Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 74 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Mooi goud van oud.
Wim
Eindelijk is hij er!!!! :D :D :D
Alleen nog een Tubus dager achter en een mooi Brooks zadel.

Afbeelding
kijk dat geeft de burger weer moed :)
Afbeelding
met mijn VSF T400 in Gouvy richting Santiago de Compostela.

erg blij met mijn bakkie. hoop dat ie mij deze zomer naar Denemarken en terug (of door naar Zweden/Noorwegen) brengt
Afbeelding

Met heel veel plezier op deze twintraveler naar Barcelona gefietst. Volgend jaar blijft de kar thuis.
Robin-Els schreef:Afbeelding

Met heel veel plezier op deze twintraveler naar Barcelona gefietst. Volgend jaar blijft de kar thuis.
respect voor de wielen! :)
AB schreef:
Robin-Els schreef:Afbeelding

Met heel veel plezier op deze twintraveler naar Barcelona gefietst. Volgend jaar blijft de kar thuis.
respect voor de wielen! :)
Wat een monster :shock:
gios schreef:
AB schreef:
Robin-Els schreef:Afbeelding

Met heel veel plezier op deze twintraveler naar Barcelona gefietst. Volgend jaar blijft de kar thuis.
respect voor de wielen! :)
Wat een monster :shock:
hoe lelijk kan een fiets zijn
Gaaf ding die Koga. Wel een heel gevaarte. Hoeveel weegt zoiets nu eigenlijk in volle bepakking?
Groot rijbewijs? :wink:
Ik vind het een stoere fiets.
Al zou ik hem NS geel spuiten met blauwe letters ;)
Robin-Els schreef:Afbeelding

Met heel veel plezier op deze twintraveler naar Barcelona gefietst. Volgend jaar blijft de kar thuis.
Ik heb jullie op de camping onder Girona ontmoet. Bij de eerste aanblik van de fiets moest ik even wennen, maar afgaande op jullie verhalen was het een top fiets. Ik vraag mij echter alleen nog af hoe het komt dat jullie zoveel lekke en kapotte banden hadden gedurende de reis van NL naar Girona. Zijn jullie daar al achter gekomen?

Groet,

Arno
Glika schreef:
Robin-Els schreef:Afbeelding

Met heel veel plezier op deze twintraveler naar Barcelona gefietst. Volgend jaar blijft de kar thuis.
Ik heb jullie op de camping onder Girona ontmoet. Bij de eerste aanblik van de fiets moest ik even wennen, maar afgaande op jullie verhalen was het een top fiets. Ik vraag mij echter alleen nog af hoe het komt dat jullie zoveel lekke en kapotte banden hadden gedurende de reis van NL naar Girona. Zijn jullie daar al achter gekomen?

Groet,

Arno
Hoi Arno,
Daar zijn we uiteindelijk achtergekomen; de remblokjes zaten te laag, die liepen iets wat aan op de dfe band. Uiteindelijk heeft onze dealer het heel erg netjes op gelost en zijn mijn ouders er nog mee weg geweest en hebben er geen problemen meer mee gehad.

Groetjes,
Robin en Els
Lennart-Tampico schreef:Gaaf ding die Koga. Wel een heel gevaarte. Hoeveel weegt zoiets nu eigenlijk in volle bepakking?
27 kilo weegt ie zonder bepakking. we hadden er 60 kilo bepakking (lees rotzooi) op vervoerd. Dit gaat volgend jaar wel drastisch gereduceerd worden ;)
Leon schreef:Groot rijbewijs? :wink:
3,75, het mocht nog met een fietsbewijs gelukkig :wink:
Robin-Els schreef:
Lennart-Tampico schreef: we hadden er 60 kilo bepakking (lees rotzooi) op vervoerd.
:shock: :shock: :shock:
Robin-Els schreef:
Lennart-Tampico schreef:Gaaf ding die Koga. Wel een heel gevaarte. Hoeveel weegt zoiets nu eigenlijk in volle bepakking?
27 kilo weegt ie zonder bepakking. we hadden er 60 kilo bepakking (lees rotzooi) op vervoerd. Dit gaat volgend jaar wel drastisch gereduceerd worden ;)
Ahem ..... *60* kilo? Dat is toch wel inclusief de kar of eh ...... :o
Maar goed, jullie gaan drastisch reduceren dus dat komt allemaal goed. Ons motto is 'Alles wat je thuis laat is meegenomen' :wink: Wil je een voorbeeld paklijst voor een tandemvakantie van 3 weken in de zomerperiode, stuur dan gerust een PM.
De bepakte fiets ziet er bij ons zo uit:

Afbeelding

De Yak hebben we alleen omdat we (getuige de hondenmand) twee passagiers meenemen. Voordat ze meegingen hadden we gewoon fietstassen achterop plus een kanozak bovenop. Effectief hadden we toen meer ruimte dan nu met de aanhanger.
Marten schreef:
Robin-Els schreef:
Lennart-Tampico schreef:Gaaf ding die Koga. Wel een heel gevaarte. Hoeveel weegt zoiets nu eigenlijk in volle bepakking?
27 kilo weegt ie zonder bepakking. we hadden er 60 kilo bepakking (lees rotzooi) op vervoerd. Dit gaat volgend jaar wel drastisch gereduceerd worden ;)
Ahem ..... *60* kilo? Dat is toch wel inclusief de kar of eh ...... :o
Maar goed, jullie gaan drastisch reduceren dus dat komt allemaal goed. Ons motto is 'Alles wat je thuis laat is meegenomen' :wink: Wil je een voorbeeld paklijst voor een tandemvakantie van 3 weken in de zomerperiode, stuur dan gerust een PM.
De bepakte fiets ziet er bij ons zo uit:

Afbeelding

Wij nemen volgend jaar ook alleen een set ortlieb classics mee en één bagagezak van 35 liter en that's it. Maar 60 kg was wel met de kar etc.

De Yak hebben we alleen omdat we (getuige de hondenmand) twee passagiers meenemen. Voordat ze meegingen hadden we gewoon fietstassen achterop plus een kanozak bovenop. Effectief hadden we toen meer ruimte dan nu met de aanhanger.
Robin-Els schreef:Afbeelding

Met heel veel plezier op deze twintraveler naar Barcelona gefietst. Volgend jaar blijft de kar thuis.
Als ik goed gekeken heb kan deze fiets dubbel geplooid worden. Mijn vraag nu, is deze fiets een groot pakket en dit in verband met een eventuele terugreis, vliegtuig, trein of dergelijke.
Groetjes
tirre schreef:Als ik goed gekeken heb kan deze fiets dubbel geplooid worden. Mijn vraag nu, is deze fiets een groot pakket en dit in verband met een eventuele terugreis, vliegtuig, trein of dergelijke.
Groetjes
Een gevouwen Koga ziet er zo uit:
Afbeelding
Aangezien de hele fiets zo'n 2.50 meter lang is zal dit pakket dus pakweg 1.30 lang en circa 40-50 cm dik zijn. Een heel andere manier om een demontabele tandem te creëren is het gebruik van S&S-koppelingen of de eigen versie daarvan die bij het Duitse Pedalpower in gebruik is.

S&S-koppelingen (niet naderhand in te bouwen):
Afbeelding

Een gedemonteerde Pedalpower:
Afbeelding

Voor alle belangstellenden voor de Koga (en andere tandems): op de komende Fiets- en Wandelbeurzen (9 en 10 februari 2013, RAI Amsterdam en 16 en 17 februari 2013, Nekkerhal Mechelen) zal de Tandemclub weer een keur aan sporttandems op het testparcours brengen. Van Koga tot Multicycle, van Santos tot Fortybike, ze zullen er weer zijn. Desgewenst demonstreren we ook het vouwen van de tandems van Koga, FortyBike en Multicycle. Die laatste twee vouwen vóór het voorste tandwiel zodat de tussenketting er niet af hoeft.