Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 68 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Ben erg nieuwsgierig naar de fiets die er aan hangt!
Een custom stalen WiND Cycleworks hangt er aan het stuur.
Handgebouwd in Goes.
http://www.windcycleworks.nl
Een sportbril op sterkte. Multifocaal.
Ik verbaas me erover dat de markt voor een multifocale sportbril blijkbaar zo klein is gezien de toename van sportieve krasse knarren. Maar goed: uiteindelijk gevonden. Nu kijken of het prettig is.
bril.jpg
Bij welke winkel koop je zo'n bril?
Van welk merk?
DaVinci schreef:
za 20 feb, 2021 15:39
Bij welke winkel koop je zo'n bril?
Van welk merk?
bril van Oakley gekocht bij mijnsportbrilshop.nl
Leuk, ook overwogen, maar combi sportbril en lenzen bevalt beter, kan je de bril ook af doen bij regen/condens etc. (geen idee hoe multifocaal en lenzen combineren overigens, ik ben enkel bijziend)
bast1aan schreef:
za 20 feb, 2021 15:52
Leuk, ook overwogen, maar combi sportbril en lenzen bevalt beter, kan je de bril ook af doen bij regen/condens etc.
Plus zonnebril mogelijk.

Maar hier ook (nog) geen multifocaal nodig dus kan er verder niet over oordelen :)
Fedor schreef:
za 20 feb, 2021 16:50
Plus zonnebril mogelijk.
Ja, precies. Ik herinner me ook iemand die had een sportbril met verwijderbare voorglazen zonder sterkte en binnenglazen op sterkte. Kon je dus ook zonnebril van maken op sterkte, en zo'n geel glas voor 'snachts, etc. Helaas weet ik het merk niet.
bast1aan schreef:
za 20 feb, 2021 18:49
Fedor schreef:
za 20 feb, 2021 16:50
Plus zonnebril mogelijk.
Ja, precies. Ik herinner me ook iemand die had een sportbril met verwijderbare voorglazen zonder sterkte en binnenglazen op sterkte. Kon je dus ook zonnebril van maken op sterkte, en zo'n geel glas voor 'snachts, etc. Helaas weet ik het merk niet.
Die kan je daar ook kopen maar ik vond het wel wat fragiel. Ik zag me in mijn tentje niet de boel schoonmaken en weer in elkaar zetten. Ik fiets nooit met zonnebril. Zeker niet op de mtb maar ook op vakantiefiets niet.
Bijzonder blij met mijn nieuwe aanwinst, een Kona Unit.
896540D6-4E52-4A51-8BF0-0421C81B4EB2.jpeg
Dat zijn wel heel weinig versnellingen :o .
Ach, twee QR dropouts van een eerder modeljaar erin en er kan zo een Rohloff in ;)

Of de spacertjes eraf en een cassette erop :)

Leuke fiets! Maar ja, heb er zelf natuurlijk er ook twee gehad ;)
Laatst gekregen: oude heuse "Vintage" 🥸 Campingaz brander "Globetrotter", werkt op 90 gram prikblikjes die nergens meer verkocht worden.
brander1.jpg
brander2.jpg
Nu de vraag: wat ermee doen? Zouden er nog liefhebbers voor zijn? Ik heb niet zo'n behoefte om een museum in campingbranders te beginnen eigenlijk.
Ombouwen tot luchtverfrisser op het toilet?
Hoe dan, geschroeide lavendel ofzo?

Cool ding wel 8) . Echt geen campingbrandermuseum nee?
Voor de nieuwe winkel van Sint Christophorus?
voor een andere inhoud en dan aan de voorvork van een bikepacking-fiets? :wink:
ik bedoel: zou de buitenkant weer ergens voor gebruiken
Af en toe mag er ook iets in de kliko!
Bert van Sprang schreef:
wo 24 feb, 2021 10:26
Af en toe mag er ook iets in de kliko!
Foei!

verzamelwoede-5.jpg
Senior2 schreef:
wo 24 feb, 2021 08:51
Voor de nieuwe winkel van Sint Christophorus?
Ja zoiets lijkt me leuk.
Ik ontdekte vandaag ook het bestaan van https://classiccampstoves.com/ maar ik krijg meteen het idee dat die Campingaz Globetrotter hier te modern voor is.

Weggooien kan maar ook weer beetje respectloos voor iets wat ik net heb gekregen :)