Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 63 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2572 berichten
Setje banden, Vittoria Corsa G+, voor de mooi weer fiets en paar SealSkinz lobster claw aka Spock mittens.
IMG_2251.jpg
Wat onderdelen om nieuwe wielen voor een stadsfiets te bouwen. De naven zijn al eerder van Marktplaats geplukt.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dubbele post :roll:
De Sint kwam langs met een nieuw zadeltasje en bel.
zadeltas.jpeg
bel.jpeg
Voor wie interesse heeft, de zwarte Spurcycle fietsbel komt beschikbaar op Marktplaats.
Jarno schreef:
ma 07 dec, 2020 11:28
De Sint kwam langs met een nieuw zadeltasje en bel.
Leuke aanwinsten!

Jarno schreef:
ma 07 dec, 2020 11:28

Voor wie interesse heeft, de zwarte Spurcycle fietsbel komt beschikbaar op Marktplaats.
Zou je voor mij even in een pb'tje kunnen zetten wat 'ie moet kosten en waar 'ie af te halen is?

Kan 'ie bij mij misschien onder de kerstboom om m'n kompasbel met slecht richtingsgevoel te vervangen ;)
Jurr schreef:
ma 07 dec, 2020 11:43
Jarno schreef:
ma 07 dec, 2020 11:28

Voor wie interesse heeft, de zwarte Spurcycle fietsbel komt beschikbaar op Marktplaats.
Zou je voor mij even in een pb'tje kunnen zetten wat 'ie moet kosten en waar 'ie af te halen is?

Kan 'ie bij mij misschien onder de kerstboom om m'n kompasbel met slecht richtingsgevoel te vervangen ;)
En als hij voor Jurr te ver is heb ik misschien wel interesse :)
Fedor schreef:
ma 07 dec, 2020 12:58
Jurr schreef:
ma 07 dec, 2020 11:43
Jarno schreef:
ma 07 dec, 2020 11:28

Voor wie interesse heeft, de zwarte Spurcycle fietsbel komt beschikbaar op Marktplaats.
Zou je voor mij even in een pb'tje kunnen zetten wat 'ie moet kosten en waar 'ie af te halen is?

Kan 'ie bij mij misschien onder de kerstboom om m'n kompasbel met slecht richtingsgevoel te vervangen ;)
En als hij voor Jurr te ver is heb ik misschien wel interesse :)
Ik had niet door dat daar zoveel interesse in zou zijn, hier en op Marktplaats. Maar het plan is inderdaad dat Jurr hem overneemt.
https://www.adidas.nl/terrex-ax3-gore-t ... C0516.html

Ik was al een tijd op zoek naar nieuwe wandelschoenen om mee te fietsen (wil geen klikkers) en ben zeer tevreden met deze schoenen als vervangers van mijn Meindl-Gtx-schoenen. De (continental)zool is stijf genoeg (voor mij) en ik heb hierin nog geen last van tintelende voeten gehad. Daarnaast zijn ze licht, maar toch stevig, en loopt het heerlijk de supermarkt in.
Zien er goed uit.
Ik gebruikte daar Lowa Arco gtx-en voor :D
:shock: Wat een vette Adidasjes!
Zelf hier al 2 paar Meindl Caribe gtx voor m'n werk opgelopen.

OT: Nieuwe aanwinsten!
Ratio kit 12 speed mechanisch schakelen met behoud van mijn 11 speed roadshifters.
Apex1 rechter shifter 11 sp
NX Eagle 11-50 cassette 12 sp
NX Eagle derailleur wieltjes 12 sp

This upgrade kit allows you to pair 11 speed mechanical SRAM shifters with a 12 speed Eagle™ derailleur and cassette.
https://bikepacking.com/news/ratio-12-s ... grade-kit/
Mijn nieuwste aanwinst is een set Schwalbe One 650c banden voor een kinderkoersfiets en geen Shimano 9-speed ketting. Gisteren, 14 december geleverd. Op 8 september besteld bij Rose.

Geen Shimano-ketting omdat die de bestelling ophield. Ik heb ze verleden week uit de bestelling laten halen omdat ik anders nooit de banden zou ontvangen. M.a.w. van begin september tot nu kan Rose nog altijd geen Shimano ketting leveren. Shimano heeft echt een groot probleem. Ik heb er spijt van dat ik die ketting in mijn winkelmandje gedropt had, heb nog KMC X-9 liggen...
Setje nieuwe CLB-remgreeprubbers:

Afbeelding
bdr schreef:
di 15 dec, 2020 23:12
Mijn nieuwste aanwinst is een set Schwalbe One 650c banden voor een kinderkoersfiets en geen Shimano 9-speed ketting. Gisteren, 14 december geleverd. Op 8 september besteld bij Rose.

Geen Shimano-ketting omdat die de bestelling ophield. Ik heb ze verleden week uit de bestelling laten halen omdat ik anders nooit de banden zou ontvangen. M.a.w. van begin september tot nu kan Rose nog altijd geen Shimano ketting leveren. Shimano heeft echt een groot probleem. Ik heb er spijt van dat ik die ketting in mijn winkelmandje gedropt had, heb nog KMC X-9 liggen...
Ik snap dan ook niet waarom je bij Rose zou bestellen, Er zijn zoveel andere winkels die precies hetzelfde leveren, in NL vaak zonder verzendkosten en in D met dezelfde maar wel vaak sneller leveren. Rose is nu ook niet vaak de goedkoopste te noemen
Begrijp de voorkeur voor Shimano kettingen niet. Ondingen. Je koopt die KMC ketting (X9) over de toonbank voor minder dan €13, dus zonder verzendkosten. KMC kettingen gaan 500-1000 km langer mee. 15 jaar ervaring. Rose bikes is ook gewoon duur.
Rose is duur en een vervelende club als ze spullen kwijt zijn - die verhalen ze dan maar op de klant...die niks heeft gehad.

Shimano kettingen zijn leuk voor als die van KMC of SRAM op zijn :D
_Peter_ schreef:
vr 18 dec, 2020 00:55
Ik snap dan ook niet waarom je bij Rose zou bestellen, Er zijn zoveel andere winkels die precies hetzelfde leveren, in NL vaak zonder verzendkosten en in D met dezelfde maar wel vaak sneller leveren. Rose is nu ook niet vaak de goedkoopste te noemen
Er zijn helemaal niet zoveel webwinkels die 650c banden aanbieden.

1.jpg
Bickepacken is slecht voor de gezondheid
sjefke schreef:
vr 18 dec, 2020 01:10
Begrijp de voorkeur voor Shimano kettingen niet. Ondingen. Je koopt die KMC ketting (X9) over de toonbank voor minder dan €13, dus zonder verzendkosten. KMC kettingen gaan 500-1000 km langer mee. 15 jaar ervaring. Rose bikes is ook gewoon duur.
Je hebt in alles gradaties, dit ging over een Shimano HG-93 ketting, dus Deore XT of Ultegra-kwaliteit, voor 12,15€. Maar dus niet leverbaar. Ik heb hier SRAM, KMC en Shimano kettingen doorheen lopen en merk geen grote verschillen, de goedkoopste SRAM kettingen slijten wel het snelste.

Ik ben tevreden over mijn 11-speed Shimano-kettingen. Mijn huidig paar houdt het nu al 6000 km vol wat gezien bovenstaand gebruik best goed is.
Fietsert7 schreef:
vr 29 mei, 2020 21:56
Zojuist een eerste rit met mijn nieuwe Santos gemaakt, en wat fietst dat ontiegelijk lekker zeg. :D
Welk type van Santos heeft u?
WillemD schreef:
vr 18 dec, 2020 16:21
Fietsert7 schreef:
vr 29 mei, 2020 21:56
Zojuist een eerste rit met mijn nieuwe Santos gemaakt, en wat fietst dat ontiegelijk lekker zeg. :D
Welk type van Santos heeft u?
Een Travelmaster 3+

Bijlagen

Voor de mtb wiel set van de Sutra maar eens wat hope spul testen :p
D858D1EC-46F5-4038-B9CE-7178DF5587ED.jpeg