Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 78 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Tsja, ik denk dat de 47 mm (rups)banden op mijn Rondo qua breedte een beetje overkill zijn en dat 42 mm een hele mooie allround breedte is.

Maar de banden zaten nu eenmaal op de fiets, zo ook die van mijn vrouw.

Wellicht worden er ooit nog één of twee setjes nieuwe (42 mm) banden geshowed hier in dit draadje.
Hier zitten 42mm-banden (Continental) onder. Die gaan nu vervangen worden door 40mm G-One banden (hopen dat het past).

We moeten overigens nog kijken of de gravelbike "blijft" (misschien voor mij dan want ik zou er met wat kleine aanpassingen ook op moeten passen), zelfs met een Wolftooth adapter zodat achter 42 tandjes zitten is dit met de 50-34 voor nog te zwaar voor mijn vrouw i.c.m. vrijwel alle Limburgse hellingen. Ze heeft al een e-bike maar we zoeken toch nog naar een niet-elektrisch alternatief, als haar conditie/kracht niet voldoende vooruit gaat.

[edit]: Volgens mij lopen twee gesprekken nu door elkaar ;)
Op het moment dat ik het opschreef besefte ik ook al dat het gezeur achteraf is.
Zo'n fiets wordt nou eenmaal zo afgeleverd en het is een knap fietsje hoor. Mooi ding.

Vorig jaar heb ik voor mijn dochter een vakantiefiets in elkaar gezet op basis van een Cube frame van een paar generaties eerder.

Het fietsje van marktplaats en bij ROSE nieuwe banden, spatborden en een drager gekocht.
Het geheel maakt een mooie indruk en dochter is er heel blij mee.

Edit: en 2 gesprekken door elkaar is toch geen ramp?
De rubriek heet tenslotte kletspraat en de ongeschreven regels zeggen.......
Fedor schreef:
wo 02 jun, 2021 10:36
Hier zitten 42mm-banden (Continental) onder. Die gaan nu vervangen worden door 40mm G-One banden (hopen dat het past).
Banden zijn binnen en gemonteerd (en passen perfect, opdoen lukt nog net met de handen). Een stuk steviger rubber dan de vorige banden. dat schept weer vertrouwen.
@Fedor, misschien wil @Edwin* die 42 Continental wel uitproberen.

Het zijn de banden die ik op mijn Poppink heb.
En omdat ik nooit iets anders geprobeerd weet ik niet beter dan dat het goede banden zijn.
Inmiddels ongeveer 1 lekke band per 12.500 km.
Ik heb niet anders dan met dat op mijn Poppink gefietst en 1 keer een lekke band gehad in Lucca.
Nog steeds de originele voorband en achter de 2e er op.
.
20170627_124210_DSC_7355_F5121.JPG
27 juni 2017 en dat zwarte stukje ijzer op m'n hand was de dader.

Foutje, de Poppink heeft ruim 18.000 gereden. Mijn zoon leent hem iedere zomer voor zijn fietsvakantie.
Uit Padua, een barbecueschort ...

Afbeelding

... voor een fietsbarbecue! :D

Afbeelding
Na een zwaar jaar met twee verhuizingen, COVID toestanden in ziekenhuizen alleen tijd gehad voor rondjes rennen. Nu is het tijd om weer het fietsen op te pakken.
Vorige week aangekomen. Utopia Kranich, 10 jaar oud, nu ge-elektrificeerd. Frame uit Lichtenvoorde, maar opgebouwd in Duitsland. Kettingkast, Weber koppeling, van Raam voorwielmotor, XL 25 Exal velgen, Dit alles tezamen een zware fiets die door twee mensen gebruikt gaat worden.

Bijlagen

Poppink schreef:
wo 02 jun, 2021 10:11
Met zonder spatborden dus.
Maar was voor je vrouw 42 mm niet een beter compromis geweest naast die dikke rupsbanden van je gravelbike?

Mijn Poppink werd destijds afgeleverd met 42 mm en Elias van Groeningen heeft daarmee een knappe allrounder op de wielen gezet.
Mijn verwachting is dat mijn vrouw dit jaar en misschien volgend jaar nog op haar Cube blijft fietsen, maar uiteindelijk toch ook overstapt op een gravelbike met racestuur en 42 mm of 47 mm banden.
Nieuwe fiets voor de oudste;
rsz_20210612_193626.jpg
Hier opgepikt maar er was goed gebruik van gemaakt zeg maar :shock: aandrijflijn kon zo de bak in, stuur en remhandles helemaal kapot van de valpartijen :roll: het is dat ik een grote 2e hands bak heb, daardoor konden we het een beetje leuk houden.
Nu opgebouwd met 1x10 Deore LX, Avid Speeddail remhandles, Koolstop remblokken, Ergon slim grips, Ergotec stuur, Jagwire kabels, Marathon greenguards 47mm, nieuwe trapas, nieuw derailleuroog (met dank aan de snelle service van de Kleine Spaak) en vast nog wel meer :D

Hij is er helemaal blij mee (wordt binnenkort 7) en de Vaude voortassen passen prima 8)
Erg netjes gedaan! Daar ga je veel km’s plezier van hebben. Mooie maat dat 507.
Grandonneur schreef:
zo 13 jun, 2021 11:11
Erg netjes gedaan! Daar ga je veel km’s plezier van hebben. Mooie maat dat 507.
Dankje! Ik merk ook echt verschil ten opzichte van de 20 inch Cube die hij hiervoor had, dit rolt al echt lekker door, die 20 inch wieltjes staan snel stil...
Shadow schreef:
zo 13 jun, 2021 10:10
Hij is er helemaal blij mee (wordt binnenkort 7) en de Vaude voortassen passen prima 8)
En vier groene spaken? :-)
nicolevelo schreef:
zo 13 jun, 2021 12:15
Shadow schreef:
zo 13 jun, 2021 10:10
Hij is er helemaal blij mee (wordt binnenkort 7) en de Vaude voortassen passen prima 8)
En vier groene spaken? :-)
Ja die zitten er standaard al op, naast het ventiel... :wink:
Mijn nieuwste aanwinst 2 Sapim spaken en 2 nieuwe remblokjes voor “Rocinante” mijn TM2.6.

Die spaken waren nodig nadat ik vorig jaar met de fiets op slot met de bus over de Afsluitdijk ben gegaan en er 4 volgepakte fietsen tegen de mijne stonden terwijl de bus een paar stevige bochten en remacties ondernam.
Shadow schreef:
zo 13 jun, 2021 10:10
Nieuwe fiets voor de oudste;

Leuk ding zo'n Frog! En gelijk ook een flinke upgrade in de afmontage (-:
Jurr schreef:
zo 13 jun, 2021 13:00
Shadow schreef:
zo 13 jun, 2021 10:10
Nieuwe fiets voor de oudste;

Leuk ding zo'n Frog! En gelijk ook een flinke upgrade in de afmontage (-:
Dat was geen keuze, oude spul was behoorlijk afgeragd.
Shadow schreef:
zo 13 jun, 2021 13:29
[M
Dat was geen keuze, oude spul was behoorlijk afgeragd.
Ach, iets in dezelfde kwaliteit terug had ook gekund. ;) Hiermee is Shadow-junior nog wat beter onderweg :)
Ja idd, maar een goede vriend had nog een 3x10 LX set liggen :D
Shadow schreef:
zo 13 jun, 2021 13:32
Ja idd, maar een goede vriend had nog een 3x10 LX set liggen :D
jammer dat 'ie niet nog een rohloff had liggen.
Neuh maar die heb ik binnenkort wel liggen, maar niet voor junior z’n fiets :D