Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 73 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2572 berichten
na een fatale breuk hoef je zo wie zo niet meer naar de tandarts 8)
Fataal voor de vork, mag ik hopen.

@Fedor: Als Belg mag ik Nederland nu niet binnen dus jullie fietsenhandel ondersteunen wordt moeilijk.
bdr schreef:
do 25 mar, 2021 17:13
...Als Belg mag ik Nederland nu niet binnen dus jullie fietsenhandel ondersteunen wordt moeilijk.
Ik zeg: ga net als vroeger smokkelen. Ditmaal geen wol, zout of boter, en uiteraard geen drugs, maar fietsen en fietsonderdelen. En log en deel de track, zodat we 'm kunnen na fietsen.

https://www.brabantsetrailserie.nl/smok ... l/historie

https://www.amaliavansolms.org/276-teru ... in-brabant
Ik zat vorig jaar al goed in de onderdelen, maar een fietsband kan zomaar stuk. Daarom heb ik met de huidige krapte toch maar twee stuks extra laten komen, ook omdat het maar de vraag is hoe lang ze, zelfs ondanks corona, nog geleverd worden. Ik kon ze nog maar in één webshop vinden in deze maat 50-559: internet-bikes.nl. Levering binnen de dag na bestelling, dus ze lagen echt op de plank daar.
Ik kan jaren vooruit.
Afbeelding
Leon schreef:
di 30 mar, 2021 20:08
Ik zat vorig jaar al goed in de onderdelen, maar een fietsband kan zomaar stuk. Daarom heb ik met de huidige krapte toch maar twee stuks extra laten komen, ook omdat het maar de vraag is hoe lang ze, zelfs ondanks corona, nog geleverd worden. Ik kon ze nog maar in één webshop vinden in deze maat 50-559: internet-bikes.nl. Levering binnen de dag na bestelling, dus ze lagen echt op de plank daar.
Ik kan jaren vooruit.
Afbeelding
Je brengt me op een idee. Ik gebruik een maat groter (55-559). Nog te koop in ieder geval maar wat me opvalt is dat ze zo goedkoop zijn (<17 euro).
Aanvullende vraag: welke binnenband koop je erbij als niet precies die maat beschikbaar is? Eerder nooit zo op gelet. Gewoon aan de fietsenmaker gevraagd. :oops:
Als iedereen nu gaat hamsteren is de voorraad nog sneller op :) .
LHTJoost schreef:
wo 31 mar, 2021 08:50
Aanvullende vraag: welke binnenband koop je erbij als niet precies die maat beschikbaar is? Eerder nooit zo op gelet. Gewoon aan de fietsenmaker gevraagd. :oops:
Binnenbanden zijn altijd bedoeld voor een forse range aan buitenbanddiameters. Als ik kan kiezen tussen twee kies ik de grootste omdat mijn fietsgeschiedenis heeft uitgewezen dat dat de lekbestendigheid flink vergroot. Waar ik fiets komen lekken voor meer dan de helft door meidoorns. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik pas daags erna ontdekte dat er een lek was omdat de band maar erg traag leegliep. Met een strakke band sta je dan in 50 meter langs de kant. En die gaan ook eerder lek denk ik te hebben bemerkt.

Bert: voor deze band vrees ik dat de produktie sowieso zou kunnen stoppen, dus ook zonder corona was het denk ik een goed idee geweest.
Grandonneur schreef:
di 23 mar, 2021 09:45
Waarom niet hiervoor Claris als uitgangspunt genomen. Kansen op een vrolijke combo van 1992 meets 2021. En erg vriendelijke voor de beurs ook nog eens: brifters voor/achter €100, crankset €45, achterderrie €20, etc.

Dan doe je 2x8 met het (compact) FC-RS200 crankstel, vierkante as dus. Kun je tot 34/34 en dat zal toch licht zat zijn voor deze fiets. Zie het al voor me. Mooi man.
Ik heb nog de nodige crankstellen liggen die prima zouden werken. Mischien hier en daar een nieuw/ander kettingblad er op, maar neig nu bijvoorbeeld naar de 48/32 van de klassieke Specialites TA:

Afbeelding
V.l.n.r: Stronglight 107 triple, Specialites TA 50.4, Shimano Deore LX FC-M550 en Koga branded Sugino triple.

Vinden mensen hier het nog leuk als ik hier een eigen topic voor aanmaak?
Omdat je bij smeermiddelen ook niet weet hoe lang ze op de markt blijven en het ook echt ergens te koop is heb ik ook maar een voorraad besteld. Afgaande op de vorige potjes heb ik samen met het al aangebroken potje hiermee genoeg voor tot eind 2023. Ik ga het ik de koelkast bewaren. De twee kabels hadden ze ook bij Correct.
Een verleiding om een fles met 350 ml te kopen heb ik weerstaan omdat dat bij het een webshop was waar het spul uit Spanje moest komen (bikeinn) en volgens trustpilotreviews gebeurde dat niet altijd.
Afbeelding
jaccow schreef:
wo 31 mar, 2021 20:42
Vinden mensen hier het nog leuk als ik hier een eigen topic voor aanmaak?
Nee, want dan gaan de prijzen voor Stronglight en TA alleen maar verder omhoog. :cry:

Mooie cranksets trouwens. :wink:
non-fixie schreef:
do 01 apr, 2021 20:08
jaccow schreef:
wo 31 mar, 2021 20:42
Vinden mensen hier het nog leuk als ik hier een eigen topic voor aanmaak?
Nee, want dan gaan de prijzen voor Stronglight en TA alleen maar verder omhoog. :cry:

Mooie cranksets trouwens. :wink:
Dat is zeker waar. Ik herinner me nog dat de TA cranksets voor slechts €50 in Frankrijk te krijgen waren. Ze zijn er nog wel... maar vaker gaan ze voor €70-100 of nog veel meer. Gelukkig heb ik een klein voorraad. :P

Ik heb ook nog een mooie andere Stronglight triple liggen, maar daar zit een flinke barst in een van de cranks:
Geen idee wat voor model het is echter.

Afbeelding
Afbeelding
jaccow schreef:
zo 04 apr, 2021 16:12
Ik heb ook nog een mooie andere Stronglight triple liggen, maar daar zit een flinke barst in een van de cranks:
Geen idee wat voor model het is echter.
Stronglight 99. Wat jammer van die schade.

Veelzijdige cranks, o.a. heel geschikt om een 'vintage compact double' mee te maken:

Afbeelding
Deze winkel in Frankrijk heeft nog een linkercrank NOS liggen die er veel op lijkt.
https://www.cycling-vintage.com/strongl ... 2x31346733
Wel M14 x 1,25 pedaalschroefdraad.
En anders wachten totdat er weer eens een beurs is als je er eentje bij wil hebben.
Van willem.m kon ik een mooie Brooks Flyer overnemen en vanaf nu rij ik met oranje fietstassen ivm de zichtbaarheid.
DSC_3699.JPG
DSC_3707.JPG
DSC_3708.JPG
Even het zadel invetten en los geht's.
Welke kleur je ook gebruikt, zichtbaarheid is iets wat andere weggebruikers nog wel eens over het hoofd willen zien.
Groen schijnt vooral overdag en geel 's nachts beter op te vallen dan andere kleuren.
Dan had ik toch mijn andere zadel aan Poppink moeten verkopen 😉

selle-italia-turbo-saddle-yellow-2.JPG
@_Peter_: /semantisch_aan: Zichtbaarheid is niet iets wat andere weggebruikers over het hoofd zien, maar sommige weggebruikers zelf. 🙄 /semantisch_uit. Je kent ze wel: ze komen op hun donkere mtb in donkergrijze kledij uit een of ander bospad de asfaltweg op gedenderd, of die stoere stealth racefietsers die je overal ziet. Als medeweggebruiker zie je hen dan niet goed.
Toch, wanneer je wat voor fietser dan ook over het hoofd ziet (overkomt de beste) moet je allereerst jezelf daarvan de schuld geven.

Is dat gele zadel trouwens nog te koop? :wink:
Als je als (race)fietser over het fietspad fiets en er komt ineens een zwarte mtb-er uit het donkere bos, kan je opletten wat je wil, maar dan gaat het toch verkeert.
Vandaag de route Sallandse Heuvelrug gereden van gravelrides.cc en op de terugweg nog een helmpje gescoord waar ik mijn gravelbike gekocht heb.

A09A8416-0EF3-48F4-83BD-8AF565AE22AA.jpeg
De Alpkit bikepacking tassen zijn (eindelijk) binnen. Op 19 maart jl. besteld en vandaag binnen gekregen.

De Vaude bikepacking tassen van mijn zoon waren al binnen en bieden meer pakruimte. Het kan dus zijn dat we de tassenset met elkaar wisselen.

8262D9B4-FB7E-4080-B81F-088F83266C97.jpeg