Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het is weer zo ver... - Forum Wereldfietser

Het is weer zo ver...

Mijn oud-collega en vriend Marko is momenteel op zijn befaamde Trektor - jullie weten, volgens hem de beste fiets van de hele wereld - onderweg naar... ja waar naartoe eigenlijk..?
Zelf kan hij even niets posten op dit forum, wat natuurlijk geen recht doet aan zijn fenbees voor wat betreft reisverslagen, dus voor de liefhebbers: het staat allemaal op:

http://biketory.nl/content/37/
Een beetje sienies maar zeer geestig. Ik ga het allemaal lezen!
ik heb een man gekend
die fietste op een fiets
daar zat een zadel op met wave
en ook nog met eskuu
die was dus van eskuu
en dat zit niet verkeerd
weer wat geleerd
:D :D
Wat een verademing om dit te lezen.
Geen dertien in een dozijn fietser die niet schrijven kan .Maar een schrijver die van fietsen houdt .
Knap vind ik dat het buitengewoon informatief is .
Het specifieke schrijf taaltje is geestig en geeft het geheel cachet (kasjet ) .
Schoeine vertellement maar vroet vermoeiend om te lees'zn (voor een Vlaming).
Wat een heerlijke schreifsteil.
Als die dude het op z'n foon tikt, respect!
Geweldig! De eerste keer dat ik de mishandeling van de Nederlandse taal genoeglijk authentiek vind. Ik ga ook alles lezen van die goser.
Een feest om te lezen :D , geweldig Marko....bedankt.
Zekr na 'Als het echt niet te doen is heb ik nog een zak sjips.' :-) Plezier naar Lvov, erg fijne stad.
Het riekt naar Wim T Schippers en ik wordt het lezen ervan ongeveer net zo snel moe - joe.
Het is - zeker voor de prookrastinaatsie - leuk om mee te lezen en te kijken met een fijne fietstocht in (nu) oost Polen.
Met onder meer de R1 en een deel van een nieuw fietspad van 2000 km in Polen.

En met maps.google.de, een Poolse kempingsait en goegol-urs fijn meekijken hoe dat pontje wat wel vaart eruit ziet, in wat voor restaurants je wel eten en drinken kan bestellen door in maps het etablissement aan te klikken en door te gaan naar de (in 100% van de gevallen goed werkende maar in 75% van de gevallen wat argaaiese) websites en die door de vertalert van dienst in relatief goed Nederlands om te zetten. Je kan er je vingers bij aflikken, die Poolse specialiteiten.

Je vind nog eens een camping die niet op die Poolse site en niet op Archies staat. Of ze daar een ontbijt met hoendereieren hebben voor een vakantiefietser is de vraag.

Op een fijne site met nog veel meer overnachtingsmogelijkheden.
Wat kost dat dan allemaal zo met die sloties en die griefnaas (en daar bijvoorbeeld even de tab historische wisselkoersen aantikken) .

Verder ook nog een mooie tip voor Osmand gebruikers. En wist je dat er in ieder geval één fietser zijn ketting met bio-kettingzaagolie smeert.

Kortom je kan niet reageren (en volstrekt terecht want vakantie) maar leuk is het zeker.
Super bedankt voor die Poolse links. Ben zelf ook een reis in Polen aan het plannen, dus ze komen erg van pas. :)
Geniaal! Ik wilde even lekker productief aan mijn dag beginnen, maar nu zit ik alweer een uur die lekkere lulverhalen van die gozer te lezen. En me rot te lachen.
fijne afwisseling van andere weblogs, dankje voor het posten Alma.
Bommelianen hier? Ik heb echt jaren gewacht op een gelegenheid deze grap te kunnen maken :D .

""Zwierzyniec", hoe schrijf je dat?"
We liggen allemaal króm! :wink:
Zo kom ik nooit op tijd in bed... Héérlijk!
Opmerkelijk Travelmaster, vooral omdat de clou er er nog niet bij stond :) . Het antwoord is:

"Praw, met ener "z" in der midden!"

de wijze waarop prof. Prlwytzkofsky zich placht voor te stellen. Tja, ik probeer wereldfietsers een beetje aan cultuur (Kul Tuur?) bloot te stellen.