Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 74 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Edwin* schreef:
di 13 apr, 2021 23:05
De Alpkit bikepacking tassen zijn (eindelijk) binnen. Op 19 maart jl. besteld en vandaag binnen gekregen.

De Vaude bikepacking tassen van mijn zoon waren al binnen en bieden meer pakruimte. Het kan dus zijn dat we de tassenset met elkaar wisselen.


8262D9B4-FB7E-4080-B81F-088F83266C97.jpeg
Hoe ging de bestelling, ik bedoel met douane en brexitperikelen?
Heb heel wat materiaal van Alpkit, maar sinds Brexit durf ik precies niet goed meer bestellen daar.
Geen last van douane en brexit perikelen gehad.

Alpkit laat op hun website weten dat duties en local taxes door hun worden afgehandeld. Eerlijk gezegd was ik er ook een beetje huiverig voor en toch maar de gok gewaagd.

Ik heb ook fietskleding van Rapha besteld in de UK. Rapha vermeldt op hun website dat de prijs in euro’s ook de prijs is die je werkelijk betaalt. Dit is wat zij erover zeggen:

“While the UK may have left the EU, we want to take this opportunity to reassure you that all EU orders are shipping swiftly from our UK warehouse. Our pricing remains unchanged, and your order will arrive with local VAT and any import duties prepaid. The price you see when shopping at rapha.cc remains the total price you’ll pay.”

En dat is wel fijn.
Edwin* schreef:
di 13 apr, 2021 23:05
De Alpkit bikepacking tassen zijn (eindelijk) binnen. Op 19 maart jl. besteld en vandaag binnen gekregen.
Dat nodigt uit om te gaan fietsen Edwin, ziet er goed uit.
Edwin* schreef:
di 13 apr, 2021 23:05
De Alpkit bikepacking tassen zijn (eindelijk) binnen. Op 19 maart jl. besteld en vandaag binnen gekregen.
Combi ziet er goed uit. En wanneer gaat de reisfiets er nu uit? ;)
Fedor schreef:
wo 14 apr, 2021 09:15
Edwin* schreef:
di 13 apr, 2021 23:05
De Alpkit bikepacking tassen zijn (eindelijk) binnen. Op 19 maart jl. besteld en vandaag binnen gekregen.
Combi ziet er goed uit. En wanneer gaat de reisfiets er nu uit? ;)
De reisfiets gaat er niet uit. Die is voor langere tijd weg, meer spullen mee, etc. Hij is altijd nog te strippen (spatborden en dragers eraf) om mee te gaan bikepacken.

Mijn gravelbike heb ik niet zozeer om alleen maar mee te gaan bikepacken, maar vooral om mee te gaan gravelen (zoals dat tegenwoordig heet).

De bikepacking tassenset is daarom niet alleen voorbehouden aan mijn gravelbike. De TM3 zal het vast ook goed staan :wink:
Edwin* schreef:
wo 14 apr, 2021 08:28
Geen last van douane en brexit perikelen gehad.

Alpkit laat op hun website weten dat duties en local taxes door hun worden afgehandeld. Eerlijk gezegd was ik er ook een beetje huiverig voor en toch maar de gok gewaagd.

Ik heb ook fietskleding van Rapha besteld in de UK. Rapha vermeldt op hun website dat de prijs in euro’s ook de prijs is die je werkelijk betaalt. Dit is wat zij erover zeggen:

“While the UK may have left the EU, we want to take this opportunity to reassure you that all EU orders are shipping swiftly from our UK warehouse. Our pricing remains unchanged, and your order will arrive with local VAT and any import duties prepaid. The price you see when shopping at rapha.cc remains the total price you’ll pay.”

En dat is wel fijn.
Dank je voor de info!

Misschien dat ik toch ook een poging ga wagen.
Omdat ie blauw is natuurlijk. Verworven in ruil voor banden. Kijk zo kan het ook, top :D
santos2.jpg
santos3.jpg
Is een beleggingsobject. Netjes in bubbeltjesplastic op de plank en over een jaartje of 10 als Unique Barn Find naar de veiling.
Grandonneur schreef:
wo 14 apr, 2021 18:14
Netjes in bubbeltjesplastic op de plank en over een jaartje of 10 als Unique Barn Find naar de veiling.
Ze zijn idd nogal kwetsbaar :lol: ;)
Edwin* schreef:
di 13 apr, 2021 23:05
De Alpkit bikepacking tassen zijn (eindelijk) binnen. Op 19 maart jl. besteld en vandaag binnen gekregen.
8262D9B4-FB7E-4080-B81F-088F83266C97.jpeg
Tsjaa... brexit. Ik zou er voor standaard spul niet aan beginnen te bestellen in een Britse webshop.
Wel een mooie setup zo!

Ot: niet nieuw gekocht, wél na 4 jaar weer in gebruik; mijn ortlieb city rollers!
Voelt aan als een nieuwe aanwinst.
7554E1E3-B323-4CA0-9516-0319B0C292C8.jpeg
Als ik dat zo zie vraag ik me af of je niet meer meezeult dan als je achter en voor 2 tassen zou hebben (eventueel nog een stuurtas), het concept bikepacking ontgaat me hier dan ook een beetje.
_Peter_ schreef:
wo 14 apr, 2021 23:23
Als ik dat zo zie vraag ik me af of je niet meer meezeult dan als je achter en voor 2 tassen zou hebben (eventueel nog een stuurtas), het concept bikepacking ontgaat me hier dan ook een beetje.
Ik vind het persoonlijk wel prettig rijden met een zadeltas, voortassen op lowriders en eventueel een rando tas + frame tas.

Maar het hoeft allemaal niet, hier zie je de Swift Industries X Blue Lug tour van Japan en daar zie je alle smaken wel zo'n beetje langskomen. Maar veel mensen die de lowriders voor + zadeltas optie gebruiken.
Het gaat me om het concept bikepacking, dat zou toch met zo min mogelijk spullen op een "lichte" (race)fiets op vakantie of een paar dagen de wildernis in (al is die hier natuurlijk nauwelijks te vinden). Als ik sommige foto's bekijk lijkt het wel alsof er meer meegenomen wordt dan in een traditionele setup. Het voordeel van licht en wendbaar gaat dan een beetje verloren. Of het lekker fietst is vraag 2, maar dat is aan de berijder om te bepalen.
Tuurlijk kan ik af met minder. Ortliebs zijn nu leeg, bedoeld voor boodschappen en wat gebruiksgemak.😁Toptubebag zou eraf kunnen en de Ortliebs kan ik vervangen voor kleine (2.5L) vorktasjes. Dat is beduidend minder als een ‘klassieke setup’. 2x12.5/2x20/1x5 Ik zit nog lang niet op 70L, hoor. Ook niet met de frontrollertjes.

Maar zonder, dan moet ik inpakken als Tetris zo precies. Iets wat onderweg bij mij welgeteld 2x goed gaat.
En de term bikepacking.... sommige fietsen met hun carbon aero racer van 6 kilogram van hotel naar hotel... en noemen dat bikepacking. :?
Ik denk niet dat het concept bike-packing ontstaan is uit de wens minder mee te nemen, maar uit het feit dat niet iedere fiets geschikt is voor een klassieke opzet met voor en achtertassen en stuurtas en iets op de bagagedrager.
jwkeij schreef:
do 15 apr, 2021 09:29
En de term bikepacking.... sommige fietsen met hun carbon aero racer van 6 kilogram van hotel naar hotel... en noemen dat bikepacking. :?
Als die mensen daar fun bij hebben mogen ze dat van mij zelfs met een ebike doen...
Laat de mensen toch fietsen zoals ze graag fietsen...
Ja, uiteraard! Moet je ook lekker zelf weten hoe je fietst. Het is overigens niet mijn bedoeling om wéér die discussie aan te zwengelen over de term bikepacking.
Omdat ik besloten heb om mijn grote Panasonic Bridge-camera FZ1000 mee te nemen met de komende fietsvakanties, en die met een paraattas in de stuurtas wil vervoeren, zocht ik een andere mogelijkheid voor sleutels, portemonnee en mobiel. Daarvoor heb ik nu een oud mini-rugzakje met apart vakje, waar ik dit in kan doen. Het rugzakje gaat in dit tasje vervoerd worden, kan gemakkelijk erin en eruit en het rugzakje doet dienst als boodschappentasje bij fietsdagen (in de winkels) en als rugzakje op wandeldagen.
9A928C7E-11F1-4FA7-8AFD-CC8E58DE23A1.jpeg
2E37D1E4-EB5E-409F-94B8-E243C9A14EDB.jpeg
.foutje.
mdw schreef:
wo 14 apr, 2021 14:13
Edwin* schreef:
wo 14 apr, 2021 08:28
Geen last van douane en brexit perikelen gehad.

Alpkit laat op hun website weten dat duties en local taxes door hun worden afgehandeld. Eerlijk gezegd was ik er ook een beetje huiverig voor en toch maar de gok gewaagd.

Ik heb ook fietskleding van Rapha besteld in de UK. Rapha vermeldt op hun website dat de prijs in euro’s ook de prijs is die je werkelijk betaalt. Dit is wat zij erover zeggen:

“While the UK may have left the EU, we want to take this opportunity to reassure you that all EU orders are shipping swiftly from our UK warehouse. Our pricing remains unchanged, and your order will arrive with local VAT and any import duties prepaid. The price you see when shopping at rapha.cc remains the total price you’ll pay.”

En dat is wel fijn.
Dank je voor de info!

Misschien dat ik toch ook een poging ga wagen.
Waag gerust je poging :wink:

Vandaag is de Rapha bestelling binnen gekomen, zonder het moeten betalen van invoerrechten en/of btw, precies zoals ze op hun website beloofd hebben.

Maatje M is bij Rapha wel wat kleiner dan de gemiddelde maat M, ik zou eerder tegen een L aanzitten, denk ik. Nóg meer motivatie om de laatste overtollige 3 kilootjes er af te sporten :oops: