Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
In 2005 voor het eerst met de fiets weg en dan onderweg kamperen, helemaal verkocht. :D Nu hard aan het sparen om langzaam aan wat betere spullen aan te kunnen schaffen. In het voorjaar naar Denemarken, hopelijk in het najaar nog een tripje.

Afbeelding
Ries schreef:
LizPie schreef:
Beste Ries,

Beiden foto's zijn ruim 3000 pixels breed en 'wegen' ongeveer 3 MB per stuk.
De foto's worden door het CMS systeem van de WF 'geresized'.

Niet iedereen heeft een hele snelle breedband internet verbinding en je zou een die mensen een groot plezier doen door de foto's eerst te verschalen tot pak 'm beet 600 à 750 pixels breed alvorens ze in je bericht op te nemen.

LP
Inderdaad niet handig.... excuses! ik zal ze vanavond thuis even wat kleiner maken. Voor mijn eigen website maak ik ze altijd ook kleiner.
Je bent zeker niet de enige die 'te grote' afbeeldingen toevoegd, maar het is wel een uiterste. Ik zal eens kijken of ik niet een iets mooiere script er tegenaan kan zetten dat hier iets slimmer mee omgaat. Bijvoorbeeld te grote afbeeldingen helemaal niet ophalen. Daarmee kunnen de gebruikers zonder dikke verbinding ook het forum blijven gebruiken.
Jarno schreef: Je bent zeker niet de enige die 'te grote' afbeeldingen toevoegd, maar het is wel een uiterste. Ik zal eens kijken of ik niet een iets mooiere script er tegenaan kan zetten dat hier iets slimmer mee omgaat. Bijvoorbeeld te grote afbeeldingen helemaal niet ophalen. Daarmee kunnen de gebruikers zonder dikke verbinding ook het forum blijven gebruiken.
Een waarschuwinkje is denk ik meestal al voldoende -- althans dat zou het in mijn geval geweest zijn :oops: :lol:

De forumsoftware zelf heeft geen weet van de grootte van de afbeeldingen. Het is je browser die na het binnenladen de resizing doet.
Een waarschuwing onder de Img-button ("afbeeldingen bij voorkeur niet breder dan 600 pixels") lijkt me het handigst (en het makkelijkst ;-)

Helaas is de ervaring op dit forum dat de meeste gebruikers de waarschuwingen niet lezen. In te koop/te ruil staat bijvoorbeeld een verzoek voor de titels van de berichten. De titels zijn nu zo omdat ik bij 80% van de berichten dit zelf wijzig. En er zijn al aardig wat foto's in Persoonlijke Fotoalbums terecht gekomen die breder zijn dan wat is verzocht.

Net even een kleinere versie van de foto's geupload. Moet toch wat net-vertraging voorkomen.

En ach, nu ik toch bezig ben: de foto's zijn wel niet zo mooi, de fiets, mijn oude Gazelle Champion Mondial, met zelf erop gekluste bagage dragers (lees: niet bijster stabiel) is eigenlijk ook helemaal niet zo erg 'mooi', maar de reis was wel erg mooi. Ook Schotland, 2001. De FIS route vanaf Newcastle (goed voor beginnende (jonge? Nou ja, ik was toen 'al' 24...) fietsers, zoals elders op het forum te lezen) door Northumberland en Zuid Schotland.

Het enige problemen van deze fiets gaven - naast een redelijk zwabbergedrag, en eigenlijk niet helemaal de goede tandwielen - de remmen. Een snelheid van 30km/u was vaak minimaal op de gelukkig niet zo lange hellingen. Nu is 30km/u op een helling niet erg hard, maar wel als het de minimum snelheid is..... :D Verder zijn (voor)vering, een goed stijf frame, een fijne set versnellingen die van het stuur te bedienen zijn en ook geindexeerd, SPD pedalen, en zo nog wat meer allemaal wel fijn, maar niet essentieel; ik had enkel een gebroken as en wat speling op mijn trapas, maar verder hield het fietsje zich prima en die tocht in Schotland blijft een van mijn mooiste!

Afbeelding
Afbeelding[/i]

Wat mij opvalt: relatief veel foto's van fietsen met een racestuur, pardon klassieke randonneursbocht :lol:. Kom je op een WF weekend dan moet je ze met een kaarsje zoeken. Daarentegen lijken de ligfietsen juist ondervertegenwoordigd.

ik zal dan het ligfiets quotum nog iets ophogen

Afbeelding

Het is een M5 Blueglide hier bovenop de Malojapas.
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd meer op mijn bukfiets rond rij. Mijn andere ligfiets (een Optima Baron) is eigenlijk te laag voor vakanties.

groet

Luddo

Voor de statistici heb ik even geturfd. Daarbij heb ik de fietsen die kennelijk inmiddels afgedankt zijn, niet meegeteld.

Racestuur: 8
Multi-position of vlinderstuur: 10
MTB-stuur (in vele variaties en meestal met barends): 26
Ligfietsen: 4

Gerd

GerdC schreef:Voor de statistici heb ik even geturfd. Daarbij heb ik de fietsen die kennelijk inmiddels afgedankt zijn, niet meegeteld.

Racestuur: 8
Multi-position of vlinderstuur: 10
MTB-stuur (in vele variaties en meestal met barends): 26
Ligfietsen: 4
Gerd
Doe er voor mij nog maar 1 bij met mtb-stuur met barends :-)
= dus 27

Afbeelding

Michael W schreef: Doe er voor mij nog maar 1 bij met mtb-stuur met barends :-)
= dus 27
Michael,

Heb je je racestuur afgedankt? Je stond bij mij geturfd als racestuur. Dat wordt dan racestuur = 7.

Gerd

GerdC schreef:
Michael W schreef: Doe er voor mij nog maar 1 bij met mtb-stuur met barends :-)
= dus 27
Michael,

Heb je je racestuur afgedankt? Je stond bij mij geturfd als racestuur. Dat wordt dan racestuur = 7.
Misschien heeft Michael twee fietsen? dan is het "erbij" zoals hij al schreef en niet in plaats "van" (Dit maar even om de statestieken kloppend te houden) :wink:

Haike schreef:Misschien heeft Michael twee fietsen? dan is het "erbij" zoals hij al schreef en niet in plaats "van" (Dit maar even om de statestieken kloppend te houden) :wink:
Precies Haike !!
Dit is m'n nieuwste fiets. Mijn vorige, waar ik nog steeds erg graag op fiets, heeft een racestuur met crosscommandeurs.

Racestuur = dus 8 :wink:

Michael W schreef:
Haike schreef:Misschien heeft Michael twee fietsen? dan is het "erbij" zoals hij al schreef en niet in plaats "van" (Dit maar even om de statistieken kloppend te houden) :wink:
Precies Haike !!
Dit is m'n nieuwste fiets. Mijn vorige, waar ik nog steeds erg graag op fiets, heeft een racestuur met crosscommandeurs.
Misschien kan je er een Tandem van maken. Kun je zeggen dat je met allebei tegelijk kan rijden :D

Sorry weer een beetje melig na een dag hard werken :wink:

Haike schreef:Misschien kan je er een Tandem van maken. Kun je zeggen dat je met allebei tegelijk kan rijden :D
Sorry weer een beetje melig na een dag hard werken :wink:
Het ging over sturen Haike !!
Ik had ook het idee dat Marten aardig verkeerd zat met z'n opmerking over racesturen.

Michael W schreef: Ik had ook het idee dat Marten aardig verkeerd zat met z'n opmerking over racesturen.
:?: :?: :?:

hier twee keer zoveel racesturen als ligfietsen, racestuur-vlakstuur 1:4. Op het laatste WF weekend heb ik nog 1 andere kromme bocht gezien, ligfietsen niet geteld, maar dat waren er vast meer

Waar zit ik fout?

m-gineering schreef: :?: :?: :?:
hier twee keer zoveel racesturen als ligfietsen, racestuur-vlakstuur 1:4. Op het laatste WF weekend heb ik nog 1 andere kromme bocht gezien, ligfietsen niet geteld, maar dat waren er vast meer
Waar zit ik fout?
Je hebt gelijk, ik las VEEL RACESTUREN i.p.v. RELATIEF VEEL :(
Sorry

Michael W schreef:
m-gineering schreef: :?: :?: :?:
hier twee keer zoveel racesturen als ligfietsen, racestuur-vlakstuur 1:4. Op het laatste WF weekend heb ik nog 1 andere kromme bocht gezien, ligfietsen niet geteld, maar dat waren er vast meer
Waar zit ik fout?
Je hebt gelijk, ik las VEEL RACESTUREN i.p.v. RELATIEF VEEL :(
Sorry
Precies! het ging over sturen, Michael en de hoeveelheid ervan :!: :!: :!: :D

Nogmaals sorry maar deze ligt er zo mooi voor dat ik de verleiding om hem erin te knallen niet kan weerstaan (hihi) :wink:

Haike schreef: Nogmaals sorry maar deze ligt er zo mooi voor dat ik de verleiding om hem erin te knallen niet kan weerstaan (hihi) :wink:
Ik vind het prima 8)