Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Top 10 wonderbaarlijkste fietsen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Top 10 wonderbaarlijkste fietsen

Smitty schreef:Leuk idee weer, Yopie :wink: Dit is volgens mij toch wel de lelijkste vakantiefiets ooit gemaakt, het absolute dieptepunt van wat ooit een heel mooi reiskarretje was, de Giant Expedition:

Afbeelding

De voorvork en handbeschermbeugels lijken zo overgenomen te zijn uit de motorcrosswereld, totaal zinloos :? De voordrager heeft meer weg van loodzware bull bar (of moose bar). De bidons aerodynamisch achter het zadel geplaatst, tja, ga je hier een tijdrit op rijden? En dan die twee gereedschapstrommels aan de achterdrager, ach, laat maar :lol:
Wat is het gewicht van dit geheel? Ziet er zwaar uit, meer een soort Hummer onder de fietsen. Zadel veel te laag (het mijne is 110 cm boven de grond). Mijn fiets weegt zonder bagage en bidons 12 kilo, ideaal voor vluchten.
Smitty schreef:Leuk idee weer, Yopie :wink: Dit is volgens mij toch wel de lelijkste vakantiefiets ooit gemaakt, het absolute dieptepunt van wat ooit een heel mooi reiskarretje was, de Giant Expedition:

Afbeelding

De voorvork en handbeschermbeugels lijken zo overgenomen te zijn uit de motorcrosswereld, totaal zinloos :? De voordrager heeft meer weg van loodzware bull bar (of moose bar). De bidons aerodynamisch achter het zadel geplaatst, tja, ga je hier een tijdrit op rijden? En dan die twee gereedschapstrommels aan de achterdrager, ach, laat maar :lol:
En de locatie van de voordragers? + of -?
De bescherming voorblad? +of -?
Wellicht nog meer opvallende of handige zaken?
Ach, als je een uurtje of twee de tijd neemt om de overbodige nonsense eraf te schroeven best een leuke fiets lijkt me. Ik rij toch zonder voortassen, dus die voordrager kan er ook af.

Jammer dat ze het frame geen kettingspanner mogelijkheid hebben gegeven, maar zo'n Rohloff kettingspanner doet ook prima z'n werk.
Smitty schreef:Leuk idee weer, Yopie :wink: Dit is volgens mij toch wel de lelijkste vakantiefiets ooit gemaakt, het absolute dieptepunt van wat ooit een heel mooi reiskarretje was, de Giant Expedition:

De voorvork en handbeschermbeugels lijken zo overgenomen te zijn uit de motorcrosswereld, totaal zinloos :? De voordrager heeft meer weg van loodzware bull bar (of moose bar).
De voorvork en voor drager zijn zeker niet zinloos, er zit juist een zeer correct idee achter! Op deze manier is je bagage ook afgeveerd!

Mooi is natuurlijk anders, dus prima dat je hem hier noemt (en die beugels voor je handen vind ik vrij extreem) :shock: :lol:
De bidons aerodynamisch achter het zadel geplaatst, tja, ga je hier een tijdrit op rijden?
Lijkt me een prima plek voor nog 2 bidonhouders, dus deze kritiek deel ik niet.
En dan die twee gereedschapstrommels aan de achterdrager, ach, laat maar :lol:
Het ziet er op zich wel handig uit voor EHBO en gereedschap, ware het niet dat je tassen erover heen gaan. :lol:
quote="loknor"
> Lijkt me een prima plek voor nog 2 bidonhouders, dus deze kritiek deel ik niet.
Ondertussen staat de achterdrager wel zo ver naar achteren dat de fiets met twee gevulde tassen eraan spontaan zou steigeren.
Het topic had eigenlijk 'Top 10 wonderbaarlijkste fietsen' moeten heten, dat past beter en klinkt ook leuker. Mss kan ik 't nog veranderen ..

edit: yep gelukt :)
djveer schreef:Mijn bijdrage http://i.imgur.com/knRG834.jpg
Ik kan het niet så goed zien op een minismartphone, is dat nu een boomstammetje als zadel?
Ja, en meer specifiek het model voor mannen.
Deze stond op het racefietsblog vorige week. Mag er ook zijn in de categorie 'Goed lelijk'.

Afbeelding
Wel handig voor in het vliegtuig. De fiets ís een koffer.
Yopie schreef:Het topic had eigenlijk 'Top 10 wonderbaarlijkste fietsen' moeten heten, dat past beter en klinkt ook leuker. Mss kan ik 't nog veranderen ..
edit: yep gelukt :)
Dan klopt mijn bijdrage niet meer. Ik heb hem maar verwijderd.
Leon schreef:Dan klopt mijn bijdrage niet meer. Ik heb hem maar verwijderd.
Goh, wat een ijver :roll:
Ypuh schreef:Deze stond op het racefietsblog vorige week. Mag er ook zijn in de categorie 'Goed lelijk'.

Afbeelding
Ha, die is echt speciaal en zeker ook een duur fietsje!

Hier nog een racer, alweer een oudje uit geloof 1980. Een franse wielrenner die een paar keer de TDF won, wilde hiermee een nieuwe record neerzetten. Weet niet of het hem gelukt is.


Afbeelding
Dat was wat die Gitane begin jaren '80. Helaas heeft de UCI een einde gemaakt aan deze creativiteit door van alles te reguleren.
Afbeelding

Graeme "Wasmachineonderdeel" Obree heeft behalve een stapel records ook een lezenswaardige autobio op zijn naam.
Afbeelding

(motor)Fiets! gaat wel 100 km/h. Te koop voor de luttele som van EUR 60.000. Daar zijn Santos, Idworx e.a. nog echte koopjes bij :wink:
Wat wil je, maar wel met een Brooks zadel. :lol: