Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 76 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2572 berichten
Een Giant ATX 860. zonder zadel. daarom dat ie niet zo duur was. Wat bleek ik wel te hebben gekocht:

-een nieuwe 8 speed ketting
-een nieuwe trapas
-een nieuwe hg50 8 speed cassette
-een nieuw alivio crankstel
-een nieuw SRAM 3.0 derailleur

letterlijk nog 0 kilometer gereden. Fiets is na de laatste servicebeurt het schuurtje niet meer uitgekomen. En verder

-coole BR-M600 v-brakes met dia compe grepen
-STX RC voorderrie
-SRAM esp draaidinges
-wielen met goeie STX RC naven, velgen 25%
-Maxxis WormDrive banden
-klein grut

Alles voor de parts. Maar nu dus een verschrikkelijk cool frame over in mijn maat. Best wel close bij de hemelsblauwe racert. Dus nu denk ik, nog niet met de directie overlegd, aan een lichte oldskool dikke banden dropbar crossert voor de fun of it. Yeehaa!! :twisted:
...en dan geen foto plaatsen?

;)
Jurr schreef:
za 15 mei, 2021 21:05
...en dan geen foto plaatsen?

;)
Ja die kon ik verwachten natuurlijk. Morgen zal ik een plaatje schieten.
Jurr schreef:
za 15 mei, 2021 21:05
...en dan geen foto plaatsen?

;)
zo ging ie mee.
atx860 2.jpg
Gekocht voor de parts. gestript, afval weggegooid, onderdelen komen voor het grootste deel op de blauwe Santos van blz74. Wordt een schoolfiets/vakantiefiets. Geen haast, de benen moeten nog een paar cm groeien. Iemand toevallig nog een zilverkleurig 26" achterdrager over?

en zo is ie nu,
atx860 1.jpg
tja en dan. Toevallig mijn maat en ik heb een zwak voor bling. Hij is echt 'over'. Kan een prima reisfiets worden. Of een mtb. Maar ik denk nu: een lichte crosser met drop bar en dikke banden. Iemand nog leuke ideeën? :D
Grandonneur schreef:
zo 16 mei, 2021 11:57

Gekocht voor de parts. gestript, afval weggegooid, onderdelen komen voor het grootste deel op de blauwe Santos van blz74. Wordt een schoolfiets/vakantiefiets. Geen haast, de benen moeten nog een paar cm groeien. Iemand toevallig nog een zilverkleurig 26" achterdrager over?
Leuk zeg door recuperatie een nieuwe fiets samenstellen.
Het valt me op dat er zo weinig zilverkleurige onderdelen te vinden zijn (ik heb er zelf een voorkeur voor). Meeste aanbod is zwart.
Ik zou eerst maar eens goed dat frame bekijken, als er zoveel jaar flink mee ge-mtb-ed is dan zou ik daar zo 1-2-3 geen reisfiets van maken...
Shadow schreef:
zo 16 mei, 2021 12:02
Ik zou eerst maar eens goed dat frame bekijken, als er zoveel jaar flink mee ge-mtb-ed is dan zou ik daar zo 1-2-3 geen reisfiets van maken...
Dat is het aardige. de fiets is vrijwel nooit het fietspad af geweest. Zoon verkocht hem voor zijn vader, die er niet meer op kon fietsen. Stond al jaren stil. Voor zover ik heb kunnen merken klopt dat ook, en ziet het ding er prima uit.

nicolevelo schreef:
zo 16 mei, 2021 12:01
Leuk zeg door recuperatie een nieuwe fiets samenstellen.
Het valt me op dat er zo weinig zilverkleurige onderdelen te vinden zijn (ik heb er zelf een voorkeur voor). Meeste aanbod is zwart.
Zeker! en klopt. Ik heb ook voorkeur voor zilver. Wilde ik sowieso grotendeels op de blauwe, vandaar gezocht naar een goedkope donor.
Lekker kleurtje! Fijn ook dat je zo gelijk uit de onderdelencrisis bent

60mm SuperMoto's erop en een strandfietsje ervan bouwen? ;)

En PB :)
Toch mooi, die mtb frames van vroeger met oogjes voor van alles en nog wat.
Shadow schreef:
zo 16 mei, 2021 12:02
Ik zou eerst maar eens goed dat frame bekijken, als er zoveel jaar flink mee ge-mtb-ed is dan zou ik daar zo 1-2-3 geen reisfiets van maken...
Daar is nauwelijks mee geMTB's want anders was - onder andere - die achtervorkbeschemer wel helemaal erafgeslagen door de ketting.

Leuk frame. Ik verwacht niet dat er veel comfort uit het frame zal komen.
Wim schreef:
zo 16 mei, 2021 12:39
Toch mooi, die mtb frames van vroeger met oogjes voor van alles en nog wat.
zo is het. De laatste tijd heb ik oog voor MTB's van rond de eeuwwisseling, ze komen in huize G om allerlei redenen van pas. De stack/reach maakt vaak een comfortabele zit mogelijk, of drop bar. Ze zijn er met oogjes. met 1 1/8 voorvork. met disc optie, daardoor prima 584 banden te gebruiken als je wilt. of best dikke 559 banden. BSA bottom brackets. traditionele balhoofdsetjes. 3x8 of 3x9. Er zitten mooie tussen voor weinig geld (maar ook lelijke voor veel geld).

Ach het is een hobby. Er zijn er dan intussen ook al 5 aangeschaft, met een gezamenlijke waarde van een halve Rohloffnaaf :lol: . Maar ik maak me geen illusies hoor, je kunt voor hetzelfde geld een hoop rommel en ellende in huis halen. Ik haal voldoening uit het hergebruiken van spullen en dit past er mooi tussen.
Slaapmat Nemo Tensor insulated
425 gram, 183 X 51 cm., R 3.5.

Pompzak heeft een kleine opening om lucht in te blazen, snel vochtig.

Bij exped pompzak kun je gebruik maken van de buitenlucht en er zit aan de aansluiting van de pompzak een apart ‘lipje’ om de pompzak makkelijk los te koppelen.

Ventiel Nemo moeilijk van de pompzak los te koppelen door ontbreken ‘lipje’ pompzak.

Ventiel van pompzak en mat zijn kwetsbaarder dan bij exped.

Mat ligt prima, kraakt amper tot niet.
Gewicht is top en pakmaat is super.
Spatborden voor de 1992 Koga-Miyata Traveller. Velo Orange Zeppelins in dit geval.
Niet mijn meest favoriete montage ooit. De aluminium daruma bout in de voorvork brak simpelweg af door de trekkrachten van het aandraaien. Gelukkig had ik nog wat andere onderdelen liggen waarmee ik ze iets degelijker kon monteren.

Afbeelding
Ik hoop dat het door de foto komt, maar die voorvork lijkt verbogen.
Jarno schreef:
ma 17 mei, 2021 14:37
Ik hoop dat het door de foto komt, maar die voorvork lijkt verbogen.
Klassiek optisch bedrog met een gebogen vork. Houdt er maar eens een lineaal o.i.d. naast.
Hier een foto die iets meer van voren is genomen.

Afbeelding
F9C4BBA5-8D08-4616-AAFB-BC9043748EB5.jpeg
Inmiddels gemonteerd maar leuk om nog even te plaatsen. Voelt toch alsof je twee cadeautjes hebt gekregen. Besteld bij bikediscount.de en met een week in huis😁 En dat in deze tijd
Afbeelding

Het is een potpourri van stijlen geworden zo. Erg geslaagd!
Grandonneur schreef:
wo 19 mei, 2021 12:36
Afbeelding

Het is een potpourri van stijlen geworden zo. Erg geslaagd!
Neeneenee. Eén nieuwe stijl. De JaccoW-stijl. Helemaal 2021. :)
En nu ik hier toch ben: vanmorgen "nieuw" zadeltje voor mevrouw non-fixie ontvangen. Brooks B17S "aged".

Niet een versie voor de echte kilometervreters, maar met het aantal fietsen dat mevrouw non-fixie heeft zal dat geen probleem zijn.

Afbeelding
Oke, laatste spam voordat ik er echt ermee op vakantie ga later deze zomer. :oops:

Bar-ends kwamen onverwacht toch nog binnen, net als de op maat gemaakte stickers.

Onderweg zijn nog een leuke framepomp (Silca Impero Ultimate), voordrager (Tubus Tara RVS, al ga ik de schreeuwend dure titanium versie in de gaten houden voor een andere fiets), is er nog een Carradice Bagman QR Expedition onderweg en wil ik nog een frametas laten maken zodat ik lekker kan gaan toeren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding