Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het is weer zo ver... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Het is weer zo ver...

Ach, jonge vriend, fijn dat Joost meefietst. Dat hij met zo'n eenvoudig brandersetje telkens een eenvoudige doch voedzame maaltijd voor ons bereidt zodat wij ons eindelijk eens kunnen herstellen van de vermoeienissen. Waar mijn teer gestel aan onderhevig is geweest tijdens zo'n barre fietstocht....
Een oplettend lezertje :). Speciaal voor de wereldfietsers een gedicht, Markies de Cantecler natuurlijk:


Protestzang

Voor ied're bêtise trekt 't Janhagel uit,
in menigtes of platte scharen,
met baldadig brallend stemgeluid,
dat ied're courtoisie heeft laten varen.

Zo stuwt het trekkebekkend door de lanen
en destrueert het beemdgras en de aster.
't Ontziet zich niet een weg door het gazon te banen,
zelfs al remitteert 't een sierpilaster.
Hielaaries! Wat een Schrijvert is die man....
Zeg dat wel, wat een verhaal! In mijn wilde jaren (1984) ben ik in Tsjechoslowakije ook eens dwars door een militair oefenterrein heengefietst. Toen was het geen Osmand die me daarheen dirigeerde, maar zo'n 'geel streepie' dat wel op een Oostenrijkse-, maar niet op een Tsjechische kaart stond. Ik belandde er tussen een paar rijdende tanks en ben maar gewoon door blijven fietsen. Dat was echter tijdens de Koude Oorlog. De oorlog waar het Oekraïense Volksleger nu voor getraind wordt, is toch wel een graadje warmer...

Ik blijf dit volgen, ook omdat ik we in september misschien nog een paar weken in Polen gaan fietsen. We waren daar voor het laatst in 1999, maar heel wat tafereeltjes zijn nog herkenbaar; zoals de communicatie met 'de meneer van de recepja die niet de echte meneer van de recepja was'.

Marko schrijft alsof hij zijn gedachten al fietsend via 'goegeltrensleet' onbewerkt in The Cloud laat belanden. Ook zijn diepgaande haat-liefdeverhouding met Osmand blijft boeien. Af en toe is het alsof ik 'Zen en de Kunst van het Motoronderhoud' of 'De Stad der Blinden' weer aan het lezen ben.
Heerlijk elke dag beginnen met kijken of er weer een dagverslag van Marko op staat......
Vanavond "Kroatié" gelezen.....genoten :D
Peter.
Blijkbaar teveel views.... Site ligt plat :lol:
Nog twee coupletten dan maar:

ik heb een man gekend
die was niet goed in Pools
daarom praatte hij Duits
met handen en voeten
daarbij Rotterdams
soms straattaal ook nog
want je weet toch

ik heb een man gekend
die wist veel van wee twee
uit een boek voor zijn verjaardag
dat de Rus die puntuit won
of eigenlijk misschien
toch ook wel weer verloor
heb ik nu door
Hij is er weer... :D
Alleen op Zuid zeker, want ik kan hem niet meer ontvangen... :cry:
'Een menigte wordt altijd een monster dat ervan houdt dingen kapot te maken en zo. ' zei de jonge vriend T.P. eens. Zo ook blijkbaar met webpagina's.
Ik vond het al zo'n cliffhanger!
Site is weer in de lucht.
Hoera! Alleen is de laatste bijdrage die ik kan lezen de bijdrage waar ik was gebleven: 'Het 83kilometerommelet'. Recenter wil het niet worden. Ik kan wel op de kaartjes zien dat hij Slowakije al door is.

Jammerjammerjammer
'Hee er staat weer wat!' :D
Die tip om de ketting te smeren met kettingzaagolie ga ik deze aankomende trip gebruiken.
Lastig te vinden in Amsterdam, zo'n liter bio-kettingzaagolie voor 6,95. Ik kwam uit in Osdorp, voor het eerst bij een gelijknamig tuincentrum.
ik heb ontzettend genote van zijn heerlijke manier van schrijven. Jammer dat hij gisteruh weer niks opsun wepsait gezet heb. Maar wellicht komtut nog. Ik hoput tenminste!
Hijistur, laatste stukje met de boot smooi. De soms haast filofisch beschouwdende blik op de omjeheenwereld fijn onder woorden gebracht. Het AD had hier een prima zomercolumn aan gehad. Dank en groet uit Bialowieza.
Hijistur, laatste stukje met de boot smooi. De soms haast filofisch beschouwdende blik op de omjeheenwereld fijn onder woorden gebracht. Het AD had hier een prima zomercolumn aan gehad. Dank en groet uit Bialowieza.
Aangekomen? Jammer, wanneer vertrekt ie weer?