Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 128 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3716 berichten
Overgenomen van iemand van het Forum hier, een m-gineering met een rohloff aandrijving. Fijne stabiele koersvaste fiets.


Afbeelding
maxwell schreef:Overgenomen van iemand van het Forum hier, een m-gineering met een rohloff aandrijving. Fijne stabiele koersvaste fiets.
Die achterste standaard lijkt me dat echter niet, of is de poot alleen te kort en staat daardoor zo scheef?
die achterste standaard is aan vervanging toe!
Mijn Surly in de huidige setup met 1x11 versnellingen, Sq lab stuur, Schwalbe Allmotion banden en Tubus (achter) en surly (voor) dragers. Na 3 jaar nog steeds heel blij met deze fiets!

Afbeelding
Voor het Raad plaatje net iets te makkelijk, maar mooie compositie en leuk ook eens z'n 1x11 te zien met z'n groot achterblad, ook het voorspatbord is eens op een andere manier vastgemaakt.

Berg/brug op lijkt me geen probleem ik ik vraag me af tot welke snelheid je nog een beetje kan bijtrappen.
Ha daulagari, het zwaarste verzet is 34*11, waarmee je tot bijna 40 km per uur mee kunt trappen. Ik ga de komende tijd eens kijken hoe het bevalt, een groter voorblad kan altijd nog.
Wat is het grootste achterblad? 40+ zo te zien?
Mooie fiets hoor!
Van alle fietsfora-topics is dit natuurlijk het mooiste: 'show je eigen karretje'

Laat ik mij even snel voorstellen:
Mijn naam is Jan Willem Keij. Sinds een jaar of 6 op de racefiets/cyclocrosser/gravelbike.
Vooral van die laatste heb ik veel plezier. Met de hand laten bouwen in Goes bij WiND Cycleworks.
In eerste instantie als gravelbike. Relaxt touren met dikkere banden, ongeacht de ondergrond.

Vorig jaar juni het in mijn hoofd gehaald om 'een wereldreis door Nederland' te rijden. Via Frankrijk en Nederland naar Egypte. Zo naar Polen, Denemarken, De Krim en Spitsbergen. In 3 dagen 575 km gefietst met lichte bepakking op de gravelbike. En met plezier!

Afgelopen oud & nieuw besloten om naar Kopenhagen (DK) te fietsen. Dus alle tips op dit wereldfietser-forum zijn welkom. :wink:

Met dit Zeeuwse stalen ros reis ik af naar Denemarken.
WiND Cycleworks #19 (2016)
Sram Rival 1
40x11-28
DT Swiss 350/rr511 32 spaaks wielset (niet op de foto!)
Schwalbe G-One 35mm banden
Rose lowrider en achterrekje
Ortlieb bikepacking tassen

Afbeelding
Wauw die is mooi!
Had hem op de site van Wind al gezien maar nog zonder tassen dacht ik? Gaaf dat er weer iemand met de hand fietsen bouwt in de buurt van me!
Ik zou de voordrager monteren zoals je dat bij de tubus Tara ook doet, aan de oogjes achter de voorvork, ook al kom je dan mogelijk in conflict met de spatbordstangen. Het zorgt er wel voor dat je voordrager horizontaal gemonteerd zit. Juist met zo'n mooie fiets zijn het juist die details die afleiden van het gehele plaatje.

Je zou nog kunnen overwegen carbonnen spatborden te monteren, die gaan echt een leven lang mee. Kijk maar even bij Bram Moens van M5 (Middelburg) http://www.m5-ligfietsen.com/site/NL/Ca ... patborden/
Prachtige fiets Jan Willem.
Veel mooie kilometers!!

Groet, Tom.
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Dit stukje handwerk is mijn beste fietsgerelateerde aankoop ooit.

@ shadow: Klopt, daar staat ie als frameset in de gallery en in sommige berichten als complete fiets, zonder dragers en tassen.
@ Peter: Lowrider staat horizontaal en is goed uitgelijnd. Foto is wat vertekend :wink:
jwkeij schreef:
di 23 jan, 2018 09:45
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Dit stukje handwerk is mijn beste fietsgerelateerde aankoop ooit.

@ shadow: Klopt, daar staat ie als frameset in de gallery en in sommige berichten als complete fiets, zonder dragers en tassen.
@ Peter: Lowrider staat horizontaal en is goed uitgelijnd. Foto is wat vertekend :wink:
Ik zie het nu aan de stenen in de muur, de fiets wil de berg op zeg maar. Ik ben meer van de fietsen dan de muren zeg maar.
Weer ff lekker door alles heengebladerd (ging best snel want veel foto's deden het niet meer (incl. mijn eigen foto's ;))).

Mooi die historie (en de fietsen ook natuurlijk) :)
Edwin* schreef:
wo 11 okt, 2017 22:54
Afbeelding

Dit is-tie dan geworden. Nieuw katoenen stuurlint, nieuwe Schwalbe Lugano Classic banden, nieuwe remkabels, beetje poetswerk en de Karrimor fietstassen en stuurtas.

De aankomende maanden hebben we helaas niet veel tijd om er mee op uit te trekken, maar in het voorjaar 's een weekendje uitproberen!

wauw dat is nog een oude koga? ik heb een oud damesmodel eens tweedehands gekregen met een zelfde soort stickers nog, maar helaas de stickers moeten verwijderen, want los en kapot her en der, maar toen gepimpt voor als fietsje erbij, maar ik vind deze heel mooi :) Ook de tassen passen er mooi bij.
maxwell schreef:
do 12 okt, 2017 10:29
Overgenomen van iemand van het Forum hier, een m-gineering met een rohloff aandrijving. Fijne stabiele koersvaste fiets.


Afbeelding
Ziet er mooi degelijk en stijlvol/strak uit, mooie degelijke fiets lijkt mij.
Met de Avaghon verkocht heb ik vandaag in een fijn zonnetje de Thudbuster op de T-400 gezet. Samen met de 55-mm Almotions (die er ook pas op zitten) en het Brookszadel met veren heeft de fiets nu dus een drievoudige vering :D
Het is dus een soort poor-man's fully en ook een bijna-semifatbike :wink:
Vandaag heb ik de tandwielen en ketting schoongemaakt omdat ik nu overga op waxsmering omdat ik toch niet veel in de regen ga fietsen en waxsmering (supreme black) is me op de Avaghon (en een eerdere Snel) altijd goed bevallen. De rest van de fiets moet ik ook nog een keer poetsen want hij is best wel vies. Op het zwart van het frame zie je bijna geen vuil zitten, maar ik heb ontdekt dat er nog heel wat zwarte smeer op zit overal :shock:
Afbeelding
De dikte van de banden wordt op deze fiets niet beperkt door het frame of de remmen, maar door de loop van de ketting. Er is nu een millimeter of 6 over. Het is overigens alleen in het lichtste verzet zo dichtbij.
Afbeelding
Lekker ruige bak zo :D
Geen spatborden?
Zit de snelspanner van je voorwiel aan de andere kant dan standaard of is dat gezichtsbedrog? Of heb je het hele voorwiel een slag gedraaid?