Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat Wereldfietsers zoal vinden onderweg - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat Wereldfietsers zoal vinden onderweg

Hieronder een voorbeeld van een voertuig met zo'n rood-witte L-plaat.
Gefotografeerd op 5 juli 1972 voor de YHA-jeugdherberg van Lincoln in Engeland. Daar heb ik meerdere malen overnacht. Nu helaas opgeheven. Rechts in de verte de beroemde Lincoln Cathedral.

Afbeelding
Fietsbrillen! Zeker twee... en nog niet van de minste. Verlichting van Lezyne kom je ook vaak tegen. Af en toe waait er wel eens een briefje van 20 € of meer mijn richting uit. Een Rubik's cube. Binnenbandjes. Een I-phone (platgereden). Een zakmes. Handschoenen! Helaas steeds maar één :-)
Al bijna tien jaar geleden een degelijk stuk bubbelfolie met alu aan een kant, zit er nog altijd op.

Handschoentjes op een bankje, na lange pauze was er nog niemand terug gekeerd, meegenomen.

Oranje zonnebril.

Elastiek met snelsluiting en n stiek met twee haken.


En nu omgekeerd, verloren:

Thermoskan, nota bene binnen de muren van n abdij.

Afgelopen week mijn verrekijker, Bynolyt Butterfly, in Friesland, als iemand m vindt....
Leuk dat dit draadje werkt.
De achterstandaard was natuurlijk niet het enige wat ik gevonden heb.
Naast de vele dagelijkse zakken afval en grof vuil ook aardig wat sokken (ook in setjes, keurig opgevouwen), t-shirts, een goede theedoek en aardig wat damesondergoed wat mij vast niet past en zeker niet staat heb ik nóg wel wat gevonden.

Een gsm. Het voor de hand liggende nummer in het ding gebeld nam een enigszins geschrokken echtgenote op. Ik heb het ding bij het adres afgegeven waar ik het eerste langs kwam - een camping - en het is vast goed gekomen.

Een Brooks zadel B66s. Lag in Lombok, Utrecht, in de struiken. Het zadel zit na jaren nog steeds op mijn vriendin's stadsfiets.

Een baby/peuter, kruipend, kon nog niet staan of lopen, vrijwel op de rijbaan van de drukke Terblijterweg. Ik zag geen huis in de buurt. Gelukkig kwam er een al even verontruste andere fietser langs, type moeder. Op zoek naar een huis om te bellen. Niemand doet open. Terug naar de plek des onheils komt er vrouw aan die ons uitscheldt en met de baby verdwijnt. Achter de struiken blijkt een subkampje te zijn.

Een fotocamera. Een Nikon Zoom 300 AF. Helaas analoog terwijl het analoge tijdperk al lang voorbij was. Staat aardig in het kastje met mijn camera-lineup. Er zat vreemd genoeg niet eens een rolletje in.

Een zakmes waarvan ik het merk en ouderdom niet kan achterhalen. Een erg goed mes is het niet want het staal is nogal zacht.

Iemand anders heeft mijn blauwe regenjasje.

Ik fiets vaak langs de kanalen hier in de buurt en maak me soms zorgen als ik in het reigionieuws lees wat door voor de zoveelste keer gevonden is.
Ik ben zelf al heel wat tegengekomen:
  • 1 Lezyne (Road Drive) pompje
  • nog twee andere fietspompen
  • 3 keer een paar handschoenen (Telkens compleet, anders tel ik ze niet mee :wink: 1 Keer op een muurtje bij een brievenbus van de post en 1 maal op het rekje van mijn fiets toen ie aan het station geparkeerd stond. En de laatste keer een stel zware werkhandschoenen die nu dienst doen in de tuin.)
  • 4 kilometertellertjes: 2x cateye velo 5 (nieuw model) en 2x Cateye velo 5 (oud model) Die dingen gaan bij mij maar niet stuk dus ik neem ze vooral mee voor de CR2032 batterijtjes :lol:
  • 4 opklikbare batterijverlichtingen (voor)
  • 8 opklikbare batterijverlichtingen (achter) De oplaadbare batterijen die erin zitten zijn meestal het interessantst want die prullen geven amper licht in vergelijking met moderne kwaliteitsverlichting.
  • 1 net aangereden buizerd (heeft de 30km naar het dichtstbijzijnde dierenopvang helaas niet gehaald)
  • 1 levende vleermuis (heeft de rit naar de opvang wel gehaald maar is naar verluid een week later overleden)
  • 1 zwaar stootijzer
  • 1 opinel zakmes (model champignon zonder borsteltje)
  • 1 Iphone (eigenares kwam nog dezelfde avond bij me langs en ze zei met veel moeite amper 'Dank u')
  • 1 Nokia N97
  • inmiddels al heel wat geld
  • een goedgevulde fietstas met maar liefst 3 dozen bandenplakspullen erin
  • nog een andere fietstas met een lader voor een elektrische fiets erin
  • 1 mooi en degelijk setje bandenlichters met een elastiekje er rond. Is nog steeds m'n favoriet setje.
  • 1 spiraalvormige kabel voor een AXA slot
  • 1 Victoria-Freund takkenschaar (model 13-27)
  • 1 kaarsrecht race fietswiel onder een brug maar ik had geen tijd en toen ik er weer langskwam was het uiteraard al weg.
  • enkele brillen maar die zaten steeds onder de krassen en dan laat ik ze liggen.
  • enkele snelbinders
  • veel rotzooi die ik onderweg in een vuilnisbak heb gedeponeerd
  • Vorige winter nog een mensenlijk in een kanaal.
  • en dan vergeet ik vast nog wel één en ander... :lol:
Conclusie: Je kijkt maar beter goed uit waar je rijdt want er ligt veel troep op de weg.

Van sommige dingen vraag je je echt af hoe dit op een fietspad of op straat terecht komen.

Ik heb ook nog een road kill lijstje :wink: . Tja, je moet toch wat op de fiets, he? Het zijn namelijk niet steeds even interessante kilometers.

Greetz,
Bram
Het gebeurde al in 1977, toen ik van het beroemde wolkenkrabbers-centrum van Chicago naar O'Hare Int'l Airport (voor de thuisvlucht) fietste, deels over een snelweg. Langs de berm zag ik een bijna volle portefeuille liggen. Er zat zelfs een rijbewijs van een vrouw in. Ik heb die aan een 'cop' op het vliegveld afgegeven, met mijn naam en adres op een papiertje erbij. Later heb ik nooit meer iets van vernomen....
Martin E. van Doornik schreef:Ik heb die aan een 'cop' op het vliegveld afgegeven, met mijn naam en adres op een papiertje erbij. Later heb ik nooit meer iets van vernomen....
Als je dat in België doet is er een reële kans dat die portefeuille nooit bij de eigenaar terecht komt: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150407_01618400
cycloantverpia schreef:Ik ben zelf al heel wat tegengekomen:
  • 1 Lezyne (Road Drive) pompje
  • nog twee andere fietspompen
  • 3 keer een paar handschoenen (Telkens compleet, anders tel ik ze niet mee :wink: 1 Keer op een muurtje bij een brievenbus van de post en 1 maal op het rekje van mijn fiets toen ie aan het station geparkeerd stond. En de laatste keer een stel zware werkhandschoenen die nu dienst doen in de tuin.)
  • 4 kilometertellertjes: 2x cateye velo 5 (nieuw model) en 2x Cateye velo 5 (oud model) Die dingen gaan bij mij maar niet stuk dus ik neem ze vooral mee voor de CR2032 batterijtjes :lol:
  • 4 opklikbare batterijverlichtingen (voor)
  • 8 opklikbare batterijverlichtingen (achter) De oplaadbare batterijen die erin zitten zijn meestal het interessantst want die prullen geven amper licht in vergelijking met moderne kwaliteitsverlichting.
  • 1 net aangereden buizerd (heeft de 30km naar het dichtstbijzijnde dierenopvang helaas niet gehaald)
  • 1 levende vleermuis (heeft de rit naar de opvang wel gehaald maar is naar verluid een week later overleden)
  • 1 zwaar stootijzer
  • 1 opinel zakmes (model champignon zonder borsteltje)
  • 1 Iphone (eigenares kwam nog dezelfde avond bij me langs en ze zei met veel moeite amper 'Dank u')
  • 1 Nokia N97
  • inmiddels al heel wat geld
  • een goedgevulde fietstas met maar liefst 3 dozen bandenplakspullen erin
  • nog een andere fietstas met een lader voor een elektrische fiets erin
  • 1 mooi en degelijk setje bandenlichters met een elastiekje er rond. Is nog steeds m'n favoriet setje.
  • 1 spiraalvormige kabel voor een AXA slot
  • 1 Victoria-Freund takkenschaar (model 13-27)
  • 1 kaarsrecht race fietswiel onder een brug maar ik had geen tijd en toen ik er weer langskwam was het uiteraard al weg.
  • enkele brillen maar die zaten steeds onder de krassen en dan laat ik ze liggen.
  • enkele snelbinders
  • veel rotzooi die ik onderweg in een vuilnisbak heb gedeponeerd
  • Vorige winter nog een mensenlijk in een kanaal.
  • en dan vergeet ik vast nog wel één en ander... :lol:
Conclusie: Je kijkt maar beter goed uit waar je rijdt want er ligt veel troep op de weg.

Van sommige dingen vraag je je echt af hoe dit op een fietspad of op straat terecht komen.

Ik heb ook nog een road kill lijstje :wink: . Tja, je moet toch wat op de fiets, he? Het zijn namelijk niet steeds even interessante kilometers.

Greetz,
Bram
Wauw!

Misschien zijn die nieuwe Ortlieb 70 liter tassen iets voor jou 8)
cycloantverpia schreef:{Tegen de 40 dingen}
Greetz,
Bram
Wow. 8)
Dus ofwel jij fietst heel veel, ofwel je ziet heel goed ofwel het lijkt in de buurt van Antwerpen neit alleen een zootje maar het is ook zo, of alle drie.
Leon schreef: Dus ofwel jij fietst heel veel, ofwel je ziet heel goed ofwel het lijkt in de buurt van Antwerpen neit alleen een zootje maar het is ook zo, of alle drie.
Er zal vast wel heel veel te vinden zijn in en rond Antwerpen, maar ik ben in Antwerpen zo met het verkeer bezig tijdens het fietsen dat ik geen tijd heb om naar spullen te zoeken ;-)

Renaat
Leon schreef:
cycloantverpia schreef:{Tegen de 40 dingen}
Greetz,
Bram
Wow. 8)
Dus ofwel jij fietst heel veel, ofwel je ziet heel goed ofwel het lijkt in de buurt van Antwerpen niet alleen een zootje maar het is ook zo, of alle drie.

Leon,

Ik fiets minder dan pakweg 5 jaar terug (toen >10K kilometer per jaar inclusief woonwerkverkeer) maar ik kijk nog steeds goed rond. Je moet ook wel goed uitkijken als je weet hoe sommige fietspaden er hier bijliggen.

Nog een leuke die nog niet in het lijstje staat: Ik zie plots een portefeuille midden op het fietspad liggen, ik stop, draai terug en buk me om hem op te rapen. Plots, met een ruk verdwijnt de portefeuille richting twee knapen die zicht achter een kliko schuilhielden. De klassieke truuk met de visdraad en ik was er ingetuind :lol: . Zulke grappen kan ik wel appreciëren, duim omhoog voor die kereltjes!

Het is zeker geen zoektocht voor mij, louter dingen die toevallig mijn pad kruisen.

Greetz,
Bram
Martin E. van Doornik schreef:(...) In september 2014 fietste ik in Ierland langs een plek, waar zojuist een auto-ongeluk heeft plaatsgehad. (..)
Oeps... Hier had ik dus een nieuwe kentekenplaat voor je kunnen meenemen (Ballaghesheen Pass, schiereiland Iveragh, twee weken geleden):
Afbeelding