Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bladblazers - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bladblazers

Ik heb een grote tuin met veel bomen en ik gebruik de hark en riek nog steeds.... Een bladblazer is me te duur en kan de kippen in onze tuin bang maken.
Op dit moment giert de storm over mijn huis heen en het geluid van de wind dat door de bomen raast, lijkt nog erger dan een bladblazer.
Martin E. van Doornik schreef:Op dit moment giert de storm over mijn huis heen en het geluid van de wind dat door de bomen raast, lijkt nog erger dan een bladblazer.

Wie heeft bij dit soort weer nog een bladblazer nodig :wink:
Toch is er hier al een fanaat bezig. :roll: :roll: :roll:
HansvanderVeeke schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Op dit moment giert de storm over mijn huis heen en het geluid van de wind dat door de bomen raast, lijkt nog erger dan een bladblazer.
Wie heeft bij dit soort weer nog een bladblazer nodig :wink:
Nou, een storm helpt zeker niet, nu ligt m'n tuin vol bladeren, die op de natte grond zijn geplakt, met daartussen afgeschudde eikels, druiven en bramenvruchten. Natte bladeren kunnen dus niet weggeblazen worden. Dat is nog niet alles want er is ook flinke schade aan de bomen voor het huis: twee grote takken zijn op straat neergekwakt, terwijl er nog drie gebroken aan de bomen bungelen. Het verkeer moest omgeleid worden. Die takken zijn zo groot en zwaar, dat ik ze met een sleepkabel aan m'n auto moest wegslepen. M'n buurman die hovenier is, zal ze met een kettingzaag in stukken zagen, maar nu draait hij overuren wegens ravage overal in de omgeving.

Afbeelding
Bladblazers in het najaar en.. iemand noemde het al, hogedrukspuiten in het voorjaar tieren welig in 's lands tegenwoordige burgerbestaan.
Zou dit niet een ontwikkeling zijn die hand in hand gaat met de deplorabele mode in Nederland om de eigen tuin te vernietigen en te bedekken met terassen van steen?
Bij hevige regen is er ook in de steden en woonwijken sponsachtige grond nodig (bv aarde, gras) om het water een plek te geven. Juist in Nederland, kwetsbaar voor overstromingen, zou er letterlijk en figuurlijk paal en perk gesteld moeten worden aan deze tuinensteniging. In bijvoorbeeld Duitsland zijn ze al verder met bewustwording hiervan en regelgeving.
Persoonlijk vind ik het ook een deprimerend gezicht, al die stenen vlakten rondom de huizen die ik tijdens mijn fietstochten zie. Dat zal ook het dalende aantal nuttige insecten en vogels met mij eens zijn.

Hans (tot op heden in het bezit van tuin noch terras :wink: )
Helemaal mee eens wat betreft tuinensteniging.

Bij mij in de buurt zijn er rijtjes van 8 huizen waarbij in geen enkele voortuin meer dan een vierkante meter onbetegeld is. Volgens mij vinden de bewoners het onderhoud maar niets en ik ben dan ook voorstander ervan dat de gemeente de tuintjes overneemt, er gewoon gras zaait en dat mee neemt met de normale maaibeurten van de plantsoenen.

Niet de mooiste oplossing maar een stuk beter dan al dat steen.
Mijn ongeveer 5 are grote tuin is licht hellend met een hoogteverschil van 80 cm, hier lag dan ook de voormalige zeedijk die met de Kerstvloed van 1717 (dus binnenkort 300 jaar geleden) is weggevaagd.
Op het laagste punt is er een afvoerputje, dat het regenwater afvoert via een buis onder de straat door naar de sloot aan de overkant.
Alleen twee bescheiden terrasjes, het pad naar de voordeur en de parkeerplaats voor de auto zijn betegeld, de rest heel groen.
Er zijn nu al enkele gemeenten die onderhoudsarme tuinen bij wet verbieden.
daulagari schreef:ik ben dan ook voorstander ervan dat de gemeente de tuintjes overneemt, er gewoon gras zaait en dat mee neemt met de normale maaibeurten van de plantsoenen.
Helaas is het gemeentelijk beleid vaak precies andersom. Google eens op het woord snippergroen: gemeentes verkopen hun kleine perceeltjes groen aan aanliggende huiseigenaren voor een klein prijsje om van het onderhoud af te zijn. Effect is maar al te vaak dat de bewoners er een eigen parkeerplaats van maken.
Leon schreef:Gemeentes verkopen hun kleine perceeltjes groen aan aanliggende huiseigenaren voor een klein prijsje om van het onderhoud af te zijn. Effect is maar al te vaak dat de bewoners er een eigen parkeerplaats van maken.
Wij ook in 2014: 75 m2 gekocht voor 5 mille, MAAR wij hebben daar een moestuin aangelegd. 8)
Eigenlijk grond van een afgebroken huis achter ons waar niets voor terug kwam.
Ook in Frankrijk slaan de bladblazers toe.

https://www.facebook.com/jessicadekorte ... nref=story
Voor iedereen die nog geen bladblazer heeft is er de aanbieding van de week bij Aldi. Voor slechts €29,99 koop je maarliefst een blazer van 3 kilowatt! Deze aanbieding kan je niet missen en zo hoor je er echt bij deze winderige herfst.
Daarmee blaas je de hele buurt bij elkaar.

http://m.uw-folder.nl/aldi-folder-7547-148-18 pagina 19

Vanwege het enorme onnodige vermogen voor de blazer zijn er LED lampen in de reclame om toch een zuinig en groen gevoel te houden. Voor de dames zijn er jurkjes en lingerie in de aanbieding.

(Ps, dit is de rubriek kletspraat)
3000 watt? Dan slaan de stoppen door....
Martin E. van Doornik schreef:3000 watt? Dan slaan de stoppen door....
Prima, want dan is het ook afgelopen met de herrie. :twisted:
bert sitters schreef:
Martin E. van Doornik schreef:3000 watt? Dan slaan de stoppen door....
Prima, want dan is het ook afgelopen met de herrie. :twisted:
Ze slaan net niet door want 16A x 230V = 3680 watt. Misschien slaat de buurvrouw wel door met zoveel herrie :shock:
Eric op de Fiets schreef:
bert sitters schreef:
Martin E. van Doornik schreef:3000 watt? Dan slaan de stoppen door....
Prima, want dan is het ook afgelopen met de herrie. :twisted:
Ze slaan net niet door want 16A x 230V = 3680 watt. Misschien slaat de buurvrouw wel door met zoveel herrie :shock:
Het gaat om mijn huis in Zweden. Daar dwarrelen vaak berkenbladeren op de tuin en de zekeringen zijn van 10A. Dus de televisie uit als ik ga maaien met een elektrische grasmaaier.
Leon schreef:
ma 11 sep, 2017 08:38
...Maarre, zijn we niet op een punt beland dat zulke apparaten net zo goed electrisch kunnen?

Ik heb zelf ook last van de tuinwerkers die het gemeentelijke groen onderhouden die helemaal niets lijken te kunnen als er geen tweetaktmotor aan zit...
Jawel:
De vervuilende bladblazer verdwijnt, maar het bladblazen niet: 'Neem een hark' - https://nos.nl/l/2404681
bert sitters schreef:
zo 10 sep, 2017 15:51
Het najaar is begonnen. Nog even en de bladeren gaan massaal vallen. Met als gevolg dat ook de bladblazers uit de schuur komen. Het lijkt of tegenwoordig iedereen met een voortuin zo 'n jankend apparaat inzet. Even harken lijkt niet mee van deze tijd. Het gevolg is dat de rust tijdens fietstocht in de herfst herhaaldelijk verstoord wordt Door hèt indringende gegier van deze blazers. Bestaan er geen geluidloze bladblazers?
Ben ik de enige die hinder ondervind? Wat zijn jouw ervaringen met bladblazers?
Er bestaan electrische bladblazers met een accu, maar die hebben voor professioneel gebruik nog onvoldoende vermogen. Voor h-t-k gebruik is een electrische goed genoeg en een hark ook. Maar de verwende man wil gewoon spulletjes. Ik gebruik gewoon de hark voor alle duidelijkheid
HenkS schreef:
zo 07 nov, 2021 17:48
Ik gebruik gewoon de hark voor alle duidelijkheid
Ik las op een beurs bij de stand van Sneeboer, “al ons gereedschap maakt geen geluid” :wink: .
Jongens laten we het ontopic houden. Kun je met een bladblazer op fietsvakantie?