Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 69 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Of is het respectloos van degene die je zulke oude "rommel" cadeau doet?
Heb op markt plaats voor €113 een Highlight slaapzak gekocht.

Is 6 jaar oud en kostte €380. Had man op maat laten maken, in precies mijn maat met water afstotend tijk en 550 gram 700 quin ganzen dons. Is 6 dagen gebruikt.

Ziet er goed uit. Alleen rits zou iets soepeler kunnen.

Met welk middel onderhouden jullie je rits?

Mario
Haken de tanden niet goed in elkaar of loopt de rits stroef?
Bij het eerste loper iets verbuigen.
Bij het tweede met een kaars of potlood over de tanden gaan, gehele lengte
Potlood?

Loopt wat stroef
Kaars snap ik nog wel.

Mario
supermario schreef:
vr 26 feb, 2021 18:53
Potlood?
Grafiet.
Siliconen vet/pasta
Even googlen en je hebt het antwoord in een minuut. Er is namelijk niet zoiets als een wereldfietserslaapzakrits.
Racktime boost-it drager op de Kona gemonteerd. Thoughts?
C27BB22F-491C-41EE-9B08-D1D0C0DCF56D.jpeg
Leuk, wordt de fiets weer wat functioneler van :)

Vind de drager wat hoog staan, maar dat hoort er nou eenmaal bij met de dragernokken zo hoog op het frame. Voordeel is wel dat je niet met je remklauw ruzie krijgt bij het monteren van een drager. Een lagere drager had misschien wel gekund, maar ach... zodra er tassen op hangen zie je het niet.

Met de losse stangetjes zou je eventueel nog naar een zadelpenklem met bagagedrager montage oogjes kunnen, dan komen die wat omhoog.

Hoe rijdt 'ie met bagage? Al flink wat kilo's erin gehad? En krijg je je tassen zo afgesteld dat je er geen last van hebt tijdens de trapbeweging?
Velotraumer schreef:
di 02 mar, 2021 12:52
Racktime boost-it drager op de Kona gemonteerd. Thoughts?
Op het eerste zicht leek het of je een raar soort stuur- en zadeltas had gemonteerd...
bdr schreef:
di 02 mar, 2021 13:09
Op het eerste zicht leek het of je een raar soort stuur- en zadeltas had gemonteerd...
Ja met koeprint, goed hè :wink:
Jurr schreef:
di 02 mar, 2021 13:01
Hoe rijdt 'ie met bagage? Al flink wat kilo's erin gehad? En krijg je je tassen zo afgesteld dat je er geen last van hebt tijdens de trapbeweging?
Nee nog niet, maar ik zag net dat het bier bijna op is dus dat komt wel goed.

Zoals de tassen (ortlieb back roller) nu hangen kom ik bij lange na niet met mijn hakken ertegenaan. Moet nog wel even fine tunen.
Dat rek zit wel héél hoog, maar als je de tassen vol stopt en het blijft goed rijden.... ach. Dan maakt het niet uit hoe hoog ie zit.
Je kan in elk geval mooi je slaapzak kwijt onder dat rekje.
mdw schreef:
di 26 jan, 2021 15:03
M'n nieuwste aanwinst, deze komt vrijdag toe.. :D :D :D

Heb er niet aan kunnen weerstaan en een Kona Sutra ULTD gekocht 8)
En hoe bevalt die? Hoe gebruik je hem?
Set DT Swiss wielen op basis van tweededehandse 240s naven en XM421 velgen. Voor gedeeld gebruik op de MTB en de Gravelbike.

Eerste keer dat ik wielen spaak met alu nippels (meegeleverd bij de velgen). Gelukkig worden er reservenippels bijgeleverd want als je spaaksleutel niet 100% perfect zit draai je de nippels zo kapot. Squorx is wel handig.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
Achteraan een oudere Racing Ralph, vooraan een nieuwe. De oude meet zogezegd 2.10" (55-584), de nieuwe 2.25" (57-584), maar beide meten 54mm breed op 25mm velgen.

Toch wel veelzijdig, dat Tripster A/T frame. Maar dan wel alleen het frame want de vork loopt aan. Nu nog op zoek naar nieuwe voorvork die wel oogjes heeft voor bagage en ruimte voor 27.5"x2.25" (57-584). Ik weet dat er op bikepacking.com een lange lijst is van vorken met oogjes maar de grote vraag is wat er überhaupt leverbaar is...

Nieuwe Schwalbe tubeless ventielen zijn top. Je kan er een 4mm hex insteken om het ventiel goed te kunnen vast- en losdraaien en de rubber past goed in de velg. De banden hielden ook druk zonder sealant.
bdr schreef:
za 06 mar, 2021 23:35
Voor gedeeld gebruik op de MTB en de Gravelbike.
Die is er leuk van opgeknapt :)

bdr schreef:
za 06 mar, 2021 23:35
Ik weet dat er op bikepacking.com een lange lijst is van vorken met oogjes maar de grote vraag is wat er überhaupt leverbaar is...
Kijk eens bij Bombtrack voor een vork, de BPC vork die ik zoek zou binnenkort weer leverbaar moeten zijn. Misschien dat ervoor of erna een batch met een ander type komt?

Mocht je staal zoeken, komt er wel eens gebruikt wat van Surly voorbij.
@bdr: ik wist niet dat dat past in mijn Kinesis AT! (Ik heb ook de blauwe). Ik zit af en toe ook naar vorken met cargo mounts te kijken. Nadat wij hem kochten is Kinesis zelf ook een paar keer gewisseld. Er wordt nu een Columbus Cross vork bij geleverd. En die is er ook in een Cross+ versie met cargo mounts. Nergens te vinden helaas...

De best betaalbare was de eigen vork van Goldsprintshop voor iets van 300 euro, deze had ook cargo mounts. Ook niet meer verkrijgbaar.
.Foutje
bdr schreef:
za 06 mar, 2021 23:35
(...) want de vork loopt aan. Nu nog op zoek naar nieuwe voorvork die wel oogjes heeft voor bagage en ruimte voor 27.5"x2.25" (57-584). Ik weet dat er op bikepacking.com een lange lijst is van vorken met oogjes maar de grote vraag is wat er überhaupt leverbaar is...
Jurr schreef: Kijk eens bij Bombtrack voor een vork, de BPC vork die ik zoek zou binnenkort weer leverbaar moeten zijn. Misschien dat ervoor of erna een batch met een ander type komt?

Mocht je staal zoeken, komt er wel eens gebruikt wat van Surly voorbij.
Sonny schreef: @bdr: ik wist niet dat dat past in mijn Kinesis AT! (Ik heb ook de blauwe). Ik zit af en toe ook naar vorken met cargo mounts te kijken. Nadat wij hem kochten is Kinesis zelf ook een paar keer gewisseld. Er wordt nu een Columbus Cross vork bij geleverd. En die is er ook in een Cross+ versie met cargo mounts. Nergens te vinden helaas...

De best betaalbare was de eigen vork van Goldsprintshop voor iets van 300 euro, deze had ook cargo mounts. Ook niet meer verkrijgbaar.
En ik dacht dat een vork een vork is als er vork op staat.
Als ik dit lees dan besef ik dat des te meer ik lees ik steeds meer besef dat ik heel weinig weet. :?