Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreizen meenemen naar huis - Forum Wereldfietser

Fietsreizen meenemen naar huis

Beste fietsvrienden,

Gisteren waren we op bezoek bij goede fietsvrienden van ons. Bij elk bezoek van fietsvrienden zien we vaak uitingen van fietsreizen terug in hun leefomgeving. Soms is dat een klein fotootje op de toilet, soms een complete fotoverzameling prominent in de woonkamer, een mooi houten beeldje uit Afrika, een masker uit Azië.
Soms smaakvol, soms wat minder:).
Maar vaak is te zien dat de bewoner gepassioneerd is in wat hij/zij doet.
Daarom dit draadje...

Hebben jullie dat ook? En heb je mooie voorbeelden die je wilt delen?
Waarom heb je voor die foto of dat aandenken gekozen? Kan je andere op ideeën brengen? ben heel benieuwd.

Ik doe een aftraptje...

In onze studententijd lag de hele kamer vol met buitensportspullen. Boeken, kaarten, tassen, fietsonderdelen, enz.
Nu is dat wat minder. We hebben meer ruimte en hebben een huis waar het reizen wel terug te vinden is maar wel wat meer in de juiste (voor ons) verhouding.
Wij houden wel van een vuurtje stoken dus moest er in ons huis een 'haardhoek' komen. En omdat grote hertengeweien niet echt ons ding was ben ik zelf aan het knutselen geslagen.
Met beton ovalen platen gemaakt waarop zadels en sturen zijn gemonteerd. een parodie op een hertengewei en ooit een keer gedaan door de kunstenaar Dali. Deel van zadels/sturen zijn door ons gebruikt tijdens onze wereldreizen. Een ander deel is erg oud en komt van een oude verzamelaar in Oudenwater. Prachtige vent die zijn huis vol met fietsspullen heeft en waar je uren kunt vertoeven.
En als we voor de haard zitten kijken we op de zadels waar heel wat uren op is gezeten en sturen waar heel wat zweet op is gedruppeld.....sterke verhalen komen dan zonder problemen op :D .

Afbeelding

Afbeelding

Wie volgt??? Ben heel benieuwd. :P :!:
Met zo'n lifestylebladhuiskamerplaatje?!

Ik zou niet meer durven. Ik heb nog wel ergens wat foto's van complete fietsen -dagelijk in gebruik- aan muur en plafond in de slaapkamer van m'n vorige woning, maar dat is maar een schril contrast met dat van jou... :P

Dus ik wacht wel op wat anderen posten... :oops:
oeps.....dan haal ik wat fotootjes weg om de drempel lager te maken.
Ben juist benieuwd naar jou plaatjes....dus laat maar zien.
heb ook fotootjes op dibond laten zetten. als er interesse is zal ik ze posten maar eerst maar even anderen.
Marco Meijerink schreef:oeps.....dan haal ik wat fotootjes weg om de drempel lager te maken.
Ben juist benieuwd naar jou plaatjes....dus laat maar zien.
heb ook fotootjes op dibond laten zetten. als er interesse is zal ik ze posten maar eerst maar even anderen.
Nee joh, niet weghalen! Die huisvlijt is juist gaaf! Ik zal thuis nog eens zoeken of ik die foto van de fietsen aan de muur nog heb, net zoals het schoonmaken in het bad bij gebrek aan buitenkraan (hoewel dat natuurlijk wel erg van het onderwerp afleidt...) :wink:
ok...zet het er weer bij..... :D
Ik heb de mijne nog niet kunnen vinden - die staan ergens ver weggestopt op een externe HD denk ik :lol:

Leuke voorbeeldjes ;) ?
In onze studententijd lag de hele kamer vol met buitensportspullen. Boeken, kaarten, tassen, fietsonderdelen, enz.
Wij vallen meer in deze categorie, maar die zadel geweien vind ik wel een leuk idee.
fietsreizen mee naar huis nemen - heb ik niet gedaan - nu ja als je de fotoboeken niet mee telt. Uit mijn tijd in Malawi hangen een aantal foto's en schilderij aan de muur.
.
Ik heb al eerder een vergelijkbare topic geplaatst, dit is deze hier:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=24204

En hoeveel verloren gevallen autonummerplaten heb ik in de afgelopen 48 jaar langs de weg opgeraapt en achterop mijn fiets naar huis meegenomen....

Afbeelding
Mag het ook even bizar zijn?
Tijdens onze Groene Weg in 2012 zag ik in een supermarkt in Marnay mooie en spotgoedkope glazen staan. Ik heb er tien gekocht - zes kleintjes en vier die wat groter waren. Model Gigogne van Duralex, overal te koop, ook in Nederland en België als je wat zoekt.
Ik heb ze nog een dag of zes in de fietstas meegesleurd.
Elke dag drink ik er uit. Een glas dat je in Frankrijk op fietstocht koopt is toch net iets anders dan hetzelfde glas dat je in eigen land aanschaft. Elke teug is een lichte dosis aangename nostalgie. Ik heb wel wat moeite moeten doen om de fietspartners te overtuigen dat ik niet getikt was, maar ook aan die inspanning heb ik aangename herinneringen.
Naast de foto- en verslagboeken die ik maak

Afbeelding

heb ik ook altijd wel de neiging om een tastbare herinnering mee te nemen. Soms iets uit de souvenierwinkel, maar vaak ook iets wat ik langs de weg vind of uit een geocache haal. Voor die dingen heb ik een apart plankje en daar mag ik graag naar kijken. Dit roept vanzelf weer de herinneringen op en zo sta ik soms minutenlang ervoor zonder dat ik het door heb.

Afbeelding
Vond je het niet gek om een steentje van een burial mound mee te nemen... :oops: ? Dat zou ik niet zo gauw doen, toch, denk ik... is overigens niet als kritiek bedoeld, ik vraag het met gewoon af.

Ik ben wel een beetje een aanhanger van "leave nothing but footprints, take nothing but photographs". Een beetje he, niet volledig;).
HansvanderVeeke schreef:Afbeelding
Hee! Zo'n kikker als jij uit Aveyron meenam, kocht ik als cadeautje in... Birma! :D Soms hoef je het dus helemaal niet zo ver te zoeken.

Nou ja, wel iets anders van uitvoering, maar hetzelfde principe: met een stokje in de bek waarmee je over de geribbelde rug kunt strijken: :arrow: rrrrrrribid.

Carl
Bij ons hangt nog altijd het wijnrek aan de muur, dat Corrie bijna 20 jaar terug in Stornoway (of all places...) wilde kopen en dat vervolgens nog een week lang op mijn drager heeft gelegen (lees hier het hele verhaal).

Afbeelding
Afbeelding

Ook bijzonder is dit authentieke stukje Berlijnse Muur die ik in 1991 – kort na de val van de Muur – uit de omgeving van de Brandenburger Tor heb meegenomen. Ik maakte toen een fietstocht door de pas gevallen DDR. Op Thüringen na heb ik alle Oost-Duitse deelstaten in 11 dagen aangedaan.
Ik heb nog meer mooie stenen meegenomen: uit de Canadese Rocky Mountains of een flink brokje krijt uit de Møns Klint in Denemarken. Verder nog een mooie rode steen uit Helgoland meegenomen, maar die telt niet mee, omdat ik daar zonder fiets ben geweest, want fietsen zijn op het eiland verboden.
Travelmaster schreef:Vond je het niet gek om een steentje van een burial mound mee te nemen... :oops: ?
Het is niet uit de mound zelf, maar in de omgeving van het terrein opgepikt.
Zou anders niet 8) zijn.
HansvanderVeeke schreef:
Travelmaster schreef:Vond je het niet gek om een steentje van een burial mound mee te nemen... :oops: ?
Het is niet uit de mound zelf, maar in de omgeving van het terrein opgepikt.
Zou anders niet 8) zijn.
Dat hoopte ik al, dank voor de opheldering :wink: 8)
keesswart schreef:Bij ons hangt nog altijd het wijnrek aan de muur, dat Corrie bijna 20 jaar terug in Stornoway (of all places...) wilde kopen en dat vervolgens nog een week lang op mijn drager heeft gelegen
Afbeelding
Dat was heel verstandig van Corrie, want met al dat ijzerdraad kun je van alles aan je fiets repareren als er onderweg wat stuk mocht gaan!

Ik wou dat ik zelf wat bij te dragen had, maar behalve een enkel cadeautje voor familieleden neem ik eigenlijk nooit iets mee. Behalve heel veel foto's en wat praktische dingen dan zoals een Birmese longyi, maar die liggen gewoon in de kast en leveren geen fotogenieke plaatjes op. Sturen en zadels zitten bij mij gewoon op de fietsen in plaats van aan de muur. :wink:

Carl
Leuk om mee te kijken!

@ marco: hahaha inderdaad zó uit een tijdschrift :-)

@ hans: mooi die boeken. Ik maak ook boeken van al mijn runs maar jouw boeken zien er anders uit. Gebruik jij 1 bepaalde drukker/prinbedrijf daarvoor? Welke? Zit er ook veel tekst in de boeken?