Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uitgelezen: As in tas - Jelle Brandt Corstius - Forum Wereldfietser

Uitgelezen: As in tas - Jelle Brandt Corstius

Als soort van fan van... moest ik dit boekje wel lezen van programmamaker, schrijver en zoon van, Jelle Brandt Corstius.

Het is een erg vermakelijk boekje over de verwerking van het verlies van zijn gekke, geniale vader en tegelijkertijd een mooie beschrijving van waar een beginnend wereldfietser zoal tegenaan loopt. Euhh fietst. Bergen bijvoorbeeld, Yolanthe op je bagagedrager, pensionhouders die je vragen het douchewater te bewaren om de grote boodschap door te spoelen, een klein restaurantje wat eigenlijk een bordeel blijkt te zijn...

Het is wel een erg dun boekje, in een middagje heb je het wel uit. (en ik ben een langzame lezer).

http://www.jellebc.nl/
Eens! Naast een persoonlijk verhaal over verlies en hoe je daarmee omgaat, een inkijkje in het leven met zijn vader. Het is inderdaad ook heel inspirerend om zelf te komen tot de beslissing om een fietsvakantie gewoon 'te gaan doen'. Zoals hij zelf ook gedaan heeft en waarbij hij zeker in het begin nog moest uitvogelen hoe dat nu gaat: Met een fiets op vakantie.
Leuke tip! Net geladen op mijn e-reader. Ben benieuwd. Preview leek leuk.
Uurtje later.. boekje uit :) Het zijn maar 105 pagina's hahaha. Ik vind het wel knap hoe hij toch veel ervaringen beschrijft van zijn reis eigenlijk. Erg leuk, jammer dat het zo kort is
Hier ook een intervieuw met hem over zijn boek.
@ jorijn: leuk! Jammer dat er zoveel leuke stukjes van het boek in het interview staan.
Zojuist "As in de tas" gelezen.
Leuk geschreven boekje, in de zo kenmerkende Jelle Brandt Corstius stijl.

Ik schrijf bewust 'boekje'. Niet alleen netto nog geen 100 pagina's, de pagina's bevatten elk ook nog eens weinig tekst. Binnen de twee uur ben je er doorheen.
Ik heb het boekje ook, en bij mij overheerste teleurstelling en het gevoel 15 euro wel eens beter besteed te hebben.
Dat had te maken met mijn verwachtingen wellicht; het gaat meer over z'n vader dan over de fietstocht. En, zoals hierboven vermeldt; het heeft qua omvang weinig om het lijf. Aardige lectuur voor wie een inzicht wil lezen over Malle Hugo. Beetje het gevoel wel van 'bekend TV-hoofd' loopt binnen met schrijf-werkje. Dat zien we wel vaker. Herman Koch bijvoorbeeld.
Georg schreef:Ik heb het boekje ook, en bij mij overheerste teleurstelling en het gevoel 15 euro wel eens beter besteed te hebben.
Dat had te maken met mijn verwachtingen wellicht; het gaat meer over z'n vader dan over de fietstocht. En, zoals hierboven vermeldt; het heeft qua omvang weinig om het lijf. Aardige lectuur voor wie een inzicht wil lezen over Malle Hugo. Beetje het gevoel wel van 'bekend TV-hoofd' loopt binnen met schrijf-werkje. Dat zien we wel vaker. Herman Koch bijvoorbeeld.
Verhip, ik heb er destijds oom € 15,-- voor betaald in de winkel maar heb het boekje uiteindelijk gelezen als ebook dat in mijn mailbox was komen waaien. :roll:

Anyway. Het blijft een leuk boekje. Prijs/kwaliteit is inderdaad wel een dingetje maar dat 'verlies' had ik al genomen toen ik in de winkel zag dat het aantal woorden per euro niet zo groot was :wink:
En voor degene die de eerste druk hebben; als je goed hebt gelezen, dan zit daar een fiets-technische fout in die bij de latere drukken is verbeterd. Jelle sloeg zich voor zijn hoofd toen ik hem daarop wees.
(en ik was die rare fietsenmaker in zijn boek :D )
Dank voor de tip. Heb het net gekocht. In afwachting van mijn nieuwe fiets kan ik nog wat lezen. Ik heb vroeger nog 'Rusland voor gevorderden' en 'Arctisch dagboek' van zijn hand gelezen...
Goed dag,
Ik heb de boek ook gelezen wauw mooi en makkelijk te lezen, er komen een paar dingen herkenbaar in zijn verhaal , voor alle het zweet geur van zijn vader die tot de rust heb brengt herken baar brok in mijn keel .
Toch genoten van zijn verhaal