepomp te kunnen gebruiken.
willem.m schreef:
zo 11 jul, 2021 10:59
...bijna lege banden op te pompen, bijvoorbeeld na het vliegen.
Even off-topic, maar best wel belangrijk denk ik:
laat nooit je banden leeglopen, als je gaat vliegen, want dat is nergens voor nodig; wat de grond afhandeling dan ook mag beweren. Een drukcabine van een vliegtuig komt zelden boven de 2500 m drukhoogte. Als je de bergen in gaat, laat je de band toch ook niet leeglopen, omdat ie anders zou kunnen ploffen?!
Hij zal waarschijnlijk wél ploffen bij een decompressie, maar die komen gelukkig heel zelden voor, en dan zijn je fietsbanden wel het minste probleem waarmee je te maken zult hebben.🤪

Groot voordeel van je banden op spanning, minus een klein beetje eraf, is dat de kans op schade aan je banden en velg tijdens het proces een stukje kleiner is.
Daar heb je gelijk in, Flix. Het is inderdaad onzin. Maar helaas eist men dat vaak wel, en soms wil men dat ook checken (dat kan bij een fietshoes). Dus dan laten we die banden voor de show maar half leeg lopen. En zo'n big deal is dat niet: na aankomst een paar minuten pompen en wegrijden maar. Meer kan ik er niet over zeggen.
Flix schreef:
zo 11 jul, 2021 17:06
Hij zal waarschijnlijk wél ploffen bij een decompressie,
Al ga je er mee de intergalactische ruimte in, dan nog krijg je er maar 1 atmosfeer* bij.

* Ik gebruik hier expres het ouderwetse woord atmosfeer voor druk. Bar kan ook, maar is hier minder treffend.
Sportief fietsje, voor erbij.

Nieuw vet, kabeltjes, stuurlintje, bandjes en zadel:

Afbeelding
Nieuwe quick-release pedalen, Schwalbe Aerothan reserve binnenband, extra grippy stuurtape, reservekabel en een nieuwe lamp. :D

Afbeelding
uit proberen msr elixir2 en exped slaapzak Exped Trekkinglite 0° M
zeer goed bevallen
DSC00338.JPG
DSC00339.JPG
jaccow schreef:
do 29 jul, 2021 09:56
Nieuwe quick-release pedalen, Schwalbe Aerothan reserve binnenband, extra grippy stuurtape, reservekabel en een nieuwe lamp. :D

Afbeelding
Graag een foto hoe de lamp op je fiets wordt gemonteerd. Aggregaat op de aanhanger? ;)

En hoe moet ik quick-release pedalen zien?
Ik zat daar ook naar te kijken, maar ik denk met een bajonet sluiting of zoiets, die geribbelde ring kun je volgens mij naar het frame toe bewegen waardoor het pedaal er makkelijk af kan.
Maakt je fiets in minder diefstalgevoelig (als je tenminste je pedalen niet vergeet)
caran schreef:
do 29 jul, 2021 12:07
uit proberen msr elixir2 en exped slaapzak Exped Trekkinglite 0° M
zeer goed bevallenDSC00338.JPGDSC00339.JPG
Wow, en de grote tafel en vier stoelen, hoe heb je die meegenomen? ;-)
ROV00038-min.JPG
Onze nieuwe tent is getest en meer dan goedgekeurd.

MSR Habitute 6

Veel te groot eigenlijk. De 4 persoons versie was wellicht ook goed geweest. Maar volgens de specs op de website was verschil ingepakt niet zo groot. En voor het prijsverschil hoefden we het ook niet te laten.

Meteen de eerste nacht in een stortbui gezeten. Zoals verwacht deed de tent het prima.
Ondanks dat de tent bovenaan slecht 1 verluchtingsgat heeft in de buitentent, was hij wel elke ochtend snel droog. De buitentent staat onderaan zeer ver open dus de verluchting is prima.
ROV00075-min.JPG
ROV00074-min.JPG
ROV00038-min.JPG
Fedor schreef:
do 29 jul, 2021 19:31
En hoe moet ik quick-release pedalen zien?
_Peter_ schreef:
do 29 jul, 2021 19:48
Ik zat daar ook naar te kijken, maar ik denk met een bajonet sluiting of zoiets, die geribbelde ring kun je volgens mij naar het frame toe bewegen waardoor het pedaal er makkelijk af kan.
Maakt je fiets in minder diefstalgevoelig (als je tenminste je pedalen niet vergeet)
Lampje is voor thuis. bijna alle lampen hier zijn philips hue die zowel wit als gekleurd licht kunnen geven. Max gebruik is 14W, dus allicht dat een stevige powerbank ook werkt. ;)

Wat de pedalen betreft, een soort bajonet inderdaad. Kwartslag draaien en duwen. Heel stevig als het vast zit, maar ook zo weer te verwijderen. En met drie gesloten lagers draait ie ook nog eens heel soepel.

Op een andere fiets heb ik hetzelfde systeem met een ander pedaal. Ook handig als je snel van het soort pedaal wilt kunnen wisselen (al is het niet supergoedkoop) - MKS Ezy-Superior pedals
Afbeelding

Maar een filmpje zegt meer dan 1000 woorden:
Ik doe mijn best om met mijn tijd mee te gaan.
Maar waarom (wanneer) zou je je pedalen los willen nemen?
Bij een vouwfiets kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Anti dieefstal ?

De constructie lijkt mij kwetsbaar als je met je pedaal ergens tegen aan stoot.
Om maar te zwijgen over verstopping door vuil.
Bij de meeste fietsen zit de pedaal muurvast vanwege aanhangend vuil.
Ik heb deze pedalen ook, om één belangrijke reden: makkelijk transport.
Bij vliegen moet je de pedalen wel verwijderen, maar ook bij bus en bootvervoer (en dan niet de grote bussen en veerboten, maar busjes en bootjes van een wat kleiner soort) is minder uitstekende dingen vaak een pré.
503 2016-08-13 DSC_1302.jpg
Onze fietsen gingen hier, samen met een heleboel mensen en spullen in deze bijboot.
Na wat gestoei afgelopen zomer bij het navigeren met m'n waterdichte iPhone 12 en een lightning-connector die nat is en daarom geen zin heeft, gaan we het eens draadloos proberen. De eerste proeven met een powerbank zijn positief. Eens kijken wat de Forumslader doet.

Gaat hier om een Quad Lock Weatherproof Wireless Charging Head. Vast niet het enige merk, maar vanwege hardlopen blijf ik bij dit merk. Zal t.z.t., na een dagje fietsen, wat ervaringen plaatsen.
IMG_3435D.JPG
IMG_3433D.JPG
Transporthoes en afstandshouder bij de Decathlon voor een treinreis eind deze maand:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding