Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen zaak Snel overgenomen - Forum Wereldfietser

fietsen zaak Snel overgenomen

Voor wie het nog niet weet. De bekende fietsen zaak Snel in Utrecht is overgenomen door Berend van Loon een oud medewerker van Hans Struijk fietsen. Ik ken deze man persoonlijk, omdat hij werkzaam was in de Globe in Den Haag.

Hij wil 4 zaken openen. Sinds een paar maanden is er een 2e geopend in Den Haag.

Waarom Snel is verkocht weet ik niet.

Mario
Ik hoop dat het qua type zaak en sfeer zo blijft als het met dhr. Fred Snel was.

[moderator]op verzoek van gebruiker een deel van de tekst verwijderd. [\moderator]
Ik hoop dat de kwaliteit en kwaliteitscontrole op de eigen merk frames van de vakantiefietsen inmiddels beter is dan pak hem beet 10-12 jaar gelee. Was vrij dramatisch toen. Vorig jaar herkenden ze in de winkel nog steeds niet dat de frames uit die tijd soms belabberd waren...
Ik postte dit omdat ik had gehoord dat de zoon van Fred de zaak had overgenomen.

Mario
Peter heeft al jaren geleden de zaak van Fred overgenomen.
Na het overlijden van Fred heeft hij een andere keuze gemaakt en Snel Tweewielers verkocht.
Goede avond allen,

Ik zal mezelf eerst aan iedereen voorstellen wie in het bijzonder geïnteresseerd is in het merk Snel fietsen, mijn naam is Berend van Loon.
Sinds begin dit jaar mag ik mezelf de trotse en gelukkige eigenaar van Snel fietsen (voorheen Snel Tweewielers) noemen.

Naar aanleiding van hetgeen er hier over het prachtige merk Snel fietsen geschreven wordt voelde ik mij toch echt genoodzaakt om te reageren.

Het klopt dat ik een groot aantal jaren voor Hans Struijk Fietsen gewerkt heb. In het bijzonder in de jaren dat we de winkel in outdoor centrum the Globe openden en fietsenwinkel van het jaar geworden zijn.

Hans Struijk is een waardevolle persoonlijke vriend van mij en heeft het mede mogelijk gemaakt dat de overname van Snel fietsen een feit kon worden.

Jammer , heel jammer, heel erg jammer is een waardeloze uitdrukking. Het is spijtig van uw onplezierige ervaring, alleen een dergelijke uiting op een forum plaatsen is wel erg ongenuanceerd.

Zonder de hulp van o.a. Hans Struijk was het merk Snel fietsen waarschijnlijk op korte termijn ter zielen gegaan.

De reden waarom ik persoonlijk met het bedrijf Snel aan het werk ben gegaan is omdat het een prachtig Utrechts product is, gemaakt in Holland.
Fred Snel heeft er super hard aan getrokken om als zeer kleine zelfstandige een eigen merk fietsen op de markt te brengen. Hij deed dit met volle inzet en overtuiging.
Ondertussen zijn we, met het gehele team van medewerkers, heel hard bezig om, met de filosofie van Fred Snel en de mogelijkheden van de tijd waarin we nu leven, Snel fietsen weer tot een van de toonaangevende kwaliteitsfietsen te maken.

Zijn er mensen die na het lezen van mijn reactie meer zouden willen weten van mijn ervaringen binnen de fietsenwereld, de ideeën die er zijn betreffende het merk Snel fietsen of de fysieke winkels van Snel fietsen, ik sta iedereen heel graag te woord.

Met vriendelijke groet,
Berend van loon.
Berend, goed en helder antwoord. Wees je ervan bewust dat op dit forum soms negatief gereageerd wordt. Dit moet je dan maar ter kennisgeving aannemen en niet al te veel van aantrekken.

Want als er iemand daadwerkelijk een klacht heeft, dan moet zij of hij in jouw winkel langskomen. Maar ja, onder een schuilnaam zonder iemand in de ogen te hoeven kijken is kritiek leveren nu eenmaal makkelijker :D
Eric Schuijt schreef:Berend, goed en helder antwoord. Wees je ervan bewust dat op dit forum soms negatief gereageerd wordt. Dit moet je dan maar ter kennisgeving aannemen en niet al te veel van aantrekken.

Want als er iemand daadwerkelijk een klacht heeft, dan moet zij of hij in jouw winkel langskomen. Maar ja, onder een schuilnaam zonder iemand in de ogen te hoeven kijken is kritiek leveren nu eenmaal makkelijker :D
Mensen moeten m.i. zelf weten of ze onder een schuilnaam willen posten. Daar kun je een goede reden voor hebben.
Veel succes met het verder uitbouwen van Snel Berend.
jeroen_ schreef:
Eric Schuijt schreef:Berend, goed en helder antwoord. Wees je ervan bewust dat op dit forum soms negatief gereageerd wordt. Dit moet je dan maar ter kennisgeving aannemen en niet al te veel van aantrekken.

Want als er iemand daadwerkelijk een klacht heeft, dan moet zij of hij in jouw winkel langskomen. Maar ja, onder een schuilnaam zonder iemand in de ogen te hoeven kijken is kritiek leveren nu eenmaal makkelijker :D
Mensen moeten m.i. zelf weten of ze onder een schuilnaam willen posten. Daar kun je een goede reden voor hebben.
Formeel kun je gebruik maken van een schuilnaam op dit forum. De vraag is echter of het moreel aanvaardbaar is, dat je voor dit soort uitlatingen je verschuilt achter een schuilnaam. Mijn petje af voor Eric Schuijt die zich als `concurrent` niet laat verleiden voor eigen gewin, maar zich loyaal opstelt als een `collega`. Dit alles op persoonlijke titel. Wie is het daar niet mee eens=
Niets mis met mijn 26" Snel. Ik fiets er graag op als ik een ritje verschillende ondergronden op de Veluwe maak.
Fijn dat het merk en de Snel fietsen een bezielende doorstart maken!
beste meneer van Loon,
ik zal in een pb reageren op uw bericht over o.a.
Jammer , heel jammer, heel erg jammer is een waardeloze uitdrukking.
waar het uw mening is dat u het een waardeloze uitdrukking vindt en waarvan het gedeelte met heel wat keren 'jammer' mijn mening is. ik stel voor om elkaars mening te respecteren en dus te laten voor wat 'ie is: een mening.
dit item gaat namelijk over de (in mijn ogen (mening) erg goede/prima) firma Snel Tweewielers te Utrecht.
ik kan mijn bovenstaande reactie niet meer aanpassen en zou dat na uw reactie wel deels willen doen vanwege o.a. uw
De reden waarom ik persoonlijk met het bedrijf Snel aan het werk ben gegaan is omdat het een prachtig Utrechts product is, gemaakt in Holland.
ik ben het eens met wat u zo aangeeft (voor zo ver dat (hier) telt).
ik hoop dat dit topic verder gaat over uw bedrijf/voortzetting Snel Tweewielers en niet over mijn (te) uitgesproken oude mening.

ik gebruik een nickname als ik op een forum actief ben want ik heb genoeg meegemaakt (buiten dit forum) om niet me met voornaam, achternaam, adres, sofinummer, etc. bekend te willen en hoeven maken. dat is (ook) volgens de regels van dit forum legitiem.
met vriendelijke groet, hoogframe
ik gebruik een nickname als ik op een forum actief ben want ik heb genoeg meegemaakt (buiten dit forum) om niet me met voornaam, achternaam, sofinummer, adres, etc. me bekend te willen en hoeven maken. dat is (ook)volgens de regels van dit forum legitiem.
met vriendelijke groet, hoogframe
Ik noem mij zelf voortaan""laagframe :lol:
berendvanloon schreef:Ondertussen zijn we, met het gehele team van medewerkers, heel hard bezig om, met de filosofie van Fred Snel en de mogelijkheden van de tijd waarin we nu leven, Snel fietsen weer tot een van de toonaangevende kwaliteitsfietsen te maken.
Hallo Berend,
Ik wens je van harte succes daarbij. Het aantal winkels in Nederland (zeker buiten "Holland") waar ik met een gerust hart mijn vakantiefiets zou achterlaten voor een reparatie of modificatie is immers erg beperkt.
Ik hoop stiekem dat je het merk niet al te veel uitbouwt zoals Marco zegt, want ik heb betere ervaringen met heel kleine fietsfabrikanten dan met grotere.
Weliswaar gebruik ook ik een nickname, maar ik neem toch de vrijheid om alsnog te reageren. Waarom alsnog?
Na het lezen van een zekere reactie kreeg ik een bepaalde smaak in mijn mond. En kreeg ik sterk de neiging om te reageren.
Maar na de aanvulling van ''hoogframe'' op zijn eerdere reactie, die ik net las, heb ik die neiging maar omgezet in een deze post.
We rekenen de één niet af op de (vermeende) daden van een ander.

Het doet me deugd dat Berend van Loon zelf heeft gereageerd.
Zoals al in een andere post opgemerkt, ook de reactie van Eric Schuijt (''concurrent'') kan ik ten zeerste waarderen.

Mijn ervaring met Snel is alleen maar positief. Ik kocht er bijna twee jaar geleden een prima fiets. Daar heb ik inmiddels met veel plezier bijna 20.000 km op rondgefietst.
De service bij Snel is uitstekend en de medewerkers zijn uiterst vriendelijk en attent!
Hulde.

Jan
beste mensen,
ik wil welgemeend Sorry zeggen voor mijn reactie eerder in dit topic. (ik heb dit gisteren ook met een pb aan dhr van Loon gedaan en toegelicht.) (en zie ook mijn reactie gisteren.) (ik heb de moderator met een pb gevraagd dat stukje aan te passen of te verwijderen)
door mijn te pittige stukje ging de aandacht af van het voortzetten van prima zaak, product en naam Snel Tweewielers door mensen die daar vanuit top-bedoelingen de schouders onder zetten.

mijn jarenlange ervaringen met/op een Snel Safari (randonneur in dagelijks gebruik) en meer incidenteel de winkel in Utrecht zijn ook positief. fijn dat dat wordt voortgezet.
groet! hoogframe
@ hoogframe: Klasse!

Jan
Hilver schreef:@ hoogframe: Klasse!
+1
Goede avond beste mensen,

Wat een mooi verhaal is er aan het ontstaan.
Ik lees het met volle aandacht en merk dat ik er zelfs geëmotioneerd van wordt.

Bedankt voor de oprechte woorden van u allen en in het bijzonder van hoogframe. (Snel heeft nog immer de STEEL RIDE 28 (Safari) tot H-72CM op voorraad :-)

Wat ik u nog wil vertellen is, dat er met de fysieke winkels van Snel fietsen en het merk Snel een toekomstgerichte visie aanwezig is. Wat er in een reactie ook beschreven sta ben ik het mee eens, er is in Nederland een tekort aan serieuze fietsenwinkels waar er naar de klant geluisterd wordt en aan de hand van deze informatie een koers bepaald wordt.

Altijd staat en zal blijven staan, de persoonlijke aandacht en de kwaliteit op het hoogste niveau in de Snel winkels. Hierdoor kan het mijn inzien geen filiaal onderneming worden, maar wel een winkel met verschillende vestigingen.

Nogmaals mijn vriendelijke dank voor de reacties,
Met vriendelijke groet,
Berend van loon.