Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 62 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
_Peter_ schreef:
zo 22 nov, 2020 00:00
Grandonneur schreef:
za 21 nov, 2020 17:50
Grum schreef:
za 21 nov, 2020 12:42
Nieuw projectje... mijn Velo Orange Neutrino in aanbouw. 20" minivelo. Heb lang getwijfeld tussen SS, derailleur of versnellingsnaaf.. gekozen voor Alfine. Derailleur zal veel te laag hangen.
Derri kon prima hoor. Ook lange arm. Op ligfietsjes is de combo 406 wiel met derri volkomen courant.
Helemaal waar , alleen wel erg gevoelig voor vuil en rommel wat op de weg ligt kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Zeker als je het hele jaar door fietst pakt de ketting juist ook extra veel zand en zout mee als je met een klein wiel en derrie rijdt.
Daarom voor versnellingsnaaf gekozen. Ook geldig voor remblokjes vrees ik.. .
Ook voor de blokjes in je schijfremmen, helaas. Voor de winter gebruik ik dan ook goedkope (waarschijnlijk chinese) blokjes, ze gaan sowieso al korter mee (de dure ook overigens) maar dat scheelt dan weer in de kosten.
Nog niet binnen maar wel besteld ondanks Corona, mijn nieuwe Avaghon X29 https://avaghon.nl/avaghon-x29/. Levering eind december :D
Lekkerrrr :)

Nog een andere kleur dan Avaghon-groen? ;)
RealRedHair schreef:
di 24 nov, 2020 13:33
Nog niet binnen maar wel besteld ondanks Corona, mijn nieuwe Avaghon X29
Gaaf! hoe gaat 'ie eruit zien?

RealRedHair schreef:
di 24 nov, 2020 13:33
https://avaghon.nl/avaghon-x29/
Ze hebben een nieuwe website :o. sjiek hoor. Mooie gallerij ook. Titanium X29 met S&S, kan gewoon.
RealRedHair schreef:
di 24 nov, 2020 13:33
Nog niet binnen maar wel besteld ondanks Corona, mijn nieuwe Avaghon X29 https://avaghon.nl/avaghon-x29/. Levering eind december :D
Gefeliciteerd! Hoe wordt 'ie afgemonteerd?

Grandonneur schreef:
di 24 nov, 2020 15:51

Ze hebben een nieuwe website :o. sjiek hoor. Mooie gallerij ook.
Ha, leuk! Die had ik nog niet gezien!

Grandonneur schreef:
di 24 nov, 2020 15:51

Titanium X29 met S&S, kan gewoon.
Scherp gespot! Doe mij die maar :) Alleen nog m'n tractorbanden kwijt kunnen.... ;)
Jurr schreef:
di 24 nov, 2020 16:05
Scherp gespot! Doe mij die maar :) Alleen nog m'n tractorbanden kwijt kunnen.... ;)
65mm max (bij 27,5")... nog niet dik genoeg?
Fedor schreef:
di 24 nov, 2020 16:17

65mm max (bij 27,5")... nog niet dik genoeg?
Helaas niet. Ik rij met 75mm. 75-584, ook wel 27.5x3.0

En als m'n tweede wielset klaar is ook met 29x2.6 ;)
Hallo!

Heb nu zwarte Avaghon S28 dus ik vond die groene wel wat anders en die was zonder meerprijs. Voor afmontage zie bijlage. Gewoon dat wat je nodig hebt denk ik. Als ik hem heb post ik wel fotootje. Insteek is om volgend jaar met zoon flink stuk te gaan fietsen; hij op de oude en ik op de nieuwe Avaghon.

Bijlagen

Ik ben wel benieuwd hoe dat Baramind trekking stuur gaat bevallen, of heeft iemand daar al ervaring mee?
Volgens mij had Marco stuur tijd zelf gebruikt en dat beviel goed. Heb gevoelige polsen dus wilde het maar eens proberen.
SQlab heeft eens een stuur op de markt gebracht met een plastic shim op de plek van de stuurpen. Met als doel om trillingen te dempen.
Ik kan het nu niet meer vinden.
Nu zetten ze in op full carbon sturen. Ook voor trekking fietsen.

Carbon is drie keer zo duur.
Carbon bevalt mij nog steeds het beste (om die reden?).
Ik heb voor mijn Nigor Wicki Up tent een halve binnentent gekocht. Ik ben van plan deze (grote) tent ook op solotochten mee te gaan nemen. Met de hele binnentent is de voorruimte zeer beperkt. Nu verwacht ik bij slecht weer binnen op mijn Helinox stoel te kunnen zitten. Een stoel die steeds punt van discussie is: meenemen of thuislaten?
Ik ga kijken of dit bevalt.

Bijlagen

Wij zitten met een volledige binnentent ook binnen in de wickyup4. Met een stoelkruis tussen de pootjes van de nigor-stoeltjes zodat we daarmee het grondzeil niet beschadigen. Voordeel is dat we muggenvrij zitten.
LHTJoost schreef:
do 26 nov, 2020 20:11
Nu verwacht ik bij slecht weer binnen op mijn Helinox stoel te kunnen zitten. Een stoel die steeds punt van discussie is: meenemen of thuislaten?
Ik ken het gevoel. Ik heb de lichtste versie dus net wat meer dan een halve kilo. Maar die moet toch wel meegesjouwd worden.

Als ik weet waar ik ga kamperen check ik of er al mogelijkheden zijn (picknickbank en zo). Anders gaat de stoel mee, zit er dan toch meestal enkele uren op tussen fietsen en slapen.
Polling schreef:
vr 27 nov, 2020 07:17
Wij zitten met een volledige binnentent ook binnen in de wickyup4. Met een stoelkruis tussen de pootjes van de nigor-stoeltjes zodat we daarmee het grondzeil niet beschadigen. Voordeel is dat we muggenvrij zitten.
Vind ik toch wel een risico. Ik ga zien hoe het bevalt.
_Peter_ schreef:
zo 22 nov, 2020 11:52
Ook voor de blokjes in je schijfremmen, helaas. Voor de winter gebruik ik dan ook goedkope (waarschijnlijk chinese) blokjes, ze gaan sowieso al korter mee (de dure ook overigens) maar dat scheelt dan weer in de kosten.
Ik rij al meer dan een jaar met dezelfde blokken in m'n bb7's door weer en wind...

Ik heb voor mezelf voor onder de kerstboom een Hope Pro 4 naafje besteld en een handvol DT Swiss spaakjes :D
(had de Hope voornaaf al liggen - uitverkoop 2018 - en de velgen(Ryde DP18) - uitverkoop 2019 - ook al)
Shadow schreef:
vr 27 nov, 2020 14:36

Ik heb voor mezelf voor onder de kerstboom een Hope Pro 4 naafje besteld en een handvol DT Swiss spaakjes :D
(had de Hope voornaaf al liggen - uitverkoop 2018 - en de velgen(Ryde DP18) - uitverkoop 2019 - ook al)
Leuk! Welk frame komen de wielen in?
Een Pryma 75-zadel. Nog wel een beetje werk nodig om het weer in model te krijgen, maar het leer ziet er nog goed uit.

Ik viel vooral voor het slimme spanmoertje. :)

Afbeelding

Afbeelding
Jurr schreef:
za 28 nov, 2020 18:01
Leuk! Welk frame komen de wielen in?
Jan Janssen Vuelta frame uit 90's, nieuw van mp af geplukt, had al die jaren door de showroom gezworven...
IMG_20201127_215252_329.jpg
Ik ga nog ff met de polijsting aan de slag want die is niet naar m'n zin...