Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Blauwe Batavus nu vertrokken - Forum Wereldfietser

Blauwe Batavus nu vertrokken

Helaas is deze topic http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... 11&t=28224 nu buiten mij om gesloten, want ik had nog een foto willen plaatsen. Een uur geleden heb ik afscheid genomen van mijn blauwe Batavus, die nu in Venray gaat rondrijden. Op de foto de auto van de nieuwe eigenaar, die wel blij is met zijn aanwinst. De kentekenplaten heb ik onherkenbaar gemaakt.

Afbeelding
Hoi Martin,

Fiets is goed aangekomen in Venray, hij is er niet afgevallen :D
Ik zal de fiets volgende week even goed nakijken , maar ik denk dat ik er niet veel aan hoef te doen want hij is nog in uitstekende staat.
Je hoeft je geen zorgen te maken over de Batavus, ik zal er goed voor zorgen.
Nogmaals Martin , bedankt voor jullie gastvrijheid en natuurlijk de lekkere taart en koffie.

Jacob
jacob_50 schreef:Hoi Martin,

Fiets is goed aangekomen in Venray, hij is er niet afgevallen :D
Ik zal de fiets volgende week even goed nakijken , maar ik denk dat ik er niet veel aan hoef te doen want hij is nog in uitstekende staat.
Je hoeft je geen zorgen te maken over de Batavus, ik zal er goed voor zorgen.
Nogmaals Martin , bedankt voor jullie gastvrijheid en natuurlijk de lekkere taart en koffie.

Jacob
Dank je voor het goede nieuws. 8)
Ik heb met Martin afgesproken dat ik hem op de hoogte zou houden betreffende het 2e leven van zijn blauwe batavus.
Ik kan zeggen het gaat zeer goed met de batavus, ik gebruik hem bijna dagelijks voor woon/werk van ritjes van 30km per dag.
Ik heb wel wat zaken vernieuwd, zoals wielen, banden, cassette, ketting en spatborden.
De orginele spatborden pasten beter bij deze kleur fiets, maar helaas kwam er een scheurtje in het voorspatbord net achter de voorvork.
Ik had nog een setje SKS liggen in het zwart, misschien niet zo mooi als de orginele zilverkleurige, maar minstens zo goed. :D
Verder heb ik vanmiddag de remblokjes en binnen en buiten kabels vervangen.
Martin, de batavus fietst super en ben er nog steeds heel blij mee.
En zoals je kunt zien verwaarloos ik hem niet, maar zorg dat ie in goede conditie blijft. (hij mocht zelfs vandaag binnen staan.) :D
Ik hoop deze fiets nog jaren te gebruiken als woon/werk fiets .



Afbeelding


Afbeelding
Ooit gehoord van e-mail? :|
Wit schreef:Ooit gehoord van e-mail? :|
Mijn bericht was gewoon bedoelt als update van een bestaand topic.
En voor iedereen zichtbaar die het maar wil lezen.
Het was trouwens wel vriendelijker van je geweest als je het 1e bericht had laten staan ipv te veranderen in het bericht wat er nu staat.
Wit schreef:Ooit gehoord van e-mail? :|
Hallo Jacob, het doet me deugd om een oude vriend op twee wielen na een kleine half jaar terug te zien. Ik kan wel opmerken dat er een aantal zaken zijn veranderd. Het scheurtje in het spatbord klopt inderdaad. Mankeerde er wat aan de wielen misschien? Aan het magneetje op het voorwiel te zien is er een fietscomputertje bij gekomen. Dagelijks 30 km is nogal wat! Ik had hem gekocht op 17 februari 2007, dus nu bijna 10 jaar oud.
Mijn e-mail is: tutemo.sunnemo(a)home.nl en dat gaat inderdaad makkelijker.
Ik heb de foto's gedownload en bij de andere foto's van deze blauwe Batavus geplaatst.

Groeten van Martin
Hallo Jacob_50,

Bij deze nog wat vriendelijkheid. EN in de stijl van dit draadje!

Kusje van mij!

Afbeelding
Wit schreef:Hallo Jacob_50,

Bij deze nog wat vriendelijkheid. EN in de stijl van dit draadje!

Kusje van mij!

Afbeelding
Kijk, zoiets kan ik wel waarderen :wink: :wink:



Martin E. van Doornik schreef:
Mankeerde er wat aan de wielen misschien?

Groeten van Martin
De achterwiellagers hadden de beste tijd wel gehad , en omdat de velgen al behoorlijk ingesleten waren van de remblokjes leek het mij beter om deze te vervangen.
jacob_50 schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Mankeerde er wat aan de wielen misschien?

Groeten van Martin
De achterwiellagers hadden de beste tijd wel gehad , en omdat de velgen al behoorlijk ingesleten waren van de remblokjes leek het mij beter om deze te vervangen.
Goed dan, is mij duidelijk geworden. Deze Batavus heeft ook heel wat te verduren gehad in het drukke Groninger stadsverkeer. Ook toen ik in 2009 als postbode heb gewerkt, hebben er grote posttassen op deze fiets gezeten: dagelijks tot 50 kilometer, veel remmen en optrekken, van deur tot deur en van stoplicht tot stoplicht. De wielen heb ik zelf gespaakt. Dus nu een herinnering minder.... De cassette en ketting waren nog wel origineel.