Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets parkeren bij fietswinkel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets parkeren bij fietswinkel

Travelmaster schreef:In Utrecht waren (zijn?) het dan ook de studenten die de handel in gestolen fietsen in stand hielden (houden?). Want nergens kreeg (krijg?) je een fiets zo goedkoop als van een junk bij het station...
Tjah, helaas wel. De eerste en misschien 2e fiets koop je nog voor €100,- bij de fietsenmaker, daarna ben je echt echt wel zat en koop je in een dronken bui een fiets van een junk voor een paar losse euro's wanneer je om 05.00u de kroeg uit komt rollen en geen zin hebt om weer te lopen. Een slot van €30,- is ook een zinloze bedoening, dan lopen de kosten alleen nog maar verder op :).

Ik ben er zelfs achter gekomen dat de gemiddelde dakloze een voorraadje fietsen heeft ergens en dat ze de wijken als territorium onderling verdeeld hebben. Overdag stelen ze ca. 5 fietsen die ze s'nachts tijdens het uitgaan verkopen (wanneer die verkocht is halen ze weer een nieuwe uit de voorraad, omdat de politie s'nachts een stuk aanweziger is en stelen minder goed mogelijk is). Voor ca. €7.50 kunnen ze weer een nacht in het slaaphuis, een naive student betaald €20,- voor een fiets, terwijl ze met €5,- ook genoegen nemen. Vaak plakken(/stelen) ze de banden ook nog even en monteren ze tegenwoordig zelfs lampjes zodat je als student geen boete krijgt. Dat noem ik pas ondernemen :twisted:.

Sad but true. Het aller mooiste nieuws is dan nog dat de Politie triomfantelijk zegt dat de fietsdiefstal de afgelopen jaren afgenomen is omdat er minder aangiftes zijn :roll:.
Ypuh schreef:Tjah, helaas wel. De eerste en misschien 2e fiets koop je nog voor €100,- bij de fietsenmaker, daarna ben je echt echt wel zat en koop je in een dronken bui een fiets van een junk voor een paar losse euro's wanneer je om 05.00u de kroeg uit komt rollen en geen zin hebt om weer te lopen.
Heb je dat echt gedaan?
Wat bedoel je Leon? Die eerste en tweede 100,- of dat kopen bij de junk...? Beide is zot :lol:
Ik wil iedereen bedanken voor de input.
Ik zou een kort samenvatting maken
1. Ik heb heel positieve ervaring met Mantel den Bosch. Bijv - afgelopen week heb ik zeer goede overschoen voor 17 euro gekocht. https://bbbcycling.com/nl/bike-wear/shoecovers/BWS-03 Klant moet rekening houden dat dit is nieuwe filiaal. July 2017 ze waren nog aan het boren.
2. Fietsstaal of rak meestal ontbreekt bij een fietswinkel.
3. Algemeen regel is hoe luxer de fietswinkel hoe groter is de auto parkeerplaats.
4. Fiets blijft een mooi ding maar zodra dat afstand wordt groter dan 10km of gaat regenen of bagage wordt meer dan een zak aardappelen + paar pakken friss drank - men neemt de auto.
5. Mensen noemen mij een fanatieke fietser, maar zelfs ik gebruik de auto hoofdzakelijk.
6. Fietsdiefstaal thema was een mooi lyrische off-topic. – ook leuk te lezen en begrijpen wat miss ik in een klein dorpje. :D
miro schreef:ook leuk te lezen en begrijpen wat miss ik in een klein dorpje
Een werkende Nederlandse spellings- en grammaticachecker ;)?

Flauw, ik weet het!
Leon schreef:Heb je dat echt gedaan?
Deze informatie komt uiteraard allemaal van een vriend.