Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 21 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Merci :) Had die achterste remschijf al een tijd klaar liggen, en toen kwam ik op marktplaats het setje tegen. Enigszins overkill, maar ach...
Heb ze zien staan ja, remmen kunnen geen overkill zijn vind ik...
Vond ik ook ;)

Wel weer een beperking in framekeuze. Heel veel frames gaan maar tot 180mm schijf wat ze toelaten. Een groot deel van de Surly collectie blijft bij maximaal 160mm zelfs.
Goedemiddag iedereen!
Mijn dagen kunnen niet meer stuk wanneer ik weer aan het fietsen maken ben. M'n nieuwe project is een terraliner Oval uit 1998 vernieuwen en tot een sportieve randonneur met hoge kwaliteit onderdelen en niet al te zwaar (wat erg moeilijk is wanneer het frame al 2,5/3kg
weegt). De fiets is nog niet klaar zoals je ziet

Bijlagen

Gaat maar net met de beschikbare ruimte hè ;) ?
Travelmaster schreef:
vr 19 apr, 2019 19:44
Gaat maar net met de beschikbare ruimte hè ;) ?

Ja het is druk op het werk. eind van de week is het altijd een zooitje voordat we het weekend in gaan is het spik en span!
egopro schreef:
do 11 apr, 2019 09:56
willem.m schreef:
do 11 apr, 2019 09:33
Aha, dank voor je toelichting!

Ik heb nu zelf een tussenoplossing (meer backsweep in een stuur dat eerst een stukje naar voren gaat), maar als ik last blijf houden van mijn handen, dan is een positie rechterop (icm ligstuur) zoals hij hebt misschien beter. Ik hoop dat uit te stellen totdat ik een nieuwe fiets heb, wat nog wel even duurt.
Hey willem welk stuur kijk je naar? Want daar ging ook mijn interesse aanvankelijk naar uit. De veelbesproken Jones bar was mijn eerste keuze maar de prijs heeft me tegen gehouden.

Ik heb de volgende sturen bekeken:
Ergotec Trekking
Jones Bend H bar
Humpert Aerowing 2
Soma Osprey
Velo orange Postino
FSA Metropolis

Maar omdat ik het stuur in een stenen winkel wilde kopen (bij mijn eigen fietsenmaker) heb ik nu de ergotec trekking gekocht. 15 euro dus ook geen rib uit mijn lijf. Met mijn voorbouw ben ik gelimiteerd op 25,4 mm als ik een ander stuur wil zal ik ook een nieuwe voorbouw moeten kopen.
Een goed en zeker betaalbaar alternatief voor met name de Jones H bar is de z.g. Crazy Bar van Velo Orange.
Zie ook; https://www.cyclingabout.com/velo-orang ... ar-review/
Blijkt dat Koga de geheel nieuwe WTS gaat voorzien van een bijna identiek stuur als de Velo Orange Crazy Bar.
Mooie fiets overigens!
Zie zojuist dat het stuur ontworpen is door Alee Denham zelf. Hij ziet het zelf als een verbeterde versie van de Crazy Bar. Is al te koop ook bij Vakantie fietser voor 71 euro. Mooi stuur waar ik zelf ook wel zin in heb.
https://www.vakantiefietser.nl/onderdel ... ham-stuur/
bonkers schreef:
vr 19 apr, 2019 22:20
Zie zojuist dat het stuur ontworpen is door Alee Denham zelf. Hij ziet het zelf als een verbeterde versie van de Crazy Bar. Is al te koop ook bij Vakantie fietser voor 71 euro. Mooi stuur waar ik zelf ook wel zin in heb.
https://www.vakantiefietser.nl/onderdel ... ham-stuur/
Dit stuur is te bestellen via iedere Koga-dealer (€ 69,95). Onlangs ook aangeschaft.
Stop eens met die buitenboord lagers te gebruiken - geen enkele technische reden voor - gewicht besparen doe je door minder mee te nemen, niet door slechte constructies te gaan monteren.
Buitenboordlagers zijn niet bedacht voor minder gewicht, maar voor meer stijfheid en minder rolweerstand.
Totale lulkoek van fabrikanten die hun waar moesten slijten...
Totlater schreef:
vr 19 apr, 2019 22:49
bonkers schreef:
vr 19 apr, 2019 22:20
Zie zojuist dat het stuur ontworpen is door Alee Denham zelf. Hij ziet het zelf als een verbeterde versie van de Crazy Bar. Is al te koop ook bij Vakantie fietser voor 71 euro. Mooi stuur waar ik zelf ook wel zin in heb.
https://www.vakantiefietser.nl/onderdel ... ham-stuur/
Dit stuur is te bestellen via iedere Koga-dealer (€ 69,95). Onlangs ook aangeschaft.
Hoe bevalt deze?
Shadow schreef: ophouden.
Idem die belachelijk brede sturen. Er zijn natuurlijk Olympsch atleten met zulk brede schouders dat dit de juiste stuurbreedte is, maar in de praktijk vallen me vooral de kleinere dames* op die met zo'n ding hun fiets nauwelijks onder controle kunnen houden en fietsenrekken waar door deze sturen maar de helft van de bedoelde fietsen in passen.

* niet vanwege het dame-zijn, maar omdat dames nu eenmaal gemideld een stuk kleiner zijn.
Het zijn dus zoals altijd weer heren-onderdelen die op de markt gezet worden.
Leon schreef:
za 20 apr, 2019 09:28
Shadow schreef: ophouden.
Idem die belachelijk brede sturen. Er zijn natuurlijk Olympsch atleten met zulk brede schouders dat dit de juiste stuurbreedte is, maar in de praktijk vallen me vooral de kleinere dames* op die met zo'n ding hun fiets nauwelijks onder controle kunnen houden en fietsenrekken waar door deze sturen maar de helft van de bedoelde fietsen in passen.

* niet vanwege het dame-zijn, maar omdat dames nu eenmaal gemideld een stuk kleiner zijn.
Het zijn dus zoals altijd weer heren-onderdelen die op de markt gezet worden.
Waarom schrijf je dan niet "kleine personen" op de plek van "dames*"?
willem.m schreef:
za 20 apr, 2019 09:59
Leon schreef:
za 20 apr, 2019 09:28
Shadow schreef: ophouden.
Idem die belachelijk brede sturen. Er zijn natuurlijk Olympsch atleten met zulk brede schouders dat dit de juiste stuurbreedte is, maar in de praktijk vallen me vooral de kleinere dames* op die met zo'n ding hun fiets nauwelijks onder controle kunnen houden en fietsenrekken waar door deze sturen maar de helft van de bedoelde fietsen in passen.

* niet vanwege het dame-zijn, maar omdat dames nu eenmaal gemideld een stuk kleiner zijn.
Het zijn dus zoals altijd weer heren-onderdelen die op de markt gezet worden.
Waarom schrijf je dan niet "kleine personen" op de plek van "dames*"?
Omdat ik ook niet fietsen met een kleur die licht met een frequentie aan de langgolvige kant van het spectrum reflecteren schijf, maar gewoon rode fietsen, ook al vallen niet alle fietsen met de lange omschrijving daaronder.
Op een gegeven moment moet je ook gewoon ophouden met moeilijk doen, bedoel ik.
Wat is het toch gek dat je een stuurlint wikkelen niet voor de eerste keer zonder fouten kan doen ik ben tenslotte nog aan het leren! En ja ik ben erg kritisch dus ik ga het me laten voordoen door m'n leermeester en dan kan ik het de volgende keer zelf (Een kind kan ook niet vanaf de geboorte meteen lopen ;)
Wielen ga ik volgende week spaken want ja de spaken waren niet op voorraad bij de leverancier.

Bijlagen

Faiv voordrager gekocht en gemonteerd, op de geveerde voorvork van mijn E-bike :D
Werkt echt wonderbaarlijk mooi, nog niet geprobeerd met tassen, maar zonder tassen probleemloos
Heb een IRD double roller drive balhoofd (dubbele naaldlagers rollagers) laten laten installeren op de Batavus Randonneur GL. Zou duurzamer moeten zijn, maar in elk geval zorgt het ervoor dat ik nu op snelheid wél zonder handen kan fietsen. Het dempt redelijk wat van de trillingen die voor 'shimmy' zorgen.
En het ziet er ook best oke uit al zeg ik het zelf. :)

Afbeelding