Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 75 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Edwin* schreef:
vr 16 apr, 2021 15:32
Maatje M is bij Rapha wel wat kleiner dan de gemiddelde maat M, ik zou eerder tegen een L aanzitten, denk ik. Nóg meer motivatie om de laatste overtollige 3 kilootjes er af te sporten :oops:
Dan hoop ik niet dat je een bretelbroek hebt gekocht want je lengte gaat dan echt niet afnemen ;)
Fedor schreef:
vr 16 apr, 2021 18:53
Edwin* schreef:
vr 16 apr, 2021 15:32
Maatje M is bij Rapha wel wat kleiner dan de gemiddelde maat M, ik zou eerder tegen een L aanzitten, denk ik. Nóg meer motivatie om de laatste overtollige 3 kilootjes er af te sporten :oops:
Dan hoop ik niet dat je een bretelbroek hebt gekocht want je lengte gaat dan echt niet afnemen ;)
Dat geluk heb ik dan weer wel, qua lengte ben ik echt wel maatje M :lol:
Een moment van onachtzaamheid ...

... en met een paar muisklikken ben je zo weer de eigenaar van een nieuw frame. :oops: :D

Maar ja, die kleur! Dat chroom! En die prachtige rondingen in de vork ...

Afbeelding

Van een buitenlandse site, en een onbekende verkoper, en het zal nog wel een week of twee duren voordat het hier is.

Wat het gaat worden hangt af van de maten die ik ga aantreffen, maar ergens tussen randonneuse légère en campeur ligt voor de hand.
De eerste onderdelen zijn aan het binnenkomen voor de Koga-Miyata Traveller. Een Lepper Tourer zadel en een Ryde Zac 421. Het is jammer dat Lepper failliet is, want ik vind het erg prettige zadels voor de lange afstanden met hun dikke leer, maar dat betekent wel weer dat ze relatief goedkoop zijn.

De Zac 421 is een iets bredere en sterkere versie van de Zac 2000. Waar de Zac 2000 een interne breedte heeft van 19mm is de Zac 421 21mm breed. Klein verschil, maar daardoor waarschijnlijk net even iets steviger en stabieler met de 40x622 banden die ik er op ga zetten. Prima maat voor een Gravelbike en ruimte zat op dit frame.
In tegenstelling tot wat er op de website staat zitten hier ook dubbele spaakoogjes (?) op dus geen risico dat je spaaknippels de velg rond gaan zwemmen.

Er had eigenlijk ook een tweede velg bij moeten zitten, maar blijkbaar ben ik vergeten het aantal te controleren voordat ik op kopen klikte.

De schoen is een lichtfgewicht Palladium Pampa Travel Light in maat 46 die dan alsnog slechts 275 gram weegt. Mijn idee was vooral dat het een fijne opvouwbare schoen voor op reis kan zijn en die ik makkelijk ergens weg kan stoppen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
non-fixie schreef:
za 17 apr, 2021 22:57
Een moment van onachtzaamheid ...

... en met een paar muisklikken ben je zo weer de eigenaar van een nieuw frame. :oops: :D

Maar ja, die kleur! Dat chroom! En die prachtige rondingen in de vork ...
Jij durft. Een frame kopen op basis van een foto van een twee uitvaleinden.

8)
Grandonneur schreef:
ma 19 apr, 2021 20:05
non-fixie schreef:
za 17 apr, 2021 22:57
Een moment van onachtzaamheid ...

... en met een paar muisklikken ben je zo weer de eigenaar van een nieuw frame. :oops: :D

Maar ja, die kleur! Dat chroom! En die prachtige rondingen in de vork ...
Jij durft. Een frame kopen op basis van een foto van een twee uitvaleinden.

8)
Ikke wel. :wink:

Zonder gekheid: die oudere Franse toerfietsen, al dan niet gemaakt van pisbakkenijzer, hebben een reputatie die me wel aanspreekt. Ze zijn wel wat zwaarder dan modernere aluminium of carbon frames, maar eigenaren rijden er stiekem vaak mee omdat ze zo lekker rijden, en ze hebben ook een bepaalde charme die op mij heel uitnodigend werkt.
Het wiebelt zo hard dat elke rit spannend wordt? ;-)
Net vandaag voor het nieuwe seizoen bescherming tegen de zon (althans daar hoop ik m alleen voor te gebruiken) binnen.

Bijlagen

non-fixie schreef:
ma 19 apr, 2021 22:29



Zonder gekheid: die oudere Franse toerfietsen, al dan niet gemaakt van pisbakkenijzer, hebben een reputatie die me wel aanspreekt. Ze zijn wel wat zwaarder dan modernere aluminium of carbon frames, maar eigenaren rijden er stiekem vaak mee omdat ze zo lekker rijden, en ze hebben ook een bepaalde charme die op mij heel uitnodigend werkt.
Onderschat de kwaliteit van een pisbak niet hé.
Dat staal wordt continu blootgesteld aan ammoniak, ureumzuur en zout, en roest niet!
non-fixie schreef:
za 17 apr, 2021 22:57
Maar ja, die kleur! Dat chroom! En die prachtige rondingen in de vork ...
Wat mooi!
Weekje rondgefietst

Nieuwste is een BBB Stack Rack, gemonteerd op de schuine buis, Zit mijn zelfopblaasbaar matje in.
Drinkbussen op de voorvork, In het zakje op de staande buis een (halve liter) thermos.
Normaal gaat daar mijn brilledoos en wat kleine dingetjes, maar met die koude draag ik een winddicht fietsvestje en steek nu al die spulletjes in de achterzakjes.
In het frametasje gaan mijn wasspulletjes en in het zakje aan het stuur kettingolie en reparatiesetje.
Achter de staande buis zit netjes een reserveband met spanners....

IMG_20210423_123616 (2).jpg
Ook een tweede identieke achtertas gekocht.
De achterdrager wat naar voren gekanteld, hangen de achterzakken wat beter.
Vandaag m'n nieuwe tent binnen gekregen - Hilleberg Allak 2. Nu nog aan het wachten op de footprint. Zomervakantie en bijbehorend weer mag van mij komen :D . Niet d emijne maar voor het idee
allak 2.jpg
Ook een bikepacking set van Ortlieb besteld en binnen gekregen. Mijn vrouw, zoon en ik kunnen nu (ook) met onze gravelbikes bepakt en bezakt er op uit trekken.

De Vaude bikepacking set wordt door mijn vrouw in gebruik genomen, de Alpkit set door mijn zoon en de Ortlieb set door mij.

Ook de MSR Carbon Reflex 2 tent is binnen. Super licht in gewicht, ziet er een stuk minder fragiel uit dan ik verwacht had, heb er wel vertrouwen in.

Lichtgewicht heeft niet alleen betrekking op het fietskamperen, maar nu ook op m’n portemonnee.

Tsjonge jonge, wat is dat spul duur. En eigenlijk moet 1 van onze slaapzakken wat lichter en 2 van onze matjes, maar dat doen we later misschien nog wel een keer.

Het loont trouwens wel om het internet af te speuren. Zo heb ik de saddle pack met een flinke korting in België besteld, de handlebar bag elders in NL, de framebag kwam uit Spanje en de cockpit bag van Bever met 10% NKBV-leden korting.

B74C73AB-9577-4845-BDBD-AC2C56E158EA.jpeg
Voor op de camping:

Afbeelding
Edwin* schreef:
za 24 apr, 2021 21:41
...
Het loont trouwens wel om het internet af te speuren. Zo heb ik de saddle pack met een flinke korting in België besteld, de handlebar bag elders in NL, de framebag kwam uit Spanje en de cockpit bag van Bever met 10% NKBV-leden korting.
...
Jean-Michel van TimTas in Den Bosch kan bikepackingtassen op maat maken. Of het goedkoper is betwijfel ik. Maar je tassen zijn dan wel precies op maat en bovendien lokaal gefabriceerd.
willem.m schreef:
zo 25 apr, 2021 08:30
Edwin* schreef:
za 24 apr, 2021 21:41
...
Het loont trouwens wel om het internet af te speuren. Zo heb ik de saddle pack met een flinke korting in België besteld, de handlebar bag elders in NL, de framebag kwam uit Spanje en de cockpit bag van Bever met 10% NKBV-leden korting.
...
Jean-Michel van TimTas in Den Bosch kan bikepackingtassen op maat maken. Of het goedkoper is betwijfel ik. Maar je tassen zijn dan wel precies op maat en bovendien lokaal gefabriceerd.
Heb ik ook naar gekeken, maar it is just not my cup of tea.

En om iets te moeten gaan bedenken om te laten maken wat er al is, gaat mij iets te ver.
Mijn Challenge Furai is sinds afgelopen weekend uitgerust met een Rohloff naaf. Gisteren een ritje gemaakt en het fietst fantastisch. Kunnen schakelen in stilstand is een zegen en de fiets rijdt zeer soepel. Ik heb wel eens gelezen dat de Rohloff veel geluid zou maken, maar dat was dan misschien een eerdere variant, want deze maakt totaal geen geluid. Volgens mij maakte mijn oude derailleur meer geluid. Kortom: ik ben er heel blij mee.

Afbeelding
Voor de afwisseling tijdens fietstochten vind ik het leuk om de omgeving wat te verkennen. Deze Nikon Travelite 8x25 komt daar goed bij van pas. Licht, compact, waterdicht, optisch goed en niet te duur.

Bijlagen

Mooie spullen weer!
Ligsporter schreef:
ma 26 apr, 2021 09:19
k heb wel eens gelezen dat de Rohloff veel geluid zou maken, maar dat was dan misschien een eerdere variant, want deze maakt totaal geen geluid.
In de lagere versnellingen maakt de rohloff geluid. Maar in de hogere (8 en verder) is hij wel stil.