Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 58 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Die zijn niet gemaakt om ondersteboven te hangen helaas. Wel een mooi lichtbeeld zonder dat je je tegenligger ermee verblindt.

Ben wel benieuwd wat er allemaal mee gaat met zo'n drager. Maar daar kunnen we voor naar het paklijst topic ;)
Ben er uit de lamp kun je dus twee kanten op monteren de ring die kan 180graden gedraaid worden dus heb de reflector nu aan de bovenkant. Betreft lading heb ik gekozen voor de drager dat je er tassen aan kunt hangen maar daarnaast ook alleen een losse rugzak voor bovenop heb achter geen nu geen drager dus ben benieuwd hoe hij zich gaat gedragen met bepakking ik als het te zwaar wordt kan ik nog kiezen voor een zadel tas naar voor zover wil ik het proberen met twee lichte tassen voor en tent bovenop.

Alleen heb ik nog een slaapzak nodig van minimaal 2 meter en niet te zwaar tot nu toe alleen maar dure modellen gezien.
Toch merk ik toch nog vaak dat tegenliggende fietser niet zo gecharmeerd zijn van de lamp dan ikzelf ondanks de reflector die inderdaad verblinding moet voorkomen maar misschien is dit ook een kwestie van afstelling. Bedankt iedereen voor meedenken zal nog wel is een foto sturen van volgepakte fiets
rsz_img_20200717_173705443.jpg
Zachtjes aan spulletjes verzamelen voor m'n Jan Janssen racer 8)
Dura-Ace 7800 remmen, de laatste volledig gepolijste serie 8)
Wereldfietser1989 schreef:
do 16 jul, 2020 20:14
Het is een lamp van merk busch en muller type iq-x
Die kan je niet zomaar ondersteboven monteren. Kans op het verblinden van tegenliggers is groot (strooilicht wat dan naar boven ipv naar onder schijnt.
Fedor schreef: [quote=Wereldfietser1989 post_id=371585 time=<a href="tel:1594923242">1594923242</a> user_id=19858]
Het is een lamp van merk busch en muller type iq-x
Die kan je niet zomaar ondersteboven monteren. Kans op het verblinden van tegenliggers is groot (strooilicht wat dan naar boven ipv naar onder schijnt.
[/quote]

Klopt je hebt gelijk. Ik kwam erachter bij het monteren dat de ring die de lamp op zijn plek houd 180graden gedraaid kan worden de lamp kun je dus ophangen en laten staan zeg maar ik zag dit pas later de lamp hangt nu onder maar reflector zit bovenin zoals het hoort.
Delaguerre schreef:
vr 29 mei, 2020 20:44
De Pinion 1.18 was even wennen, er ging zelfs een crank los zitten (zelf weer vastgezet),
Ook heeft Chris van Vakantiefietser de pinionbevestiging aan het frame dubbel gechecked.

1500 km verder met mijn fiets hoor ik sinds kort een onregelmatig suizen als ik kracht op de pedalen zet, bijv bij een klimmetje, maar ook als ik aanzet op vlakke stukken. Het geluid gaat weg als je de druk op de pedalen weghaalt. Ik ben geen 'stamper', maar af en toe even flink aanzetten moet natuurlijk zonder bijwerkingen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

PS. Als ik de fiets ophang in de schuur is het effect door met de hand de pedalen rond te draaien niet na te bootsen, dus kan het niet precies detecteren.
Delaguerre schreef:
ma 20 jul, 2020 11:07
Delaguerre schreef:
vr 29 mei, 2020 20:44
De Pinion 1.18 was even wennen, er ging zelfs een crank los zitten (zelf weer vastgezet),
Ook heeft Chris van Vakantiefietser de pinionbevestiging aan het frame dubbel gechecked.

1500 km verder met mijn fiets hoor ik sinds kort een onregelmatig suizen als ik kracht op de pedalen zet, bijv bij een klimmetje, maar ook als ik aanzet op vlakke stukken. Het geluid gaat weg als je de druk op de pedalen weghaalt. Ik ben geen 'stamper', maar af en toe even flink aanzetten moet natuurlijk zonder bijwerkingen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

PS. Als ik de fiets ophang in de schuur is het effect door met de hand de pedalen rond te draaien niet na te bootsen, dus kan het niet precies detecteren.
Riem op de correcte spanning?
Zo ja smeren met siliconen spray [ als je een riem hebt]
Werkt dat niet dan is de kans dat het uit de freewheel body van je achterwiel komt groter dan van je pinion bak.
XOSS G+
Een simpele GPS fietscomputer uit Hongkong.
Reviews op het wereldwijdeweb: uitersten van best budget tot wasted money.
Het apparaat werkt al meer dan een week goed;)
Enig minpunt is tijdsduur sync data Strava.
Het gaat met snelheid die ik nog ken van mijn 9.6k Global Village teleport modem beginjaren '90.

/J
IMG_2100.jpg
Ik had een nieuwe oplader nodig voor mijn telefoon/ tablet en ed - het is de HYPER 100Wh Gan charger 2x USB-C 2X USB-A USA/UK/Eur geworden - vanwege de grote output, relatief lichtgewicht en de mogelijkheid hem in alle werelddelen te gebruiken:
Ben nu nog aan het wachten op de levering van een goede USB C tot USB C 100w kabel: Anker Powerline III Type C Fast Charging Cable 2.0, PD
Met beide hoop ik de laptop net zo snel of sneller als met de originele hp oplader op te laden zodat hij met ca 90 min weer helemaal vol is.

Afbeelding

Afbeelding
ik wou graag een oude stalen racefiets hebben, eindelijk een leuke gevonden. Heeft nog een beetje TLC nodig maar dat komt wel goed ( beetje hobby project )

desondanks zijn leeftijd, ziet het nog netjes uit ( de lak is niet eens dof, wel een paar plekjes maar dat is niet zo gek.. ik was bang om te kijken in het frame bij de zadelpen maar daar was alles echt smetteloos, geen roest niets !)
Gazelle .JPG

een mooie nieuwe Brooks cambium zadel is onderweg ( de moderne zadel kan echt niet imao) tevens goed poetsen, smeren en vervangen wat versleten is :)
Mooie fiets en lekker kleurtje! Benieuwd hoe ze er uiteindelijke uit komt te zien na de tlc.
Grandonneur schreef:
wo 29 jul, 2020 12:05
Mooie fiets en lekker kleurtje! Benieuwd hoe ze er uiteindelijke uit komt te zien na de tlc.
Ik houd hem origineel hoor geen verprutsing oid ( alleen hoe mooi ik ook de Campagnolo trappers vind, ik kan ermee echt niet trappen :( te grote voeten voor die binders... even een setje spd zo goed mogelijk proberen retro te camoufleren ).

Dze kwam voor zover ik weet niet met Campa's origineel, ik denk dat dit het enige verandering is tegenover de originele uitvoering ( dacht suntour >? ) ik ben ook niet helemaal uit als de fiets uit 1973 of 1983 komt ( frame code/bouwjaar lijkt erg op deze 2 jaren ) Iemand een idee?
Misschien dat Rob het weet, https://www.robfietst.nl/2018/02/gazell ... -1973.html, en anders net als Rob een mailtje naar Gazelle.
_Peter_ schreef:
wo 29 jul, 2020 12:41
Misschien dat Rob het weet, https://www.robfietst.nl/2018/02/gazell ... -1973.html, en anders net als Rob een mailtje naar Gazelle.
haha ja daar kwam ik zijn sheet tegen idd. :) mooi hoor dat oude spul :)
Kleine terugkoppeling op de Hyperjuice en de Anker kabel. Heb ze beide voor het eerst gebruikt om de laptop mee op te laden en de snelheid is mooi net zo snel als bij de originele lader. Volgende experiment wordt het opladen van de telefoon maar verwacht daar ook dezelfde snelheid als bij de originele Samsung lader.

Verder net besteld bij Bol een nieuwe oplader voor mijn camera accu's: Chilipower duo lader ChiliPower Panasonic DMW-BLC12 dubbella ... (tegelijk) als vervanging van mijn Yanec lader yuc001. voordeel van de nieuwe lader is dat hij usb C aansluiting heeft en 2 batterijen tegelijk kan laden - weegt 55 gr. - en scheelt weer een usb kabel meenemen. Nu t.z.t. nog een paar nieuwe batterijen - huidige zijn 1000mah en wil ze vervangen voor 1700mah accu's.

Afbeelding
Valentino Dailybiker schreef:
wo 29 jul, 2020 11:47
ik wou graag een oude stalen racefiets hebben, eindelijk een leuke gevonden. Heeft nog een beetje TLC nodig maar dat komt wel goed ( beetje hobby project )

desondanks zijn leeftijd, ziet het nog netjes uit ( de lak is niet eens dof, wel een paar plekjes maar dat is niet zo gek.. ik was bang om te kijken in het frame bij de zadelpen maar daar was alles echt smetteloos, geen roest niets !)

Gazelle .JPG


een mooie nieuwe Brooks cambium zadel is onderweg ( de moderne zadel kan echt niet imao) tevens goed poetsen, smeren en vervangen wat versleten is :)
Mooie Tour de l'Avenir! Lijkt me eerder '83 dan '73, te oordelen naar de vorkkroon en de stuitnokken op de bovenbuis.

Veel plezier ermee!
non-fixie schreef:
do 30 jul, 2020 23:25
Valentino Dailybiker schreef:
wo 29 jul, 2020 11:47
ik wou graag een oude stalen racefiets hebben, eindelijk een leuke gevonden. Heeft nog een beetje TLC nodig maar dat komt wel goed ( beetje hobby project )

desondanks zijn leeftijd, ziet het nog netjes uit ( de lak is niet eens dof, wel een paar plekjes maar dat is niet zo gek.. ik was bang om te kijken in het frame bij de zadelpen maar daar was alles echt smetteloos, geen roest niets !)

Gazelle .JPG


een mooie nieuwe Brooks cambium zadel is onderweg ( de moderne zadel kan echt niet imao) tevens goed poetsen, smeren en vervangen wat versleten is :)
Mooie Tour de l'Avenir! Lijkt me eerder '83 dan '73, te oordelen naar de vorkkroon en de stuitnokken op de bovenbuis.

Veel plezier ermee!
a top thx!

met de frame nummer kwam ik ook uit 1973 of 1983 ( eerste cijfer izijn hetzelfde bij deze 2 jaren), Ik zag dat de 73 niet zo een kabelstop heeft en deze wel idd..
Een nieuwe zadel voor mijn oude fiets uit 1983 :)

Brooks csambium.JPG

Klein schets hoet het gaat worden :) Misschien nog een leuke stuurtas voor de wat langere ritten
work in progress.jpg
Serienummer van 3050000 tot 4000000 is 1973 en 3000000 tot 4000000. Dus nu maar hopen dat je onder de 3050000 zit (en dan zou het nog een 1972 model kunnen zijn. Ik zie trouwens verrassend veel goudkleurige fietsen en eigenlijk geen bordeauxrode. misschien is dat ook nog een aanknopingspunt. Bepaalde kleuren die wel of niet in een jaar werden geleverd.