Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfiets - Forum Wereldfietser

Wereldfiets

Iemand een idee aan welke wereldfietser annex reisboekenschrijver deze fiets toebehoorde?

Bijlagen

Frank van Rijn
Inderdaad. De fiets is geschonken aan Nationaal Fietsmuseum Velorama Nijmegen en aldaar te bezichtigen.
Ik heb veel van zijn reisverslagen gelezen, in een tijd overigens waarin ik zelf nog helemaal niet zo voornemens was uitgebreide fietstochten te maken.
milko schreef:Inderdaad. De fiets is geschonken aan Nationaal Fietsmuseum Velorama Nijmegen en aldaar te bezichtigen.
Ik heb veel van zijn reisverslagen gelezen, in een tijd overigens waarin ik zelf nog helemaal niet zo voornemens was uitgebreide fietstochten te maken.
Jarenlang niets van hem gelezen, maar nu begonnen in zijn laatste boek. Ben benieuwd. Sinds kort is Frank ook op facebook te volgen... https://www.facebook.com/frankwereldfietser/
Toen ik de foto zag kwam ook bij mij spontaan Frank Van Rijn op. Zo herkenbaar!
Tegenwoordig rijdt hij op een Santos volgens mij. :twisted:
gios schreef:Tegenwoordig rijdt hij op een Santos volgens mij. :twisted:
Klopt. Zie ook: http://www.frankvanrijn.nl
Mee groot geworden. Vroeger wilde ik altijd de fiets van Frank hebben. Als 15 jarige werd het geen Gazelle maar een Batavus Sprint. Heb het dus nooit gehaald.
Schitterend hoe hij zijn fiets bepakte en nog steeds bepakt. Hij wil zijn tassen hoog houden zodat ze niet ergens achter blijven haken en/of nat worden, Bike backers doen nu hetzelfde. Eigenlijk was Frank een van de eerste bike packers :D
milko schreef:
gios schreef:Tegenwoordig rijdt hij op een Santos volgens mij. :twisted:
Klopt. Zie ook: http://www.frankvanrijn.nl
Zo'n Santos, die komt altijd wel goed uit de tests. Je kan er geen blad meer over openslaan, maar toch komt dit merk vrij vaak positief naar voren. :-)
aandegracht schreef:Zo'n Santos, die komt altijd wel goed uit de tests. Je kan er geen blad meer over openslaan, maar toch komt dit merk vrij vaak positief naar voren. :-)
Ik ben in ieder geval zeer content met mijn Travel Lite :-). Niets ten nadele van andere merken, overigens.
Zoals gezegd, heb ik veel reisverhalen van Frank's hand gelezen. Dat is echter al weer een tijdje geleden. We praten over begin jaren '90. Destijds had ik nog niet het voornemen mijn armchair travels te verruilen voor het echte werk. Enige jaren geleden kwam daar een kentering in en inmiddels kan ik (naast de Benelux, ahem) Duitsland, Frankrijk en Polen op mijn palmares laten bijschrijven. Peddelend langs 's Heeren dreven welde op zeker moment de volgende gedachte op: Frank van Rijn, de aartsvader der wereldfietsers. Hoe zou het met hem zijn? Nog steeds in het zadel op weg naar weer nieuwe bestemmingen? Het antwoord is inmiddels gegeven.
Zojuist opnieuw begonnen aan het verslag van zijn avontuur door Afrika. De scene daaruit, die me het meest is bijgebleven is die, waarin zich tientallen doornen in zijn banden nestelen, nadat hij had besloten de modderige weg te verruilen voor de, zo op het oog, toch veel beter begaanbare berm. Voor menig fietser een nachtmerrie, zo niet voor Frank van Rijn.
Velorama in Nijmegen, nooit van gehoord en ik heb nog twee maanden geleden erlangs gefietst! :evil:
Martin E. van Doornik schreef:Velorama in Nijmegen, nooit van gehoord en ik heb nog twee maanden geleden erlangs gefietst! :evil:
Tja, het ligt aan de Waalkade, een beetje verscholen achter een omhooglopende weg. Wel begrijpelijk dus, dat je het gemist hebt;)
Maar voor een volgende keer, bij deze.
Ze zitten er al heel lang, ik ben er denk ik zeker 20 jaar geleden voor het laatst geweest, maar ik denk dat ik er binnenkort maar weer eens naar toe moet gaan, leuk om de ontwikkeling van diverse fietsen te zien in een paar uurtjes ;)
rockhopper schreef:Ze zitten er al heel lang, ik ben er denk ik zeker 20 jaar geleden voor het laatst geweest, maar ik denk dat ik er binnenkort maar weer eens naar toe moet gaan, leuk om de ontwikkeling van diverse fietsen te zien in een paar uurtjes ;)
Klopt. Ik was er al eens in '99. Toen stond Frank's rijwiel er nog niet.
Een blik op de encyclopedie genaamd wikipedia laat zien dat ze kennelijk al in 1981 begonnen zijn als museum, leuk hoor.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal ... m_Velorama