Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 30 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Leon schreef:
zo 21 jul, 2019 09:52
Shadow schreef:
zo 21 jul, 2019 09:35
Ja ze zijn duur, maar de energie die zo'n standaard UN55 weg vreet door zijn 'rubberen' gevoel en rammelende cups maakt de lage prijs niet goed.
Heb je voor die energie enige kwantitatieve schatting ten opzichte van wat jij beter vindt?
Van die rammelende cups heb ik de afgelopen 200000 km niks gemerkt, mijn goedkope trapassen draaiden op het einde van de fiets net zo als in het begin.
Dan heb je geluk, ik had een gevalletje 30,5 / 31mm (lagerhuis - cup) dus de boel zit gewoon los. Dat weet je nooit als je een UN55 koopt :D kan ook zo maar goed zijn, maar de White Industries en Phil Wood bb's voelen 'stijver', meer voortstuwing, minder flex, maar da's mijn gevoel.
De crank + ovaal blad zijn ook binnen. Toch maar even naar Mantel in Den Bosch gereden voor de fysieke voorraad.
113B237D-EF6E-4A29-A30A-9065F257F6FB.jpeg
Xt crank met 36t ovaal blad
2EACBCFE-9406-4CEB-8285-3EFF9A672AEC.jpeg
Hij is rijdbaar.... als singlespeed op 36x11. En zonder remmen
Shadow schreef:
zo 21 jul, 2019 19:06
Leon schreef:
zo 21 jul, 2019 09:52
Shadow schreef:
zo 21 jul, 2019 09:35
Ja ze zijn duur, maar de energie die zo'n standaard UN55 weg vreet door zijn 'rubberen' gevoel en rammelende cups maakt de lage prijs niet goed.
Heb je voor die energie enige kwantitatieve schatting ten opzichte van wat jij beter vindt?
Van die rammelende cups heb ik de afgelopen 200000 km niks gemerkt, mijn goedkope trapassen draaiden op het einde van de fiets net zo als in het begin.
Dan heb je geluk, ik had een gevalletje 30,5 / 31mm (lagerhuis - cup) dus de boel zit gewoon los. Dat weet je nooit als je een UN55 koopt :D kan ook zo maar goed zijn, maar de White Industries en Phil Wood bb's voelen 'stijver', meer voortstuwing, minder flex, maar da's mijn gevoel.
Je gaat dan ook meteen sneller omdat je portemonnaie leeg is. :wink:
jwkeij schreef:
ma 29 jul, 2019 22:37
De crank + ovaal blad zijn ook binnen. Toch maar even naar Mantel in Den Bosch gereden voor de fysieke voorraad.
113B237D-EF6E-4A29-A30A-9065F257F6FB.jpeg

2EACBCFE-9406-4CEB-8285-3EFF9A672AEC.jpeg
en €95,- armer, of had je geluk?
Ik ben wel meer dan €95,- armer, hoor. :lol: Anders hoor ik graag waar je een XT crank + AB voorblad voor dat bedrag kan inrekenen. Dan ga ik met een slaapzak voor de deur liggen. Wel had ik geluk: het was op voorraad.
_Peter_ schreef:
di 30 jul, 2019 00:31
Je gaat dan ook meteen sneller omdat je portemonnaie leeg is. :wink:
Ik heb een portemonnee van uien-leer, ken je dat?
Als ik hem open doe springen de tranen me in de ogen :wink:
Ge-wel-dig :D
Altijd fijn :D

Bijlagen

Tatonka-voortasjes waren na de laatste reis nu echt versleten. Bij Bergfreunde een setje Vaude aqua front light besteld. Nu in de aanbieding voor €76,97 en bij aanmelding voor de nieuwsbrief nog 5 eurie extra korting. Erg licht(500 gram), hopelijk zijn ze ook nog redelijk duurzaam.
Afbeelding
Prijs per paar?
Dat is inderdaad een goede vraag want op de site lijkt het om 1 tas te gaan, en dan wordt een setje opeens toch wel wat duurder.
nicolevelo schreef:
zo 23 jun, 2019 12:00
Na minder goede ervaringen met een Thermarest Neoair Xlite SV (speed valve), verlangde ik weer naar de degelijkheid van een 'selfinflating' matras. Ik kocht de nieuwe Thermarest ProLite Apex, een verder ontwikkelde versie van de ProLite. Lekker stevig, comfortabel, betaalbaar en toch redelijk lichtgewicht. En hij ziet er nog mooi uit ook :lol:.

Schermafbeelding 2019-06-23 om 11.50.54.png
Ik heb dit matras, de Thermarest ProLite Apex, nu een maand gebruikt en ben er tevreden mee: ligt comfortabel en stabiel (wel iets harder dan een neoair), maakt geen geluiden (in tegenstelling tot de neoair), is in een wip opgeblazen en lijkt behoorlijk robuust te zijn. De wide versie (180 cm lang en 63 cm breed) is voor mij - zijslaper - een prima afmeting.
ik denk dat van de Vaude tas de prijs per tas is. bij deze tas(sen) staat er '2x' bij en zijn het er dus twee:
https://www.bergfreunde.nl/norco-bags-a ... dragertas/


toevoeging: Gios heeft (top!) het nagevraagd:
Bert van Sprang schreef:
do 15 aug, 2019 06:40
Prijs per paar?
Ik heb die vraag ook aan Bergvrienden gesteld, en prijs is per paar. "Met de excuses over de matige informatie op de site".
Mooie tas wel die Vaude, met 1kg voor de set.
Ben wel benieuwd hoe duurzaam de tassen zijn bij intensief gebruik incl. 'ongelukjes' (bijv. fiets valt om op tas). Wonderen bestaan niet, dus er moeten consessies gedaan zijn op de slijtvastheid van het materiaal. (Geldt ook voor die van Arkel.) Ik hoop dat het geen Exped UltraLight-saga wordt.
Ook mijn Ortlieb canvas tassen kunnen er niet tegen als ik eens een boutje van de vangrail raak, mijn conclusie is dat niets voor eeuwig is en dat je steeds de juiste afweging moet maken. Wat mij verbaast dat ze lichte tassen in de markt zetten er dan tocht weer toeters en bellen zoals binnenvakken en elastieken aanhangen. Mijn broodzakjes zijn veel lichter en doen hetzelfde. Nu is de vraag of ik € 70 wil investeren om 200 gram gewicht tov mijn Ortlieb Frontrollers City te besparen. Bijkomende vraag is of de binnenvakken en het elastiek makkelijk te verwijderen is.
Ik heb mijn superlichte Arkels alles bij elkaar denk ik 2 maanden gebruikt. Ze zijn nog helemaal goed. Ik merk dat ik er als vanzelf voorzichtiger mee om ga. Ze zullen vast eerder een gat krijgen als je tegen iets puntigs gaat. Je moet je spitse haringen niet los in de tas doen en zo.
Voor grote achtertassen waar veel in kan is het meteriaal denk ik aan de lichte kant. Voor kleine tasjes is dat minder relevant.
Nieuw windjack aangeschaft ter vervanging van m'n 25 jaar oude VD windjack. :)

Afbeelding
FE-Rider schreef:
di 20 aug, 2019 21:30
Nieuw windjack aangeschaft ter vervanging van m'n 25 jaar oude VD windjack. :)

Afbeelding
Waarom zo'n extreem slecht zichtbare kleur? Of is de jas bedoeld voor wildkamperen en niet voor op de fiets?

Grappige webwinkel trouwens. Voor Sinterklaas vraag ik deze outfit: https://www.varusteleka.com/en/product/ ... plus/33047.