Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 168 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Mijn stalen m-gineering weegt iets van 15,5 kg, met slot, verlichting, Rohloff met ketting, Magura HS66 remmen voor racebocht, spatborden en leren zadel (met Thudbuster). Op de kampeertocht vorig jaar in Duitsland waar ik deze foto gemaakt heb had ik iets van 12 kg bagage (exclusief water)[attachment=0]tour in Germany (2).jpeg[/attachment]

Bijlagen

Wim schreef:
ma 23 aug, 2021 15:10
Mijn stalen m-gineering weegt iets van 15,5 kg, met slot, verlichting, Rohloff met ketting, Magura HS66 remmen voor racebocht, spatborden en leren zadel (met Thudbuster).
M-gineering mag best in het zonnetje gezet worden.
DaVinci schreef:
zo 22 aug, 2021 09:26
Een hele mooie fiets, zeker in Ti.
Maar heb je zulke wilde plannen dat je zoveel geld voor een fiets uitgeeft?
was dat niet omgekeerd evenredig :?:
:?:

Ik had deze vraag gisteren gesteld.
Misschien was de eigenaar van deze Idworx van plan van Dead Horse naar Ushuaia te fietsen, en dan zonder de Darien Gap te omzeilen, maar die vraag mag je blijkbaar niet stellen.
Zulke vragen mag je stellen, maar op zich mag iemand zelf weten wat hij of zij aan een fiets (of iets anders) uitgeeft. Ook loop je kans op een serie PB's met persoonlijke verwijten van ons bijna-erelid.
DaVinci schreef:
ma 23 aug, 2021 16:27
Ik had deze vraag gisteren gesteld.
Misschien was de eigenaar van deze Idworx van plan van Dead Horse naar Ushuaia te fietsen, en dan zonder de Darien Gap te omzeilen, maar die vraag mag je blijkbaar niet stellen.
Daar heb je deze fiets net zo min voor nodig als voor een offroad tochtje in de Benelux. Maar zonder gekheid, ik heb dermate extreme plannen om verschillende redenen vooralsnog niet. Desondanks ga ik voldoende plezier aan deze fiets beleven met minder wilde activiteiten. Uiteindelijk is dat wat vooral telt voor mij; een dure fiets is een fiets die in de schuur staat.. :wink:
Poppink schreef:
zo 22 aug, 2021 23:19
@non-fixie; lugs, mooie dunne buizen, alu velgen et cetera, prachtig!
Dank je!
daiz schreef:
ma 23 aug, 2021 17:09
DaVinci schreef:
ma 23 aug, 2021 16:27
Ik had deze vraag gisteren gesteld.
Misschien was de eigenaar van deze Idworx van plan van Dead Horse naar Ushuaia te fietsen, en dan zonder de Darien Gap te omzeilen, maar die vraag mag je blijkbaar niet stellen.
Daar heb je deze fiets net zo min voor nodig als voor een offroad tochtje in de Benelux. Maar zonder gekheid, ik heb dermate extreme plannen om verschillende redenen vooralsnog niet. Desondanks ga ik voldoende plezier aan deze fiets beleven met minder wilde activiteiten. Uiteindelijk is dat wat vooral telt voor mij; een dure fiets is een fiets die in de schuur staat.. :wink:
Mooi, geniet van je fiets!
DaVinci schreef:
ma 23 aug, 2021 16:27
:?:

Ik had deze vraag gisteren gesteld.
Misschien was de eigenaar van deze Idworx van plan van Dead Horse naar Ushuaia te fietsen, en dan zonder de Darien Gap te omzeilen, maar die vraag mag je blijkbaar niet stellen.
Maar dat vroeg je niet :D
Achteraf recht lullen is makkelijk, maar als je gelijk gevraagd had of ie naar Dood Paard ging had daar ook commentaar op gekomen :wink:
Het is zijn fiets en hij mag er mee doen wat ie wil toch?
Met "die vraag" bedoel ik de vraag die ik zondag gesteld had. Sorry dat dit niet duidelijk was.
Het was voor mij alleen belangstelling, en die mag ik toch wel hebben, of is er een lijst met "verboden vragen" op dit forum?
Uiteraard mag de eigenaar helemaal zelf weten wat hij met zijn mooie fiets doet.
Communiceren is zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten, dus laten we het daarbij houden 8)

Mijn opmerking over het nodig of vooral geschikt zijn van deze fiets voor de genoemde trip was overigens wel serieus. Ik heb een tijd terug een film gezien van een Alaska naar Argentinië trip, ik zou misschien wat grovers meenemen. De BLT is een leuke fiets om offroad mee te rijden, maar als het echt extremer wordt heeft deze ook echt zijn beperkingen / minpunten.
Meestal haakt de berijder eerder af dan de fiets.
Er is dus nog wat speelruimte.
Poppink schreef:
di 24 aug, 2021 20:39
Meestal haakt de berijder eerder af dan de fiets.
Er is dus nog wat speelruimte.
Ja da’s een feit en je denkt vaak te veel in zaken die fout kunnen gaan is mijn valkuil :D
Vanmiddag bij Maashees met de kids op 20” en 24” en vrouwlief en ik op de 29ers een koeiepad gepakt langs de Maas naar Vierlingsbeek; zelfs de jongste op haar Cube street 200 met gewone Marathons ploegde lekker door de modder :D
Toen ze een paar keer omgevallen was in die modder taande het enthousiasme wat hoor :wink:
Hierbij een paar foto’s van mijn vakantiefietsen, ik sta nog redelijk in de kinderschoenen hiermee, maar alweer verslaafd aan deze manier van reizen..
Vorig jaar met mijn zoon van toen 12 het Pieterpad gefietst van Maastricht naar Groningen. Dit jaar hebben we samen de kustroute gedaan. Hij op een elektrische cortina fiets en ik op mijn idworx Road marathon omgebouwd naar vakantiefiets.
Dit is van origine een racefiets maar met een tubus fly en schwalbe marathon 28mm eronder gaat het redelijk met bagage.

Afbeelding

[Afbeelding

Voor het ruigere werk in de herfst op de Veluwe pak ik graag mijn BMC Fourstroke fully mtb. Hierop zet ik een thule rack met een stel sks bleumels om niet al te smerig te worden. Voor in het bos gaat dit perfect, maar voor lange afstanden pak ik liever de idworx.

Afbeelding

Afbeelding
Leuk!
Scherp schreef:
ma 13 sep, 2021 22:05

Voor het ruigere werk in de herfst op de Veluwe pak ik graag mijn BMC Fourstroke fully mtb. Hierop zet ik een thule rack met een stel sks bleumels om niet al te smerig te worden. Voor in het bos gaat dit perfect, maar voor lange afstanden pak ik liever de idworx.
Op je BMC, heb je daar de Ergon Gp4 bar-ends op? Ben je daar tevreden van?
Groetjes
Patrick
PatrickL schreef:
di 14 sep, 2021 19:54
Scherp schreef:
ma 13 sep, 2021 22:05

Voor het ruigere werk in de herfst op de Veluwe pak ik graag mijn BMC Fourstroke fully mtb. Hierop zet ik een thule rack met een stel sks bleumels om niet al te smerig te worden. Voor in het bos gaat dit perfect, maar voor lange afstanden pak ik liever de idworx.
Op je BMC, heb je daar de Ergon Gp4 bar-ends op? Ben je daar tevreden van?
Groetjes
Patrick
Klopt, na montage geen last meer van ‘slapende’ handen. Daarvoor veel geprobeerd maar niks hielp. Dit wel.
PatrickL schreef:
di 14 sep, 2021 19:54
Op je BMC, heb je daar de Ergon Gp4 bar-ends op? Ben je daar tevreden van?
Worden die dingen op den duur niet kleverig?
Scherp schreef:
ma 13 sep, 2021 22:05
idworx Road marathon omgebouwd naar vakantiefiets.

[...]

BMC Fourstroke fully mtb
Da's een divers duo zo :)

Hoe bevalt de bagage op deze manier achterop de fully? Heb je ook al eens met een grote zadeltas gereden, en hoe verhoudt zich dat tot elkaar naast het hebben van veel minder pakruimte? ;)
Poppink schreef:
di 14 sep, 2021 22:38
PatrickL schreef:
di 14 sep, 2021 19:54
Op je BMC, heb je daar de Ergon Gp4 bar-ends op? Ben je daar tevreden van?
Worden die dingen op den duur niet kleverig?
Bij sommigen wel (niet de bar-ends maar de handvatten zelf). Daarom draag ik altijd handschoenen op de fiets.