Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 131 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3716 berichten
Wim schreef:
di 19 jun, 2018 10:23
...al rijden velen tegenwoordig ook compleet zonder spatborden en dus ook zonder spatlappen (vroeger mocht dat niet).
Dit (of soms reguliere spatbordjes) zie ik idd meestal op foto's, dus daarom mijn vraag.

Kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt om continue ondergespetterd te worden.
nog wat plaatjes voor de liefhebber :)

De eerste kilometers
Afbeelding

Ingebouwde forumslader
Afbeelding

Gratis in de trein (en belangrijker: ook in de spits)
Afbeelding

Niet gratis: klaar om te vliegen (tip: tandwiel vóór aan de binnenkant houden :oops:)
Afbeelding

En nog eentje om het af te leren
Afbeelding

Ik heb er even (kuch) op moeten wachten, maar het is een geweldige fiets! Het plan is om nog een zadeltas a la Carradice te maken met ~ 22 liter inhoud in dezelfde stijl/stof als de randonneur tas.
AfbeeldingGazelle Chamonix Trekking T24 2014 by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr

Gisteren de eerste 10km's gereden na het grote onderhoud.
Nu enkel nog spatborden bestellen.
SKS is makkelijker monteren. Gilles Berthoud beschermt beter en gaat langer mee.
Wouter Duijndam schreef:
wo 20 jun, 2018 07:28
Gisteren de eerste 10km's gereden na het grote onderhoud.
Nu enkel nog spatborden bestellen.
Vind de stand van je zadel nogal exotisch... Heel ver naar achteren en met de punt omhoog. Benieuwd of dat lekker blijft fietsen tijdens langere ritten.
mqaa schreef:
wo 20 jun, 2018 08:17
Wouter Duijndam schreef:
wo 20 jun, 2018 07:28
Gisteren de eerste 10km's gereden na het grote onderhoud.
Nu enkel nog spatborden bestellen.
Vind de stand van je zadel nogal exotisch... Heel ver naar achteren en met de punt omhoog. Benieuwd of dat lekker blijft fietsen tijdens langere ritten.
Die heb ik tijdens de rit al anders versteld, maar dat was na deze foto..
PeterFokkinga schreef:
di 19 jun, 2018 23:50
nog wat plaatjes voor de liefhebber :)

Ik heb er even (kuch) op moeten wachten, maar het is een geweldige fiets! Het plan is om nog een zadeltas a la Carradice te maken met ~ 22 liter inhoud in dezelfde stijl/stof als de randonneur tas.

Wat is er nou met je stuurlint gebeurd? Twee kleuren?
Travelmaster schreef:
wo 20 jun, 2018 10:09
PeterFokkinga schreef:
di 19 jun, 2018 23:50
nog wat plaatjes voor de liefhebber :)

Ik heb er even (kuch) op moeten wachten, maar het is een geweldige fiets! Het plan is om nog een zadeltas a la Carradice te maken met ~ 22 liter inhoud in dezelfde stijl/stof als de randonneur tas.

Wat is er nou met je stuurlint gebeurd? Twee kleuren?
Op de bovenste foto niks van te zien, op sommige andere foto's wel, maar dat zal wel lichtval zijn...(?)

Wel een mooie fiets hoor, die m-gineering :D
Smaken verschillen, zo'n fiets had ik in 1980 :D (wel zonder koppelingen).
En zonder Rohloff denk ik; maar hij is idd "klassiek geïnspireerd" zullen we maar zeggen :)

Er zat een standaard zwart stuurlint op en dat heb ik op een gegeven moment vervangen door een leren lint (nog klassieker) na een paar ritjes "half om half" om te voelen of het beviel.
Mooie verzameling fietsen hier!

HIerbij mijn huidige setup:
Afbeelding

Bulls Grinder gravelbike, 37mm Conti Travel Contact banden, spatborden, Profile Design T1+ ligstuur, Brooks C17 Cambium carved zadel, SPD pedalen, een drybag in harnas in het stuur, frametasje, Apidura zadeltas en 3 bidonhouders.

Snelle setup die ook licht offroad aankan, vooral geschikt als je zonder tent rijdt :-) hoewel ik het ook wel eens met tent gedaan heb, maar dan droeg ik ook een rugzakje.

En tussen de vakanties in bouw ik 'm om naar racefiets voor training op zondagochtend :-)
Wim schreef:
wo 20 jun, 2018 07:44
SKS is makkelijker monteren. Gilles Berthoud beschermt beter en gaat langer mee.
Ik heb gekozen voor een set SKS Bluemels 53 spatborden en heb deze er vandaag opgezet.
Past allemaal netjes en ziet er goed uit.
AfbeeldingGazelle Chamonix Trekking T24 2014 by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr
Wouter Duijndam schreef:
vr 22 jun, 2018 18:32
Ik heb gekozen voor een set SKS Bluemels 53 spatborden en heb deze er vandaag opgezet.
Past allemaal netjes en ziet er goed uit.
En een ander zadel zo te zien :D
Ben je een erg dorstig type dat je 3 liter kwijt kunt in deze drie bidonhouders? Dat is een hoop gewicht hoor. Tijdens je rit van NL naar Spanje kom je toch geregeld langs een cafe waar je water kunt bijhalen. Kijk, als je naar Death Valley gaat, is het een ander verhaal.

Verder ziet de fiets er strak uit!
Fedor schreef:
vr 22 jun, 2018 19:32
Wouter Duijndam schreef:
vr 22 jun, 2018 18:32
Ik heb gekozen voor een set SKS Bluemels 53 spatborden en heb deze er vandaag opgezet.
Past allemaal netjes en ziet er goed uit.
En een ander zadel zo te zien :D
Zeker, het SQLab 621 zadel zit voor geen meter.
Ik heb er nu een Selle Royal op zitten welke ik nog had liggen op mijn werk.
willem.m schreef:
vr 22 jun, 2018 19:39
Ben je een erg dorstig type dat je 3 liter kwijt kunt in deze drie bidonhouders? Dat is een hoop gewicht hoor. Tijdens je rit van NL naar Spanje kom je toch geregeld langs een cafe waar je water kunt bijhalen. Kijk, als je naar Death Valley gaat, is het een ander verhaal.

Verder ziet de fiets er strak uit!
Ik ga één bidon gebruiken voor een vouwbare buitenband en binnenband.
De andere twee binnen in het frame ga ik gebruiken voor vocht..

Death Vally, schitterend gebied! Toen ik er was in 2011 hadden wij 52,3graden Celcius daar.
Hel op aarde noemen ze het ook wel.
.
willem.m schreef:
vr 22 jun, 2018 19:39
Ben je een erg dorstig type dat je 3 liter kwijt kunt in deze drie bidonhouders? Dat is een hoop gewicht hoor.
Eentje voor de brandstoffles, eentje voor de gereedschapsbidon en een grote petfles is handig op de camping. Dan nog een gewone bidon.... oeps, te weinig houders.
Zo'n bidonhoudertje weegt weinig hoor.
Leon schreef:
vr 22 jun, 2018 20:10
willem.m schreef:
vr 22 jun, 2018 19:39
Ben je een erg dorstig type dat je 3 liter kwijt kunt in deze drie bidonhouders? Dat is een hoop gewicht hoor.
Eentje voor de brandstoffles, eentje voor de gereedschapsbidon en een grote petfles is handig op de camping. Dan nog een gewone bidon.... oeps, te weinig houders.
Zo'n bidonhoudertje weegt weinig hoor.
Met inhoud zoals je wel had begrepen.
Maar goed, Wouter heeft het al uitgelegd, dus ...
PeterFokkinga schreef:
di 19 jun, 2018 23:50
Afbeelding
WAT een prachtfiets! :D
Wat voor rekje zit hier voorop?

OT: Dit is mijn huidige fiets. Een ex-Belkin Giant Defy. Hier op de foto na 268km Parijs-Roubaix.
Mijn do-it-all-vakantiefiets is gestolen in Kopenhagen.
Afbeelding
jwkeij schreef:
za 23 jun, 2018 13:47
OT: Dit is mijn huidige fiets. Een ex-Belkin Giant Defy. Hier op de foto na 268km Parijs-Roubaix.
Mijn do-it-all-vakantiefiets is gestolen in Kopenhagen.
En met de legendarische blubber :D

Toch een prestatie dat PB rijden. Zou ook graag eens de kasseienstroken rijden (dan wel met dikke banden ;)) naar een strookje in NL is al afzien (moet er nog veel harder over heen denderen geloof ik).


Jammer van je andere fiets... je hoort toch regelmatig dat fietsen tijdens reizen gejat worden :(