Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 38 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Kreeg net een telefoontje, kan de off rohler ophalen. Sinterklaas is vroeg dit jaar. Straks een fotootje erbij en dan zijn we weer helemaal on-topic ;))
Haike schreef:
AB schreef: Hej leuk de topic-politie ;). Valt toch allemaal onder "kletspraat"?
Haike schreef: Ja en daar heb je verschillende draadjes, :D of kun je een nieuwe beginnen, deze is om een foto te posten van je fiets, mocht dat nog niet tot je doorgedrongen zijn.... :wink:
AB schreef:En tussen de praatjes door zijn toch maar weer twee nieuwe vakantiefietsjes voorbijgekomen.

Hoe komt het toch dat er op fora altijd wel iemand opduikt om te benoemen dat een topic een beetje off topic gaat als een topic off topic gaat? Toch helemaal niet erg? Ik bedoel, een fiets roept een vraag bij iemand op, dan hoeft er toch niet direct een nieuw draadje gestart te worden....
Nee heel vaak niet, want dik kans dat zo'n draadje al zelfs bestaat, wat hier voorbij komt over grepen op een racebocht, met Rohloffshifter erbij die niet past, en je dan een bocht moet hebben die open kan om hem er op te wurmen is niet nieuw, het enige waar ik nog op zit te wachten is het verhaal van de banden, en hoe breed of hoe smal ze wel niet moeten zijn, want dan zijn we weer helemaal rond als een fietswiel... En verder stelde ik een vraag, niet dat je hier niet zou mogen posten, lezen hoort ook bij het hoofdstuk (non)verbale communicatie.... Verder denk ik dat deze discussie hier ook niet thuis hoort dus stop ik ermee.
AB schreef:Kreeg net een telefoontje, kan de off rohler ophalen. Sinterklaas is vroeg dit jaar. Straks een fotootje erbij en dan zijn we weer helemaal on-topic ;))
Ik heb net begrepen dat er een nadeel zit aan een Idworx; ze zijn niet meer te stoppen :wink:

Ab mag ik je van harte feliciteren met deze aanwinst? Vast wel!! dus van Harte!! En dat is echt oprecht gemeend. :!:
Dankjewel! Een felicitatie voor een aanschaf heb ik nog niet eerder meegemaakt. Werken en sparen en vervolgens deze droomfiets kopen in dit betreffende geval, maar ik snap je goede intenties uiteraard wel. En bedenk maar zo, als iets offtopic gaat dan is het alleen maar uit enthousiasme ;).

Inmiddels net mijn eerste rondjes met de fiets gereden gereden. Alsof de hond jou uitlaat in plaats van andersom. Even lekker in de nacht en kou door het modderige bos gefietst en in de bebouwde kom flink wat stoepranden, bermranden en slechte wegen hobbels en bobbels meegepikt.

Eerste indruk: toch jammer dat de standaard een nahipgeluidje maakt als je met snelheidsgeweld van de stoepranden afstuitert. En ook het schakelen van de rohloffshifter moet even wennen. Naar voren draaien is lichter, naar achteren draaien is zwaarder, of was het net andersom. De fiets wordt smerig als je door de modder fietst, en er blijft eveneens modder aan de banden kleven. Het SON-lampje blijft naschijnen als je stilstaat en dit valt niet met de schakelaar te doven, althans bij de voorlamp nog niet ontdekt hoe het eventueel wel kan. Kennelijk zit er een klein accuutje in de lamp verwerkt ofzo die eerst zijn energie nog kwijt moet. Ook schijnt het lampje niet met de bocht mee, zoals bij sommige moderne auto's, maar het schijnt redelijk recht naar voren. Een iets bredere lichtstraal had nog wel gemogen. Tot slot maakt de rohloffnaaf ietsjes geluid in bepaalde versnellingen, de 7e.

Voor de rest is het een ongelooflijke superfiets, werkelijk het beste wat ik tot nu toe aan fietsen bijelkaar gereden heb. Wat een allrounder deze offrohler. Volgens mij was ik in de voorverkoop al lyrisch maar nu ie braaf hier in de garage staat en je het beestje 1:1 kunt bekijken en berijden is het helemaal een feest. Mijn excuses als ik iets te enthousiast klink, maar voor mij is het werkelijk een droomfiets die is uitgekomen. Misschien wel het beste aan de fiets is de geometrie van het frame: ontembaar rechtuit-gevoel geeft ie. Zonder handen fietst ie zo strak, ongekend. Maar ook zonder meer wendbaar als je hem in de bocht gooit. De brede banden hebben veel grip in de modder, je rolt erzo mee doorheen zonder gevoel van verliezende grip te hebben en de extremes doen het ook nog niet eens zo slecht op het asfalt. Zitpositie is zondermeer goed en valt met dat VRO-systeem vlot bij te stellen. De echte kilometers komen deze week nog wel (ritje Friesland-Brabant aankomende donderdag), dat wordt zijn eerste dooprit. En ohja, de fiets is inderdaad ontembaar, de fiets gaat als vanzelf over wegen, stoepranden, bermstukken, schelpenpaadjes, grasvelden en modderpoelen... en dat is iets waar jezelf geen invloed op hebt, heel vreemd. En het SON-lampje in een donker bos, alsof je de zon opeens aanzet. Morgen een fotootje. En excuses als ik iets te enthousiast klink, maar moet het even kwijt ;).
Haike schreef:
AB schreef:Kreeg net een telefoontje, kan de off rohler ophalen. Sinterklaas is vroeg dit jaar. Straks een fotootje erbij en dan zijn we weer helemaal on-topic ;))
Ik heb net begrepen dat er een nadeel zit aan een Idworx; ze zijn niet meer te stoppen :wink:

Ab mag ik je van harte feliciteren met deze aanwinst? Vast wel!! dus van Harte!! En dat is echt oprecht gemeend. :!:
AB schreef:Eerste indruk: toch jammer dat de standaard een nahipgeluidje maakt als je met snelheidsgeweld van de stoepranden afstuitert.
Dat is gewoon nieuwigheid. Ik kan me in een ver verleden herrineren dat mijn fiets dat eerst ook had. Na wat gebruik wordt die standaard van zelf wel stroever. :wink:
Leo van Lierop schreef:
AB schreef:Eerste indruk: toch jammer dat de standaard een nahipgeluidje maakt als je met snelheidsgeweld van de stoepranden afstuitert.
Dat is gewoon nieuwigheid. Ik kan me in een ver verleden herrineren dat mijn fiets dat eerst ook had. Na wat gebruik wordt die standaard van zelf wel stroever. :wink:
Ik had hetzelfde met mijn in mei gekochte fiets (standaard Esge Pletscher) en een vriendin van me heeft net een fiets gekocht met hetzelfde euvel. Bij mij was het na een paar weken al over.
Fietsen vind ik het fijnst zonder piepjes, kraken, rammeltjes, en getik, daarom heb ik geen standaard en het scheelt ook weer wat extra grammen, bovendien is er altijd wel en muurtje paal of boom om de fiets uit te laten rusten.

Gideon
Nog een.
Wim
AB schreef: En ook het schakelen van de rohloffshifter moet even wennen. Naar voren draaien is lichter, naar achteren draaien is zwaarder, of was het net andersom.
Als je ook fietsen met een nexusnaaf en een draaigreep shifter gebruikt is de Rohloff net andersom. Maar dat kun je omdraaien (zie de handleiding) of door de fietsenmaker laten doen. (zal je meestal twee nieuwe binnenkabels kosten)
Het SON-lampje blijft naschijnen als je stilstaat en dit valt niet met de schakelaar te doven, althans bij de voorlamp nog niet ontdekt hoe het eventueel wel kan. Kennelijk zit er een klein accuutje in de lamp verwerkt ofzo die eerst zijn energie nog kwijt moet. Ook schijnt het lampje niet met de bocht mee, zoals bij sommige moderne auto's, maar het schijnt redelijk recht naar voren. Een iets bredere lichtstraal had nog wel gemogen.
Het standlicht van de edelux gaat na ca 5 minuten uit, je kunt het niet zelf met de schakelaar uitzetten. Dit hangt samen met de toegepaste schakelaar, de reedswitch binnen in het huis kent maar twee standen

Misschien staat de lamp erg laag afgesteld? Dan zie je naast de felle bundel inderdaad weinig. Mijn eerste ervaring met de edelux was juist dat ik opeens van die rare schaduwen links en rechts had, die ik nog niet kende: dat waren de remgrepen

Tot slot maakt de rohloffnaaf ietsjes geluid in bepaalde versnellingen, de 7e.
Dan is het een echte Rohloff, het waarom staat keurig uitgelegd in alle rohloffdocumentatie, de site , de handleiding..... ;)
Om heel eerlijk te zijn waren mijn opsomming van (zgn) nadeeltjes een beetje ironisch bedoeld, geschreven met een knipoog alshetware. Ik moest namelijk ontzettend hard nadenken om een nadeeltje te bedenken. Maar mooi dat jullie er allemaal zo serieus op reageren :lol:. De standaard maakt een klein nahipje met klein beetje geluid, maar dan alleen als ik mijn best daarvoor doe en dus met grof geweld door een bult rijd of van een stoeprand kletter, maar dat is ook het enige bijna wat ik als zogenaamd nadeel bedenken kan. 99,99% van de tijd is ie dus fluisterstil, comfortabel, loeisnel en superstrak, nergens geen centje pijn, en elke pedaaltrap wordt omgezet in comfortabele snelheid. En dat voor een atb-model met trekkerbanden, dat verbaast me gewoon. Het is dan ook mijn eerste atb, maar wat een plezier om op te rijden. Met andere woorden een sublieme fiets, of had ik dat al in zoveel bewoordingen gezegd. Nu twee maal mee gefietst, ca 20km totaal, dus kan er in absolute waarheden nog niet teveel over zeggen, maar mijn eerste subjectieve indruk is heel goed. Eerlijkheidshalve alles nog even onder voorbehoud, morgen ondergaat ie een echte vuurdoop.

En die standaard gaat er bij mij niet af, vind het namelijk erg prettig voor binnen de stad. Het is voor mij naast wintertrainingsfiets en fietsvakantiefiets namelijk ook een woonwerk- en boodschappenfiets. Wat ik wel mis is een vast axa-slot. Maar met een kabelslot moet het natuurlijk ook wel lukken, die zal ik morgen wel aan de zadelpen monteren.

Vraagje, zouden jullie zo'n dure fiets ook verzekeren?

grtz
Tommy schreef:Fietsen vind ik het fijnst zonder piepjes, kraken, rammeltjes, en getik, daarom heb ik geen standaard en het scheelt ook weer wat extra grammen, bovendien is er altijd wel en muurtje paal of boom om de fiets uit te laten rusten.

Gideon
Als je de klap te boven kunt komen is zelf je eigen verzekeraar zijn veel goedkoper. Ik heb voor de stad een aparte tweedehands stadsfiets (Gazelle damesfiets met terugtraprem).
Wim
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je met zo'n mooie nieuwe fiets van een stoeprand zou kletteren??? :shock:
Dat doe ik dus echt nooit. Ik stap nog liever af. Het is al erg genoeg al die oneffenheden in de fietspaden hier in Almere.

Ik heb mijn (iets minder dure, maar toch ook dure) Giant Expedition niet verzekerd en ik gebruik het wel dagelijks in de stad.
Ten eerste heb ik een XL frame (dat schijnt minder in trek te zijn, er zullen weinig fietsdieven zo op kunnen wegfietsen).
Ten tweede heb ik een ringslot, plus kabel (plus dik kettingslot voor zeer onveilige plaatsen zoals station). Het stadscentrum heeft ook gratis overdekte en bewaakte fietsenstallingen.
Ten derde is een verzekering inderdaad erg duur. Dus dan neem ik de gok. Mijn fietsen zijn nog nooit gestolen in mijn 32 jaar, dus zelfs als er binnenkort eentje gesloten wordt ben ik nog steeds veel voordeliger uit dan als ik altijd een verzekering had genomen.
JesseL schreef:Ten derde is een verzekering inderdaad erg duur.
Off Rohler: € 3650
Verzekeringsduur: 5 jaar
Verzekeren voor nieuwwaarde tegen diefstal en beschadiging.
Kosten: € 355

Vind ik voor zo'n fiets niet bijzonder duur voor 5 jaar, én tegen Nieuwwaarde. Ik heb het dan ook gewoon gedaan voor een fiets in vergelijkbare klasse. Mede omdat ik echt gespaard heb voor mijn fiets en dat bedrag niet zomaar weer op kan hoesten. Ik heb er alleen een gewoon ringslot op zitten, en zet 'm nooit in het openbaar (behalve in Zwitserland van de zomer). Wel woon ik in de omgeving van een fietsendief, mits hij in de afgelopen 5 jaar niet verhuisd is.
AB schreef: Vraagje, zouden jullie zo'n dure fiets ook verzekeren?
Ik ben altijd al blij als ik mijn stadsbarrel bij het CS van Amsterdam terug vindt in de gratis bewaakte fietsenstalling. Maar ook daar wordt gestolen. Dus als jij je fiets ook voor huis, tuin en keuken doeleinden gaat gebruiken zou ik zeker je fiets verzekeren en goed in de polis lezen wat de eventuele beperkende voorwaarden zijn. Ook hier in Amsterdam zijn er mensen die weten wat voor een fiets een Idworx is, en wat voor een klasse dat is, doch er geen hebben.
Waaronder IK!!! :D

En verder vroeg ik me af hoe veel deuken er al in je velgen zitten, want de velg die er tegen kan om met grof geweld geconfronteerd te worden met een stoeprand moet ik nog tegen komen....
Waar blijft die foto nou? :evil:
Wim schreef:Als je de klap te boven kunt komen is zelf je eigen verzekeraar zijn veel goedkoper.
Alleen als je fiets niet gejat wordt, en dan is het, ook als je de klap niet te boven zou kunnen komen, goedkoper om je fiets niet te verzekeren.

Wordt je fiets wel gestolen, dan is verzekeren goedkoper dan een nieuwe fiets (en zo niet, dan heb je de verkeerde verzekering afgesloten).

.tsooJ
http://i238.photobucket.com/albums/ff23 ... efiets.jpg

Natuurlijk kan ik niet achterblijven na al die berichten over nieuwe fietsen.
Dit carbon "monster" is ingewijd met een retour "Mont-Ventoux".
Geweldig zoals het fietst. De fiets met de rohloffnaaf heb ik hier voor thuis gelaten. O ja, kijk op www.klaasgroot voor het verslag van die tocht!
Respect als je met Bob en al de Ventoux hebt bedwongen.... Een retourtje is dan helemaal een prestatie.
groot41 schreef:http://i238.photobucket.com/albums/ff23 ... efiets.jpg

Natuurlijk kan ik niet achterblijven na al die berichten over nieuwe fietsen.
Dit carbon "monster" is ingewijd met een retour "Mont-Ventoux".
Geweldig zoals het fietst. De fiets met de rohloffnaaf heb ik hier voor thuis gelaten. O ja, kijk op http://www.klaasgroot voor het verslag van die tocht!
Hier de mijne. Vandaag Vught-Nunspeet gefietst, wat een hondeweer, laatste stuk met de trein. Tijdens het fietsen ging het overigens prima.... en Veluwe by night is met dat edelux-lampje en schwalbe extremes geen enkel probleem. Hoe slechter de omstandigheden hoe heerlijker de rohloffbrommer het vindt.
Hier een paar fotootjes bij Druten, toen ie nog schoon was. Morgen maar even poetsen ;). De Petfleshouder van Topeak wordt vervangen door een andere, zodat de bidonhouder op de zitbuis ook weer te gebruiken is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AB schreef:De Petfleshouder van Topeak wordt vervangen door een andere, zodat de bidonhouder op de zitbuis ook weer te gebruiken is.
Op mijn fiets zit daarvoor een extra metalen plaatje met 4 gaatjes. Zo zit de PET-fles hoger en kan er toch nog een halve liter water in een staande bidon bij.
@AB
Erg mooie fiets. Ik heb alleen het idee dat de verhoudingen niet kloppen. Had je geen groter frame moeten hebben? Nu is je zadelpen bijna net zolang als je zadelbuis. Dat ziet er een beetje vreemd uit en lijkt minder stabiel. Maar wellicht is dat altijd zo met 26" fietsen. Daar heb ik geen ervaring mee. Gezien mijn lengte (1,90) lijkt me dat echt veel te klein voor mij...
De "vooruitgang" eist zijn tol! Eigenlijk moet er staan: de leeftijd eist zijn tol! De bob heb ik op de camping laten staan. Ondanks dat duurde de klim langer dan een van de eerdere keren met bagage. Maar……….het plezier is er niet minder om! Lees mijn belevenissen!!
groot41 schreef:http://i238.photobucket.com/albums/ff23 ... efiets.jpg

Natuurlijk kan ik niet achterblijven na al die berichten over nieuwe fietsen.
Dit carbon "monster" is ingewijd met een retour "Mont-Ventoux".
Geweldig zoals het fietst. De fiets met de rohloffnaaf heb ik hier voor thuis gelaten. O ja, kijk op http://www.klaasgroot voor het verslag van die tocht!