Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Mijn fiets kan er ook wat van... :wink:
Afbeelding
Zo'n pakezel is wel prettig in jungle- en woestijngebied: heb je tenminste wat schoon water bij. Anders droog je uit of zit je aan de dunne...
Deze is gemaakt in de jungle van Bolívia (ergens tussen Coroico en Yúcumo).

Afbeelding
Deze is een stukje verderop genomen (een plaatsje ca. 20km voor Caranavi, vanaf Coroico gezien), en mét berijder :lol:. Ik ben het écht...

Groetjes,

Robertjan


(Helaas kan ik even niet onder m'n neutrale naam inloggen, vandaar onder deze gebruikersnaam... Heeft niets met reclame te maken).

Heeft niets met reclame te maken
In ieder geval niet voor dat merk want zie ik daar geen O.....tassen onder het stof :lol:
Peter Rodenburg schreef:Topic lijkt me duidelijk. In het kader van 1 foto zegt meer dan 1000 woorden: post eens een foto van je vakantie fiets.

Hierbij de mijne:

Koga Miyata Globe traveller (1993) met Agu tassen.[

Nice idea for a photo collection Peter. Who's hosting that image for you here?

Great to see that FLT has spun off a number of additional collections. The more the merrier IMHO.

Sorry if some of your bikes haven't made it into the FLT collection. I don't have the time and money to please every tourer. If I did, I would.

Cheers and I hope to see some of you on the road one of these years.

Afbeelding

Snel Safari en nog meer buizen (Tenerife).
Miles2go schreef: Nice idea for a photo collection Peter. Who's hosting that image for you here?
Dear Ron,

You know you do :wink: . Thanks for hosting and admitting my picture to the fully loaded touring bikes-website. :D I feel privileged.
Keep up the good works!

Best,

Peter
Afbeelding

Hoi,

Hier mijn VSF 400 op het eerste colletje van de vakantie in Spanje (Siera de La Demanda) in 2005.
De Fahrradmanufaktur is mij eerste echte vakantiefiets.
Dit was weer de eerste fietsvakantie sinds jaren. In de jaren 70 en 80 vele malen op fietsvakantie geweest met de racefiets (overnachten in jeugdherbergen, dus nauwelijks (5kg) bagage).

Groet,
Fred Kok

Afbeelding

Mijn eerste werkpaard (1978-1990): een Gazelle Tour de France in een onvervalst bruine tint uit de jaren '70 met groene canvastassen (daarvòòr hebben er nog echte krantentassen en goedkoop Taiwanees rafelnylon aangehangen). Met een nieuwprijs van 500 gulden was dit de betaalbare 'racefiets' (zo heette toen elke fiets met 10 versnellingen) voor studenten. Al na een jaar begonnen spaken, drager, derailleur, banden, cranks en ketting het te begeven. Elke week dat ik fietste, was ik bij elkaar minstens een dag bezig met sleutelen en oplappen. Met betere onderdelen heeft het frame de 50.000 km gehaald en 18 landen in Europa en Afrika gezien.

Afbeelding

Het witte paard met de prins erop (1990-2003), compleet met felrode Karrimors. Een zeldzame maar rasechte Creafiets, een Belgisch maatframe waarop de onderdelen die het leven van mijn oude Gazelle zo lang gerekt hadden, zijn getransplanteerd. Dit fietschirurgische mirakel heeft er dik 40.000 km opzitten door (alweer) 18 landen in Europa en Afrika . Inmiddels met de VUT, maar op hete zomerdagen soms nog te zien tussen Leiden en het strand tussen Katwijk en Wassenaar.

Afbeelding

De blauwe Orca, die sinds 2004 het fietsen heeft verrijkt met het comfort van een waterbed en het weidse perspektief van een kikkerblik (zie http://www.keesswart.nl/fietsreportages ... ringen.htm). Inmiddels goed voor 11.000 km in 13 landen, waar hij - zoals hier in Ierland - veel opzien baart bij fietsende inboorlingen.

Afbeelding

Koga Terraliner met stalen frame, ik geloof uit 2002. Je zou denken ik ben een leerfetisjist (stuurtasje) maar nee: ik ben een slecht weerfetisjist :D . Als alles goed gaat kunnen jullie de foto's van mijn fietstocht naar mijn vriendin in Kroatië (december 2005) zien tijdens de dialezing van de nieuwjaarsbijeenkomst op 7 januari.

Afbeelding

Met deze fiets (Eddy Merckx randonneur uit 1975 of zo) heb ik in 2005 mijn liefde voor fietsvakanties na jaren weer opgepakt.
Dit is mijn mountainbike sinds 2000 en tevens pakezel sinds ik sinds 2005 het met bepakking fietsen weer opgepakt heb:

Afbeelding

Merk Red Bull van Roseversand, Black Rock AL-300.

Vroeger reed ik met evenveel bepakking op een (goedkope) racefiets.

Afbeelding

SEE BELOW - THANKS B@SE!

Froggy schreef:Afbeelding
Hi Froggy, even je fotoke bekijkbaar gemaakt..

Afbeelding
Peter_K schreef:Dit is mijn mountainbike sinds 2000 en tevens pakezel sinds ik sinds 2005 het met bepakking fietsen weer opgepakt heb:

Afbeelding

Merk Red Bull van Roseversand, Black Rock AL-300.

Vroeger reed ik met evenveel bepakking op een (goedkope) racefiets.
Peter, hoe blijft jou fiets zo mooi in evenwicht staan? Ik zie geen standaard, paaltje of iets waardoor die fiets rechtop blijft. Het is voor mij een raadsel. Wie ziet het???

...Ik zie ik zie wat jij (Audrey) niet ziet.... :wink: ...en hij staat op de standaard die je rechts naast de derailleur kunt zien (zilver van kleur)!

Gudrun
audrey schreef:Peter, hoe blijft jou fiets zo mooi in evenwicht staan? Ik zie geen standaard, paaltje of iets waardoor die fiets rechtop blijft. Het is voor mij een raadsel. Wie ziet het???
Afbeelding

Gerd

Aha, raadsel opgelost! Bedankt Gerd en Gudrun!
Laat dat ding nou net een hoofdrol gespeeld te hebben tijdens mijn vakantie, helaas in negatieve zin. Zo’n honderd kilometer verderop in Mohave NP brak hij af… Vervolgens moest ik dus mijn fiets voortaan ergens tegenaan zetten, met de nodige lekke banden tot gevolg.

Bij Yosemite NP weer een nieuwe standaard gekocht die helaas dezelfde dag een stuk af brak zodat hij kon gaan schuiven en zodoende in mijn achterwiel terecht kwam en mijn spaken beschadigde. Kon ik voortaan kiezen tussen twee kwaden: de kans op lekke banden of op kapotte spaken.

Met een beetje geluk is er een paaltje om je fiets tegenaan te zetten:
Afbeelding

Thuis heb ik nu maar een Pletscher Esgee standaard gekocht, die ziet er in ieder geval een stuk degelijker uit dan de vorige twee.

Vorig jaar in het Midden Oosten met dezelfde banden geen enkele keer lek gereden, en nu dit jaar heel veel lek en twee binnenbanden naar zijn grootje. Dus maar gelijk een paar Schwalbe Marathon Plus banden gekocht voor de volgende reis.

Peter

Noorwegen 2002, m'n oude Trek 6000 op de Rallarvegen tegen een sneeuwmuur aan geparkeerd:
Afbeelding

En hier in de achtertuin onze twee fietsen (2x Santos SCC02, 1 van al zo'n 8 jaar oud) bijna volledig geprepareerd voor onze aanstaande lange fietstocht, enkeltje HongKong - Nederland, vertrekdatum 28 December 2006:
Afbeelding
Afbeelding

Groet,
Peter.

Afbeelding

Gazelle Torrente 2002 met Burley Delight fietskar (twee kinderen) in Frankrijk

aha, ok, geloof dat google deeplinken neit prettig vind..



Bas

-- rechter muisknop, "bekijk afbeelding" URL kopieren en plakken tussen image tags --