Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het is een hard beroep. - Forum Wereldfietser

Het is een hard beroep.

Dit filmpje nog eens goed bekeken. Zet met de spatiebalk het beeld af en toe stil. Het begint bij 19 sec. Er komt iemand aangevlogen op een wiel.
Let ook even op deze man hij rent met twee wielen naar de renner welke helemaal links op het asfalt zit. 40 sec.
Wim, met de link erbij kunnen we ook zien waar het over gaat.
Tja, het komt allemaal door die auto’s en motoren die meerijden. Laat gewoon een paar neutrale auto’s meerijden en een paar motoren voor radio en tv. Dan kun je met vier tot zes auto’s en vier motoren wel toe. De race zou er onnoemelijk veiliger door worden. En leuker om te kijken.

Hoewel...... dit zag er best wel spectaculair uit.
Dit filmpje kwam hier ook al voorbij:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 8&start=20
Er zijn daar al meer commentaren.
tja... ik zie vooral een paar renners, die vanwege hun hoge snelheid de bocht niet halen. waar en hoe waren ze 'geland' als ze niet tegen de 'koersgerelateerde voertuigen' waren aangeknald?, vraag ik me af. ik moet aan Eddy the Eagle denken voor het antwoord :D
en nu heel snel terug naar buiten, naar het mooie nazomerweer (is dat versterkte broekaseffect nog ergens goed voor (nooit gedacht dat ik dit ging opmerken)) :P

Afbeelding
Aart Veldhuizen schreef:Tja, het komt allemaal door die auto’s en motoren die meerijden. Laat gewoon een paar neutrale auto’s meerijden en een paar motoren voor radio en tv. Dan kun je met vier tot zes auto’s en vier motoren wel toe. De race zou er onnoemelijk veiliger door worden. En leuker om te kijken.

Hoewel...... dit zag er best wel spectaculair uit.
Die racer in de 20e seconde heeft de haarspeldbocht gewoon veel te hard benaderd zonder bij te remmen. Remmen, remmen! Eigen schuld. Je eigen gezondheid is belangrijker dan seconden. Ik zelf ga nooit harder dan 45 km/u bergafwaarts (gisteren nog in Duitsland gefietst).
Vreselijk zeg om te zien die auto's en motoren hadden veel beter moeten opletten, wat is het leven waard van een wielrenner op deze manier :roll: (idd. een HARD beroep)