Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 14 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
Idd mooi zo!
Werd toch eens tijd om mijn fiets te posten. Afgelopen zomer opgehaald bij Jelle van Just Pedal.
Het is een Surly Bridge club met Tubus rekken. Ik heb er een stel Vaude tassen bij.
De banden van de foto zijn de WTB Riddler, deze gaan er voor de zomer weer op maar momenteel gebruik de WTB Horizon. Hij bevalt er goed. Het is een vlotte maar comfortabele fiets waar je zelfs nog een plus-bike van kan maken. Terwijl er ook nog 700c wielen in kunnen.

Bijlagen

Gaaf ding! Vraag me wel af, doen die spatborden ook echt nog wat? Ze lijken zo smal t.o.v. de band.
Kek kleurtje, maar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit... (het gaat om het 'innerlijk')

Dat van die spatborden ziet er inderdaad wat vreemd en onnodig uit. Maar misschien ben je er wel iets speciaals mee van plan.
Als je kijkt naar een waterspoeiend wiel dan komt het water altijd keurig van het midden af. Het zou best kunnen dat de meeste spatborden onnodig breed zijn.
Tip van Jip; als je een Surly frame lang goed wilt houden; spuitbus Tectyl ML kopen en het frame van binnen hier mee behandelen, zo krijgt roest geen kans, zo'n Bridge club is bovendien zo gedaan, m'n Big Dummy was een ander verhaal :D
Leon schreef:
wo 20 feb, 2019 12:12
Als je kijkt naar een waterspoeiend wiel dan komt het water altijd keurig van het midden af. Het zou best kunnen dat de meeste spatborden onnodig breed zijn.
Spatborden zijn overrated :wink:
Nieuwe fiets, nieuw forum lid en wellicht een nieuwe wereldfietser.
groet Terra

download/file.php?mode=view&id=2594&sid ... 14584809a3

en waarom die op zijn kop staat is me een raadsel... :|

Bijlagen

Misschien ben je wel helemaal ondersteboven van je fiets :D
De fiets is qua kleur helemaal in zijn terroir!
Leon schreef:
wo 20 feb, 2019 14:43
De fiets is qua kleur helemaal in zijn terroir!
klopt, groen is mijn kleur en ook handig als je stiekem wild kampeert. 8)
Gewoon zeggen dat je de spiegeling in een vijver hebt gefotografeerd :D

Mooie fiets en een heel mooie kleur.
Ik neem de foto's tegenwoordig altijd op zijn kop. Komt ‘ie tenminste goed op de site. :wink:
Mooie fiets en inderdaad van de leverancier die ik al verwachtte. Kundig genoeg, hij zal je echter niet tot in lengte van dagen met open armen ontvangen als je te veel terugkomt :D. Overigens hoop ik niet dat dit je vakantiebagage is, anders moet je opletten dat je voorwiel niet van de grond komt :D.
Bert van Sprang schreef:
wo 20 feb, 2019 15:02
Mooie fiets en inderdaad van de leverancier die ik al verwachtte. Kundig genoeg, hij zal je echter niet tot in lengte van dagen met open armen ontvangen als je te veel terugkomt :D. Overigens hoop ik niet dat dit je vakantiebagage is, anders moet je opletten dat je voorwiel niet van de grond komt :D.
Haha, klopt het lijkt zwaar maar is vooral een dikke winterslaapzak. Maar ik kan nog wel wat tips gebruiken. Ik heb veel outdoor en hike ervaring en weet hoe ik een rugzak optimaal moet pakken. Maar een fiets is toch wat anders.
Shadow schreef:
wo 20 feb, 2019 12:16
Leon schreef:
wo 20 feb, 2019 12:12
Als je kijkt naar een waterspoeiend wiel dan komt het water altijd keurig van het midden af. Het zou best kunnen dat de meeste spatborden onnodig breed zijn.
Spatborden zijn overrated :wink:
Niet als ik ook met de fiets naar het werk of school wil zonder een sompige reet te krijgen ;)
Maar de spatborden deden hun werk wel hoor met de Riddler's maar nu rijd ik met de Horizon. Voor de fietsvakantie komend zomer gaan de spatborden en de Horizon banden eraf en de Riddler's erop.
Heb wat nieuwe én wat tweedehands onderdelen binnen gekregen voor mijn Batavus Randonneur GL.

Afbeelding
Vooral alle spullen om zelf een nieuw achterwiel te bouwen en de Carradice om iets flexibeler te zijn met inpakken.
en rechtop:

Bijlagen

hoogframe schreef:
do 21 feb, 2019 07:52
en rechtop:
Die fietstassen kunnen strakker ingepakt. Dan hoeft die andere tas (wat zit daar in?) minder vol.

De parasol is overigens een goed idee om af te remmen. Zelf gebruik ik een noodparachute 8)
willem.m schreef:
do 21 feb, 2019 08:24
hoogframe schreef:
do 21 feb, 2019 07:52
en rechtop:
Die fietstassen kunnen strakker ingepakt. Dan hoeft die andere tas (wat zit daar in?) minder vol.

De parasol is overigens een goed idee om af te remmen. Zelf gebruik ik een noodparachute 8)
Inderdaad, tassen altijd strakker en remmen doe ik met een anker... :)
Gelukkig ging ik niet op wereldreis maar een weekendje heen en weer om een nachtje te Bushcraften. De 'parasol' die uitsteekt zijn eigenlijk spreadbars voor mijn ultralicht hammock. En die pasten net niet in de tas. Verder ben ik nog wat aan klooien met tassen, wat werkt wel en wat niet.
Ik heb het idee dat alles wat voor en achter mijn lichaam zit, geen extra luchtweerstand geeft en dus niet afremt...