Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bladblazers - Forum Wereldfietser

Bladblazers

Het najaar is begonnen. Nog even en de bladeren gaan massaal vallen. Met als gevolg dat ook de bladblazers uit de schuur komen. Het lijkt of tegenwoordig iedereen met een voortuin zo 'n jankend apparaat inzet. Even harken lijkt niet mee van deze tijd. Het gevolg is dat de rust tijdens fietstocht in de herfst herhaaldelijk verstoord wordt Door hèt indringende gegier van deze blazers. Bestaan er geen geluidloze bladblazers?
Ben ik de enige die hinder ondervind? Wat zijn jouw ervaringen met bladblazers?
https://youtu.be/q-eJQ1mTVzA?t=121

The leaf blowers... is there anything more futile?
Als we de uitvinder van de bladblazer op een stoel vastbinden en er 5 bladblazer 5 uur op richten.

Gr.
Betty,, die nu al zin in snoeren doorknippen heeft
Niet zo zeer de herrie die stoort, alleen het constant van toerental moeten veranderen, alsof ze weer 16 zijn met hun eerste brommertje. Ik heb hoe dan ook geen medelijden met de gebruiker, ondanks de gehoorbescherming ga je dit echt wel merken (op latere leeftijd of eerder)

En Bert, ja er bestaan bijna geluidloze bladblazers, dat zijn de mensen die zelf blazen, dat schiet alleen niet op. :wink:
Overigens heb ik een stofzuiger, die behalve stof ook water zuigt en met alleen de motor ook in de zetten is als bladblazer, wel met 2 standen namelijk aan en uit. Al blijft het meeste blad gewoon liggen voor de vogels een bron van voedsel door al het andere wat er zich 's winters onder bevindt.
Aan alles moet een stekker zitten. Schroevendraaiers, fietsen, bladblazers, hogedrukspuiten, grasmaaier, heggeschaar, verticuteer, bbq's en herrie maken, heel veel herrie, om je een echte man te vloelen...
Kweet het niet, volgens mij zijn die grastrimmers/kantenmaaaiers veel erger. Zo'n bladblazer hoor je maar een seizoen maar elke lente/zomer/herfsttrip lijk ik te fietsen van de ene grastrimmer naar de andere, vooral in landen/regio's waar de bermen te smal/schuin zijn voor een echte maaier. Bovendien gat zo'n blazer continue door maar zo'n trimmer wordt bediend als bromfiets van een ongeduldige puber (hard-zacht in een oneindige reeks).
bert sitters schreef: Ben ik de enige die hinder ondervind? Wat zijn jouw ervaringen met bladblazers?
Nee, zeer zeker ben je niet de enige die hinder heeft van de bladblazer-terreur.
Het lijkt wel of 3/4 van de bevolking zo'n ding heeft en dat nu al bijna dagelijks moet gaan gebruiken.
Van mij mag onze overheid op die ellende-apparaten eens een tax loslaten. (misschien dat het gebruik dan afneemt).
Dit is natuurlijk allemaal ontzettend offtopic. Gelukkig is dat gemakkelijk op te lossen:


Maarre, zijn we niet op een punt beland dat zulke apparaten net zo goed electrisch kunnen?

Ik heb zelf ook last van de tuinwerkers die het gemeentelijke groen onderhouden die helemaal niets lijken te kunnen als er geen tweetaktmotor aan zit.

Ik heb zelf een electrische kantentrimmer en die bevalt toch wel. Het ding is zeker niet geschikt voor profi's omdat het vermogen erg beperkt is, maar met een beetje betere accu, zoals in elke e-bike, is dat zo opgelost. Voor een gewone tuin is het goed genoeg en de hoeveelheid herrie is stukken minder, al zal het ronddraaiende ding van zichzelf nooit stil worden. Bladblazers zullen zeker niet stil worden, ook electrische.

Ik denk dat het tijd wordt dat de overheden de voor de hand liggende eisen gaan stellen aan hun leveranciers: geen verbrindingsmotoren meer in de Power Tools.
Tjonge jonge, wat heeft iedereen tegen bladblazers. Ik blaas beroepshalve, grote 9pk bladblazer voorop de trekker en dan blaas ik zo'n 10/12 kilometer nat asfalt helemaal netjes voor de fietsers en joggers.
Groeten Maarten
Westveen schreef:Tjonge jonge, wat heeft iedereen tegen bladblazers. Ik blaas beroepshalve, grote 9pk bladblazer voorop de trekker en dan blaas ik zo'n 10/12 kilometer nat asfalt helemaal netjes voor de fietsers en joggers.
Groeten Maarten
Maarten, dan woon je niet in mijn dorp want daar is het fietspad altijd te laat (en als laatste aan de beurt)
Het gaat hier denk ik meer om het geklooi van de kleine wannabee verstappentjes die niet willen snappen dat ze overlast veroorzaken, net als mensen die niet snappen dat je niet hard hoeft te praten in je mobiele telefoon om je verstaanbaar te maken voor degen aan de andere kant van de "lijn".
In het Nedersaksisch schijnt een stofzuiger huulbessem te worden genoemd. Dat woord komt altijd bij me op als ik zo'n apparaat (notabene van het merk Stihl) zie maar vooral hoor.
Tsja, in het voorjaar de hogedrukreinigers en in het najaar de bladblazers. Gelukkig is er nog steeds iets om te reinigen en weg te blazen.
Ronald van der Perk schreef:Tsja, in het voorjaar de hogedrukreinigers en in het najaar de bladblazers. Gelukkig is er nog steeds iets om te reinigen en weg te blazen.
Een straatje verderop in deze woonerfwijk kwam ik vorig jaar eens rond één uur in de middag langs eentje die de blaadjes aan het wegblazen was, de straat op en naar het gemeentelijk paadje. Het was net zo'n winderige dag als vandaag, dus toen ik een paar uur later terug kwam lagen de blaadjes weer netjes terug in zijn tuin. Ocer deze oelewappers gaat het dus. Net als over de achterbuurman waarvan ik niets op tegen heb dat hij de hogedrukspuit gebruikt, behalve dat hij dat dan altijd doet op de eerste prachtige zaterdag van het jaar en dan niet gedurendce een uurtje of twee, maar gedurende zeker acht uur op die dag, zodat wij kunnen kiezen tussen alle deuren en ramen dicht of nog lang daarna zachtjes rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr in de oren horende.
Mij bekruipt het gevoel dat dit forum is geholpen met een nieuw subforum: "Het Klaagmuurtje".
Helemaal mee eens!
Ben het ook eens met de laatste twee berichten.
We moeten niet gaan overdrijven vind ik persoonlijk.
Er zijn genoeg vakantiefietsers die zonder bezwaar in een stinkend herrie makend vliegtuig stappen om op hun bestemming te komen.

Mvg
Willem Klein
Klagen over kletspraat in het forum Kletspraat. Gekker moet het niet worden. :D
De drie berichten hiervoor mogen wel in een apart vakje inderdaad. Dan mag dit berichtje er wel bij want dan is het overbodig.
de voorzienende blik van Koot en Bie filmpje van 25 jaar geleden

https://www.youtube.com/watch?v=t5pPRwr6afw
Gelukkig, terug op niveau :wink:
vandaag 13/09/17 is de natuurlijke bladblazer actief http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/wa ... en/utrecht
In de ochtend en middag (zeer) zware windstoten

In vrijwel het gehele land komen zware windstoten voor van 75-100 km/u.

In de kustprovincies (met uitzondering van Zeeland), het Wadden- en het IJsselmeergebied komen in de ochtend en middag zeer zware windstoten van meer dan 100 km/u voor. In het noordelijk kustgebied zijn windstoten tot circa 120 km/u mogelijk. In de namiddag en avond neemt de wind van het zuidwesten uit af.